K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2013, 11:24   #1
Marianne E
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2013
Indlæg: 1
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Marianne E er ny på vejen
Fleksledighedsydelse

Jeg har læst om flexledighedsydelse, når man er fyldt 60 år... Er det forstået korrekt, at man kun kan få ledighedsydelse i 6 måneder når man er fyldt 60 år. Jeg kan først gå på fleksydelse når jeg fylder 63½, så hvad gør jeg i de 3 år, i tilfælde af, at jeg skulle blive ledig?
Mvh Marianne
Marianne E er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 12:09   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
mener du vil få ledighedsydelse på kontanthjælps niveau
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 14:56   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marianne E Se meddelelser
Jeg har læst om flexledighedsydelse, når man er fyldt 60 år... Er det forstået korrekt, at man kun kan få ledighedsydelse i 6 måneder når man er fyldt 60 år. Jeg kan først gå på fleksydelse når jeg fylder 63½, så hvad gør jeg i de 3 år, i tilfælde af, at jeg skulle blive ledig?
Mvh Marianne
Den med de 60½ er ikke korrekt,( det kommer fra dengang hvor efterlønsalderen var 60 år ) det hedder at du kan få ledighedsydelse høj sats indtil 6 mdr efter at du har nået fleksydelsesalderen....

Fra fleksydelsesalderen, og fremtil pension kan der udbetales ledighedsydelse lav sats.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 15:02   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja de nye regler gør at man er sikret en ydelse [Ledighedsydelse] helt frem til folkepensionen...som ikke er reguleret af ægtefælleindkomst og formue osv
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 21:22   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Du vil modtage LY indtil du går på Fleksydelse.
Læs reglerne på K10 forsiden nyheder.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension