K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2006, 19:33   #1
blackcatz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2006
Indlæg: 6
Styrke: 0
blackcatz er ny på vejen
Flytning igen..

Jeg har haft et fleksjob i fire år.. er ved at køre lidt surt i det og ville egentlig gerne finde noget andet..

samtidig vil jeg gerne flytte til en anden del af landet..

kan læse at man mister retten til ledighedsydels, hvis man selv siger op...

hvis nu.. jeg kan overtale min chef til at fyre mig.. hvor står jeg så?
blackcatz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2006, 01:56   #2
Peter
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 3
Styrke: 0
Peter er ny på vejen
RE: Flytning igen..

Hej blackcatz
Som jeg kan se problemstillingen, så er du nødt til at få ham til at fyre dig, for ikke at komme til at miste din ledighedsydelse permanemt.
Hvis han fyre dig og du kommer på ledighedsydelse, ja så kan du jo frit flytte, det kan du ikke hvis du er i arbejde.

Jeg kan godt se at dette vil virke umoralsk, men når loven er så åbenbart unfair som den er i dette tilfælde, ja så vil alle sikkert nok kunne forstå at man vil vælge den måde.
Man ville jo nok have en helt anden indstilling hvis loven var på samme måde som den er for folk på det ordinære jobmarked, så man havde fået en lille karantæne, men sådan er loven åbenbart ikke skruet sammen.

Så bliv fyret - kom på ledighedsydelse - og så flyt til sidst.
Det er det der vil skade dig mindst i længden.

Edit
Hov sorry, jeg så ikke at dette spørgsmål var stillet i sagsformidlerhjørnet.
Jeg ER IKKE sagsformidler, så det var måske en god ide at vente på at PiaB svare på spørgsmålet.
Peter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2006, 16:00   #3
blackcatz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2006
Indlæg: 6
Styrke: 0
blackcatz er ny på vejen
RE: Flytning igen..

Tak for svar.. (vidste ikk lige hvor jeg skulle stille spørgsmålet hehe)

ja. føler det er lidt dumt at man skal fyres...

Men ved næsten ikk hvad jeg ellers kan gøre.. kan virkelig ikk overskue at skulle starte helt forfra igen...
blackcatz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2006, 19:28   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Flytning igen..

blackcatz...

Jeg er tilbøjlig til at give Peter ret, man kan ikke gøre meget andet end at bede sin chef om en fyreseddel hvis man vil beholde sin fleksvisitering.

Ikke engang sige op kan man :@ (læs svar på dit andet spørgsmål) men strengt er det at man fordi man er visiteret til fleks ikke kan tillade sig at flytte :@:@
  Besvar med citat
Gammel 02-02-2006, 19:49   #5
blackcatz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2006
Indlæg: 6
Styrke: 0
blackcatz er ny på vejen
RE: Flytning igen..

Hmmm.. noget svineri..


og ved min chef ikk vil af med mig. så det skal da nok blive rigtig sjovt det hele..
blackcatz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2006, 01:26   #6
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Flytning igen..

Det er rigtigt hvad Peter skriver - hvis du ikke vil miste retten til ledighedsydelse, må du lave en "ordning" med din chef!!
Meget unfair, men umiddelbart ser det ud til at det er sådan tingene skal være jf. den seneste sm-afgørelse på det område.
MEN, som skrevet tidligere, ville det jo være rart hvis der var en der ville gå rettens vej med den sag, og jeg tror sørme at man ville vinde sagen - men en sådan sag kan være temmelig opslidende, så man skal have et godt helbred for at være syg

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2006, 01:49   #7
blackcatz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2006
Indlæg: 6
Styrke: 0
blackcatz er ny på vejen
RE: Flytning igen..

nu er det ikke noget jeg vil lige nu..

men.. kan da være man skulle overveje en sag, hvis det er..
blackcatz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2006, 09:44   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Flytning igen..

Citat:
blackcatz skrev:
nu er det ikke noget jeg vil lige nu..

men.. kan da være man skulle overveje en sag, hvis det er..
Ja det er jo nok en ting man skal tænke godt over og være 100% sikker på

Jeg ved entlig ikke hvad der sker med sådan en sag fra man rejser den til man har vundet/tabt, mister man mon sin ledighedsydelse imens ??

Man mister jo hele sit eksistensgrundlag mens det står på i så fald, og selv om man bliver visiteret til fleksjob igen (hvad man jo må formode at man gør, man bliver jo ikke rask fordi man flytter) så vil man være henvist til kontanthjælp indtil man får et fleksjob og har optjent ledighedsydelse

Men skulle det ske på et eller andet tidspunkt at du bestemmer dig for en flytning, og opsigelse af dit job, så kan du være sikker på at have K10 100% bag dig

Men men ... vi kan også starte med at råbe op om det, jeg har skrevet et brev på K10`s vegne til Claus Hjort Fredriksen, og sender det til ham som et åben brev, samtidig med at jeg har tænkt mig at vi sender det til alle andre vi kan komme i tanke om, (presse fagforeninger og hvad vi ellers kan komme i tanke om)

Jeg skal lige have det finpudset, så sætter jeg det på her inden jeg sender det, og i bruger kan lige se om der er noget der mangler og som skal med inden jeg sender det afsted...

Jo mere vi råber op jo større chance er der for at vi bliver hørt

Dem jeg har snakket med omkring problematikken at flytte, tror det er løgn og vi har da også kigget på datoen fra den sm-afgørelse.. og er blevet enige om at det sq da må være en tidelig julefrokost afgørelse
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Førtidspension tildelt - og frataget igen efter flytning til Thailand Holbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 01-08-2011 09:05
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension