K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2012, 18:16   #1
Lise1964
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2012
Lokation: Nyborg
Indlæg: 15
Styrke: 12
Lise1964 er ny på vejen
Lidt nyt fra mig..

Jeg har aldrig rigtigt skrevet så meget om min situation herinde.. Jeg taler heller ikke meget om det da jeg synes det er svært og meget grænseoverskridende for mig at fortælle om mig selv og min skade.
Jeg har PTSD, personlighedsændringet,depression (ikke meget mere), stress, angst - alt betinget og udløst af langvarig traumatisering (PTSD). Min skade, som jeg kalder det, er en arbejdsskade og kommet af mange alvorlige og livstruende situationer.
Medicin har ikke hjulpet da jeg ikke tåler venlafaksin, cipramil o.l. Jeg er lige startet på lyrica for at se om det vil hjælpe på mine angstanfald som er ganske uudholdelige og desværre er ret jævnlige
Jeg har været i arbejdsprøvning i et psykologhus ganske kortvarigt - skulle have været 3 mdr. men det blev afbrudt efter ca, 5 uger af arbejdgiveren da jeg ikke kunne klare det og mine symptomer blev kraftigt forværret.. arbejdsprøvningen var 2 timer hver fredag men jeg var der typisk 3 kvarter til 1 time...

I tirsdags skrev min SB at hun ville indstille mig til FTP. Torsdag fik jeg indstillingen og ressourceprofil i partshøring på mail... og i dag har min sag været behandlet i pensionsudvalget.

Jeg er nu pr. 1. januar 2013 førtidspensionist!

Håber dette vil give mig ro og overskud og håber at få min hverdag til at fungere bare nogenlunde..

God jul til jer alle
Lise1964 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 18:38   #2
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
lise1964 et stort tilykke med den-- det betyder der falder lidt ro på der -- min kone fik også på samme dianose ,, samme arb prøvning bare på plejehjem -- tilykke og god jul til dig
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 18:53   #3
Lise1964
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2012
Lokation: Nyborg
Indlæg: 15
Styrke: 12
Lise1964 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
lise1964 et stort tilykke med den-- det betyder der falder lidt ro på der -- min kone fik også på samme dianose ,, samme arb prøvning bare på plejehjem -- tilykke og god jul til dig
Tusind tak, havmanden60.
Ro og overskud og en hverdag som jeg kan affinde mig med og fungere i - det er hvad jeg håber på.
Lise1964 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 19:07   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal ihvertfald prise dig lykkelig over at du nåede det...

De nye regler er nemlig ude efter lige den slags diagnoser som du har....med at de ikke skal have pension...da de mener at mange der har dem...at de får det meget bedre senere...der kommer ny medicin....og hvad de ellers siger....

Om de så har belæg for at sige sådan...ja det ved jeg ikke...jeg er jo ikke læge men jeg tvivler..

Jeg tror ikke at det bliver nemt at have denne slags diagnoser i fremtiden...

Så håber du får ro på dit liv og god jul
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 19:45   #5
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Dejligt at du har fået tilkendt pension. Håber det vil give dig ro. Må du have en rigtig glædelig jul.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 21:58   #6
Lise1964
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2012
Lokation: Nyborg
Indlæg: 15
Styrke: 12
Lise1964 er ny på vejen
Tak Webmaster!

Jeg tænker at du har ret... og jeg tror heller ikke det bliver nemmere for folk med "mine" diagnoser i fremtiden!
Jeg har er gået hurtigt og ret gnidningsløst igennem systemet... det er, desværre; ikke alle forundt!

Takker Priks
Lise1964 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 22:08   #7
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du skal ihvertfald prise dig lykkelig over at du nåede det...

De nye regler er nemlig ude efter lige den slags diagnoser som du har....med at de ikke skal have pension...da de mener at mange der har dem...at de får det meget bedre senere...der kommer ny medicin....og hvad de ellers siger....

Om de så har belæg for at sige sådan...ja det ved jeg ikke...jeg er jo ikke læge men jeg tvivler..

Jeg tror ikke at det bliver nemt at have denne slags diagnoser i fremtiden...

Så håber du får ro på dit liv og god jul
hej web. tror du at folk i fremtiden -- der ikke tør at gå ud -ikke tør at stå op- ikke vil forlade deres trykke kår -- ikke vil se deres børn -- ikke vil til læge -- bliver bange og ikke vil spise i længere tid-- ikke vil få pension - og spiser en mega portion medicin - tror du det bliver sådan og tror du de vil ta pensionen fra os ????
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 22:15   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
'
og tror du de vil ta pensionen fra os ????
Jeg tror ikke på, at de vil tage pensionen fra dem, der allerede har den.

Det bliver dem der søger fp fremover, det kommer til at gå ud over.

Men hvor der det dog rart, at læse om en sag der er behandlet, som sådan en bør behandles.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 22:23   #9
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror ikke på, at de vil tage pensionen fra dem, der allerede har den.

Det bliver dem der søger fp fremover, det kommer til at gå ud over.

Men hvor der det dog rart, at læse om en sag der er behandlet, som sådan en bør behandles.
jo vovse det er bare det --- hva med alle de andre med samme sygdom -- og jeg tror de er istand til alt derinde nå men mor og mig har snakket om det -- vi tror på de vil ta pensionen på et tidspunkt -- så derfor går vi tilbage på den gamle ordning -- men vi tar lidt til mad -- men vi sælger scooteren og så gemmer vi de penge vi får , så bliver det cykelen igen -- -- nu vil hun ikke spise . andet hver anden dag . de kan finde på at ta pensionen bare vent og se

Sidst redigeret af havmanden60; 17-12-2012 kl. 22:46.
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2012, 23:00   #10
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Tilykke med pensionen Du nåede det i sidste øjeblik. PTSD er en hård en at slås med og jeg håber de kan hjælpe dig.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension