K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2013, 13:31   #1
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Hjælp til bankboks

På et tidspunkt var der en indlæg herinde som omfattede netop dette emne, men jeg fandt ikke det svar son jeg ledte efter.

Så nu prøver jeg at se om der er nogen som ved hvordan banken kan spærre ens boks ved dødsfald ?.
når der kun findes 2 nøgler og jeg har dem begge.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 13:51   #2
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
De forsegler den vel..er det din egen boks eller er der en arvesag på bedding eller hvordan?

Læs evt denne tråd på et andet site:Bankboks ved dødsfald

Sidst redigeret af Buddha; 31-05-2013 kl. 13:53.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 14:50   #3
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
De forsegler boksen - eller rettere det gør skifteretten.

Hvis man vil have nogen til at tømme den skal de gøre det inden "det offentlige" får besked om at indehaveren af boksen er død - de skal så have den ene nøgle (eller adgang til den) og du skal have skrevet under på de har adgang.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 16:49   #4
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
De forsegler den vel..er det din egen boks eller er der en arvesag på bedding eller hvordan?

Læs evt denne tråd på et andet site:Bankboks ved dødsfald
Det er min egen boks og det jeg har liggende i den er der betalt skat af, men jeg. synes ikke det er rimeligt at hvis man sparer op igennem livet at der så igen skal betales skat af de samme penge igen ved eventuelt arv.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 16:54   #5
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Der skal jo heller ikke nødvendigvis betales skat,det er fuldstændigt standardprocedure indtil skifteretten har gjort boet op.
De ved jo ikke hvad der ligger i den boks.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 21:52   #6
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
Det er min egen boks og det jeg har liggende i den er der betalt skat af, men jeg. synes ikke det er rimeligt at hvis man sparer op igennem livet at der så igen skal betales skat af de samme penge igen ved eventuelt arv.
Helt firkantet, så er man lige skatte/arveafgifts forpligtiget af værdier uanset om de står i banken, eller befinder sig hjemme under hovedpuden !
Man betaler jo også arveafgift at antikviteter og andet gammelt ragelse... så snart der er værdier og de skal arves, så kommer der en arveafgift ind over.

Mit bedste råd, hvis man vil undgå arveafgift, det er at skynde sig at få brugt pengene/værdierne.
Som jeg altid driller en veninde med, så skulle det jo nødig ende med at man har "puet" så meget sammen, og det eneste, der på den sidste dag, er at gøre, er at tapetsere kisten indvendigt med 1000kr sedler.
Jo mere man har "puet", jo større risiko er der for at der ikke er plads til en selv i kisten
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 22:45   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Har man børn, kan man glæde dem nu - det er helt legalt og der kommer ikke nogen arveafgift på
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 22:50   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Har man børn, kan man glæde dem nu - det er helt legalt og der kommer ikke nogen arveafgift på
Lige præcis.

Og hvis eskemand har kontanter liggende i sin bankboks kan han jo bare hente pengene, og give dem til hvem han vil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 14:19   #9
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Har man børn, kan man glæde dem nu - det er helt legalt og der kommer ikke nogen arveafgift på
En anden fordel ved at gøre dette er at man kan få del i glæden eller se den =) det kan man jo ikke når man er død og borte =)
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 14:42   #10
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Har selv givet mine tre - de blev overraskede og meget glade.

Har osse haft lejet luksus sommerhus med plads til alle og alt betalt - en kæmpe succes
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Penge i bankboks registreres det? Enteneller Alt det andet 26 29-01-2017 14:06
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Penge i bankboks MHH Midlertidig Førtidspension 16 29-12-2008 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension