K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2010, 18:47   #51
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Okay, super. Så det er kun hvis sagsbehandleren syntes det, at man skal?

Eller kan pensionsteamet godt sige, at de syntes man skal ?
hvis i har en lægekonsulent i kommuen, kommer du aldrig til at møde denne person. De er kun ansat til at oversætte hvad andre læger skriver og giver så disse oplysninger videre. de har ingen myndighed til at fungere som en praktiserende læge eller speciallæge og må ikke selv stille nogen diagnoser
Nogen kommuner er så begyndt og anvende sociallæger, men det er som regel i forbindelse med en arbejdsprøvning.
samt bistå i en afklaring.
men de må stadig ikke selv stille nogen diagnoser, må kun henvise til andre læger.

så kort sagt ingen på en kommune må stille nogen diagnoser
hverken deres læger eller sagsbehandler.
de må kun bruge de oplysninger fra andre læger og på den baggrund danne et indtryk af ens erhvervsevne.

tænk på retsag. En dommer(lægekonsulent) er ikke uvildig hvis denne person er selv deltager i en efterforskning.
man så udmærket diskutere om en lægekonsulent ikke altid er på kommunens side.
netop grunden al den ballede med mærkelig udtaleser i mange sager

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-09-2010 kl. 18:57.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2010, 19:26   #52
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Pyha, jeg bliver helt klam ved tanken om de udtalelser, som to speciallæger er kommet med på mig, mht. tid!!

En neurolog skrev, at jeg ville kunne bedres med målrettet træning af piskesmæld, som er 4½ år gammelt, samt kognitiv træning af min hjernes funktioner, men at dette kunne tage " nogle år"!! Hun anfaler at jeg her og nu sygemeldes ½ år, herefter midlertidigt flexjob med skånehensyn og herefter FULD TID! ( det må hun vel slet ikke udtale sig om?)

14 dage efter fik jeg diagnosen på fibromyalgi af betydelig sværhedsgrad...dvs. dette har hun slet ikke med i sine overvejelser

Senere kom jeg igennem en neuropsykologisk test, som viste at jeg var nede og skrabe bunden på flere områder, arbejdshukommelsen, koncentrationen og forarbejdningstempoet, var meget nedsat. Denne læge skriver at jeg skal igennem kognitiv træning og bedring vil kunne ske efter ½-1 år, hvis jeg er motiveret! Mens jeg var der, forklarede han mig, at det ville være uden fornuft med træning, idet fibromyalgien udtrætter mig og vil trække mig tilbage igen!! Fandme surt, at han så alligevel anbefaler det i sin konklusion! Han skrev iøvrigt også noget om, at det var hans fornemmelse, at jeg troede jeg kunne undgå arbejdsprøvning og komme i betragtning til en ftp. " når nu hun synes hun har det så dårligt" !! Kors mand!

jeg er SÅ bekymret over de to udtalelser, for hvad vil det betyde for mig!? Fuld tid...hun må være bindegal! Kom fra 4 timers yderst let kontor (ufaglært),
som jeg ikke kunne klare, hverken fysisk eller pga. hovedet.

Kan ved fuld aktindsigt læse nu, at de rent faktisk ikke helt ved, hvad de skal stille op med mig...skal til afspænding på mandag..og så har de forsøgt at få min læge til at henvise mig til et ældrecenter for kognitiv træning, men hun mener slet ikke det vil ramme min målgruppe, så det vil hun ikke bare adlyde
Spændt på, hvad der skal ske med lille mig!?

Kan man gøre noget ved de lægers udtalelser? Klage eller noget?

Var til samtale med kommunens psykiater i sidste uge, han mente ikke jeg har en depression, måske kun havde lidt træk fra det...så synes jeg skulle afprøve cymbalta 1 måned, virker det ikke, er der ingen grund til at forsøge andre midler, da dette er det bedste til formålet. Men stiller man sig tilfredse med så lidt afprøvning mon? Han ville sige det til resten af teamet på et møde, men jeg har jo intet på skrift

Fibro
Hej Fibro,

Jeg ville klart klage over de lægers udtalelser du stiller dig uforstående overfor. Jeg har selv gjort tilsvarende til en psykiater jeg var hos og vi fik en lille kommunikation igang desangående.

Man kan naturligvis også inddrage sin sagsbehandler fra start og sætte hende CC på indsigelserne. Alt i alt er det vigtigt at du får klaget eller skrevet at mødet ikke er reffereret iht. det der blev sagt og forstået fra din side af. Du kan jo ikke gøre noget ved det senere hen og det kommer dig ikke til det bedre ikke at klage vel ?

Kh. EE

Solost, kommunerne har ikke læger, men de kan udpege psykiatere og deslige som man lige skal have lavet en erklæring hos. Det er dog som oftest prisen og tiden, dato for hvornår man kan komme til, der er afgørende for om kommunen antager lægen.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2010, 23:42   #53
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
hej enteneller

Tak for rådet, ja jeg skal have klaget over det, ved ikke helt hvordan endnu, men vil nok få min fagforening til at kigge på det og fortælle mig, hvordan det klogest gribes an. Er møg træt af iøvrigt, at de forskellige siger et mens man er der og skriver noget andet i ens papirer når man vender ryggen til dem!
De er SÅ flinke og forstående allesammen og når man så læser deres konklusioner og gode ideer om en, så korses man sgu oftest!

Oplever jer derude det samme? At de siger et og ændrer lidt på det i konklusionen? Skide belastende
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 06:56   #54
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Fibro,

Det var så lidt, godt at du har din fagforening med på sidelinien, de har måske også oplevet det før ?!!

Jeg har oplevet det et par gange, specielt ved den sidste psykiater, der skulle lave noget nær den "sidste" (forhåbentlig) speciallæge erklæring i min ftp. sag. På mødet følte jeg mig fuldt forstået og han sagde alle de rigtige ting, som han jo så sikkert også ville skrive i sin rapport. Han talte til en diktafor, så hans sekretær skulle jo så skrive rapporten i sidste ende, det ved jeg for han sagde at hun var syg men at hun ville skrive til min psykiater som hun også skulle snarest når hun var tilbage. Desværre tror jeg således, at der ikke kom alt det gode med han sagde på mødet, for dette havde han jo ikke indtalt, det ville formodentlig have været noget andet hvis han selv skrev rapporten.

Dog har jeg også haft lidt "misforståelser" med min egen psykiater og da han skal skrive endnu en rapport på mig i år, formoder jeg, så har den bare at ramme plet. Den psykiater jeg var hos under sygedagpenge udløb i 2007 mailede mig hendes rapport inden hun sendte den til kommunen, således kunne jeg sige til hvis der var noget der manglede eller jeg var utilfreds med, men den holder ikke længere ser det ud til.

Det er ærgerligt for det "koster" bare så meget for os der sidder i saksen når de klare ord ikke kommer videre til sagsbehandler og lægekonsulent ikke mindst.

Vi kan ved ikke gøre andet end at klage ???? andre der har erfaringer heromkring ?

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 06-09-2010 kl. 06:59.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 19:25   #55
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Enteneller

KORS, hvor belastende altså, at der sidder en eller anden sekretær, der måske er lidt bagud med sit arbejde og lige skriver rapporten med lidt huller eller måske bare det forkerte ordvalg

Det burde virkelig være sådan som du beskriver, at de først sender deres rapport til os, som kan læse den igennem og godkende eller bede om rettelser osv, inden den sendes videre. Hele det system er sgu så enormt stort i forhold til os, vi sidder/ligger sgu bare der som små nikkedukker der bare har at rette ind. Man bliver mere og mere negativ over det hele synes jeg! Hvor var man dog top naiv, da man troede man kunne få hjælp, fordi man blev syg.
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Nogen der har fået tilkendt revalidering uden arbejdsprøvning? nilla Dit og Dat 12 25-01-2011 15:43
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Flexjob uden arbejdsprøvning? stress Spørgsmål ang fleksjob 17 01-06-2010 11:29
Førtidspension uden arbejdsprøvning? Peter G Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 22-06-2009 13:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension