K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2014, 10:48   #11
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Jep, råd, synspunkter og meninger var jo netop det jeg søgte, for at se om der var nogen som havde prøvet noget tilsvarende, er stadigvæk usikker.

Spørgsmålet drejet sig om Ankestyrelsens principafgørelse nummer 6-14, og dermed § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område, kunne bruges.

Om at da en kommune ikke vil give et tilbud som anmodet kunne sidestilles med et afslag.

Ud fra § 5 og principafgørelsen lyder det som et afslag.

Grundet til at jeg netop søger et tilbud er at da jeg er færdig med klinisk funktion og da kommunen ikke ønsker at fastsætte en dato for at udlevere rapporten, er man faktisk sat på standby på ubestemt tid.

Du kan jo ikke blive tilknyttet 2 tilbud på samme tidspunkt, så for at sætte gang i tingene frem for at vente kan man jo søge om et tilbud på hele paletten, så må kommunen jo se på hele paletten og tilbyde nogen som jeg har ret til.

Formålet med Klinisk Funktion var ikke at tilbyde mig fleksjob eller pension eller et ressourceforløb, dette er gang på gang afvist helt op til ankestyrelsen, klinisk funktion skulle bruges for at komme med hvilken hvis nogen overhoved, skånebehov jeg havde brug for på det ordinære arbejdsmarkedet.


Derfor kan jeg ligeså godt bruge reglerne som man har til at sætte gang i sagen frem for at vente på ubestemt tid.

Hvordan dette vil kunne skade ens sag, kan jeg ikke se, rent lovmæssigt , da kommunen jo ikke har mulighed for at sætte ens sag på hold på ubestemt tid men hele tiden skal arbejde for at borgeren afklares og hvis muligt vender tilbage til arbejdsmarkedet.

Mvh
Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension