K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2010, 19:36   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Utoligt at det kan tage så lang tid, for mig gik der 6 mdr., men det blev også til et afslag. Jeg ville rykke dem hvis jeg var dig, det gjorde jeg md beskæftigelses ankenævnet og det var de positive ved. Man kan hvad man vil, når det angår rykkere.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 21:51   #12
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
xlars38

Angående ask kan du kun se hvilke breve der er sendt frem og tilbage og længere oppe står der sagen under behandling.

Ikke en pind om det er hos sagsbehandler eller lægekonsulent det ligger og hvor lang tid det vil tage.

Så det kan man ikke bruge til noget desværre.

Mvh Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 22:31   #13
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
feks i min sag står der ::
Dit tab af erhvervsevne er 25 procent.
Din erstatning udgør et månedligt skattepligtigt beløb på XXXX
kroner.
Erstatningen har virkning fra den 26. marts 2010.
Vi har fastsat din årsløn til XXX.XXX kr.
Vi ser på størrelsen af dit erhvervsevnetab igen den 1. august
2010.
Du kan klage over denne afgørelse inden 4 uger, se sidst i
afgørelsen.

det synes jeg er yderst nyttig viden,

Sidst redigeret af xlars38; 18-07-2010 kl. 22:42. Årsag: glemte lige noget
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 22:40   #14
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Ja det er når der ligger afgørelser, men du kan stadigvæk ikke se hvor lang tid der går eller hvor den ligger, men nu gik tråden tildels på tidsrammen.

Du har ganske ret i det er nyttig viden.

Men du kan ikke læse mere end du kan hvis du har eboks, og jeg har begge dele, nogle gange har svaret været før i eboks end på ask, fordi de har været langsomme til at scanne det ind.

Nej de kunne lære noget af mit pensionsselskab, der kunne jeg læse hvor sagen lå enten ved sagsbehandler/lægekonsulent/Til afgørelse/sagbehandler igen, og hvor lang tid hver især havde brugt og begge mine sager var afgjort inden for 2-3 mdr.

Jan.
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 08:25   #15
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
hmmmm

Undskyld jeg lige mænger mig her - der er et spørgsmål der trænger sig på.


Hvis man er kommet på FP og dermed reelt har mistet 2/3 af sin arbejdsevne og man har en sag hos ASK - kan de da ikke give en mindre i erstatning end 2/3 af tabt erhvevsevne kan de ?

For så forstår jeg da hat efterhånden...ihvertfald.....

En FP berettiger da pr automatik til tab af erhvervsevne samt tabt arbejdsfortjeneste med mindst 2/3 ikk?

Tak for jeres gode svar ...til alle på siden
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 08:43   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Pia,

Det kommer vel først om fremmest an på ens lidelse om hvorvidt man er berettiget til at få TAE ved arbejdsskadestyrelsen ? Jeg fik afslag da generaliseret angst ikke er klassificeret som en arbejdsskade. Dette til trods for at jeg får TAE fra en privat forsikring.

Mht. erstatnings størrelse ved ask, der mener jeg at du på deres hjemme side kan se hvilke mén størrelse i % giver ret til en %-vis erstatning. Ellers vent, der kommer nok andre der ved mere end mig desangående. Evt. kan du også ringe til ask og høre dem ad, det gjorde jeg engang mht. til min egen sag, de var meget søde og det var nemmere at komme igennem der end ved kommunen, men hvor er det ikke det...

JJC hvorledes kan du følge din sag ved dit eget pensionsselskab ? Er det via deres hjemme side hvor man kan få en login ? Det må jeg undersøge for mit, det lyder da meget smart.

Twoc held og lykke med din sag, du har jo desværre ikke haft held med at ringe til ask, de må da komme igang og kan da ikke holde dig tilbage på den måde. Min sag var nok for let for dem, da det "bare" var et afslag. Du skriver at din skade også er af psykisk karakter, PSTD og klassificeret som arbejdskade, jeg fatter jo ikke at angst ikke også er det, men det må jeg tage til den tid når jeg får tilkendt offentlig pension.

Kan du ikke starte med at får digital signatur som X-lars skriver, det er da bedre end ingenting. Så kan du også bedre følge med når du ringer og rykker vel. Ellers kan du måske få noget retshjælp via din indbo/ privat forsikring og således få rykket op af den vej ???

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 22-07-2010 kl. 08:58.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 16:52   #17
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej Enteneller

Ved ikke hvor mange pensionsselskaber der har dette, men det er hos industriens pension.

Mvh Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 22:46   #18
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JJC Se meddelelser
Ja det er når der ligger afgørelser, men du kan stadigvæk ikke se hvor lang tid der går eller hvor den ligger, men nu gik tråden tildels på tidsrammen.

Du har ganske ret i det er nyttig viden.

Men du kan ikke læse mere end du kan hvis du har eboks, og jeg har begge dele, nogle gange har svaret været før i eboks end på ask, fordi de har været langsomme til at scanne det ind.

Nej de kunne lære noget af mit pensionsselskab, der kunne jeg læse hvor sagen lå enten ved sagsbehandler/lægekonsulent/Til afgørelse/sagbehandler igen, og hvor lang tid hver især havde brugt og begge mine sager var afgjort inden for 2-3 mdr.

Jan.

men hvis manden ikke har hørt fra dem i over en rum tid og de ikke har afgivet en forklaring på hvorfor sagen trækker ud er det vel fordi den har forputtet sig... og da det jeg læser ud fra hans indlæg er at han ikke kan få noget ud af dem ved at henvende sig på telefon, så forslog jeg digital signatur. så kan han i det mindste selv se hvad det sidste i sagen er
Og nej jeg er godt klar over man ikke kan se om sagen ligger på det ene eller andet skrivebord.

men inde på min ask står der dette ====>>>

start Revision erhvervsevnetab
Vi ser på Erhvervsevnetab igen den 1. august 2010.
Årsagen er, at vi vil følge din erhvervsmæssige afklaring i kommunen.
Genoptagelse
Spørgsmålet om afvisning af arbejdsskader kan genoptages indtil 5
år efter den første afgørelses dato. Der er ikke mulighed for at se
bort fra denne frist.
(Lov om arbejdsskadesikring  41)

det er da nyttig viden ville jeg mene.
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 02:02   #19
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Ja og den nyttige viden havde du også fået pr brev eller epost, hvis det var det du havde valgt, så du kan ikke se længere frem isagen fordi du har digital signatur.

Det er det jeg prøver på at forklare, og jeg har også digital signatur selv så er jeg da fri for at ha det liggene i min skuffe derhjemme.
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 10:44   #20
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Jeg kan se at der er flere der skriver at jeg skal få digital signatur så jeg kan "se sag" på ASK hjemmeside ....det er ikke helt det mit spørgsmål går på.
Jeg har haft digital signatur så jeg kunne "se sag" i over 3 år ...jeg var faktisk testpilot på projektet da det startede hos ASK i sin tid.
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel til jer der modtager midlertidig erstatning for erhvervsevnetab anette1966 Alt det andet 2 07-01-2021 19:57
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
Erhvervsevnetab erstatning, what to do ?? Marolle Alt det andet 9 03-11-2011 02:49
Erhvervsevnetab fra ASK Skade2006 Dit og Dat 0 05-07-2009 20:40
Ny dom om erstatning-erhvervsevnetab zuza Et godt link! 0 18-03-2008 12:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension