K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2014, 13:55   #1
Relm87
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
Relm87 er ny på vejen
Aspergers syndrom og flexjob

Jeg har netop idag fået konstateret Aspergers syndrom og snakket med psykiatrien om hvad næste skridt er i forhold til kommunen. De er skeptiske overfor om jeg ville kunne klare et flexjob. Jeg ønsker dog selv etflexjob, da jeg godt ved jeg med mine begrænseninger ikke kommer til at arbejde på normale vilkår.
Jeg er plaget af alle de almindelige ting vedrørende social kontakt afløsning af kropssprog, aflæsning af mimik og forstårelse for følelser situiationsfornemmelse osv. derudover er mit stresstærskel vanvittig lav især hvis jeg skal lave en opgave over længere tid. Jeg er perfektonistisk og har ekstrem høje krav til mig selv. Derudover har jeg lysfølsomhed, lydfølsomhed, duftfølsomhed og bliver hurtigt træt hvis jeg skal koncentrere mig. Derudover har jeg angst og har derfor i perioder uvirkelighedsfornemmelse konstant.

Er der nogen herinde der har aspergers eller kender nogen der har fundet et flexjob som de kan overskue eller magte? evt. andre gode råd vedrørende AS.
Relm87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 14:44   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du kan finde gode input på foreningens hjemmeside
http://www.aspergerforeningen.dk/
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 16:04   #3
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Hej Reim

Tillykke med din diagnose, ja det siger jeg fordi du får redskaber til en bedre forståelse af samspillet mellem dig og den mærkelige verden derude.
Jeg vil klar anbefale dig at kontakte nærmeste afdeling af Asperforeningen ( hvis du er så heldig at bo i nærheden) Der vil kunne finde masser af erfaring.
Du skal vide at Asperger er lige så forskellig som NT'er (neuro-typical) og der er mange som arbejder eller har flexjob, ligesom der er mange som ikke magter det
Det handler derfor om at finde ud af hvad der er godt for dig !
Rigtig mange bruger mange år på at prøve at være noget de ikke er- lad være med at hoppe på den vogn.
Det er klart at du med asperger vil have nogen begrænsninger, men du vil også have nogen helt særlige evner, det er dem du bør klarlægge og kultivere !
Fat mod! Du kan meget og du har mange venner!

Et rigtig god forum ( på engelsk) kan du finde her : http://www.wrongplanet.net/
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 20:13   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Her er en til. Jeg fik diagnosen sidste sommer og prøver at komme i nærheden af flex, for det er heller ikke gået alt for godt i jobs for mig.

Der er et nyt firma (job aktør), som hedder Autika. De er meget flinke at maile med. De gør også i flexjobs.
[http://firma.eniro.dk/f/autika-aps:9...rederiksberg-c)

Det kunne være, de kunne bringe dig i nærheden af et passende job.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2014, 12:09   #5
Relm87
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
Relm87 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Håber du kan finde gode input på foreningens hjemmeside
http://www.aspergerforeningen.dk/
Tak for det.:-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af gonda Se meddelelser
Hej Reim

Tillykke med din diagnose, ja det siger jeg fordi du får redskaber til en bedre forståelse af samspillet mellem dig og den mærkelige verden derude.
Jeg vil klar anbefale dig at kontakte nærmeste afdeling af Asperforeningen ( hvis du er så heldig at bo i nærheden) Der vil kunne finde masser af erfaring.
Du skal vide at Asperger er lige så forskellig som NT'er (neuro-typical) og der er mange som arbejder eller har flexjob, ligesom der er mange som ikke magter det
Det handler derfor om at finde ud af hvad der er godt for dig !
Rigtig mange bruger mange år på at prøve at være noget de ikke er- lad være med at hoppe på den vogn.
Det er klart at du med asperger vil have nogen begrænsninger, men du vil også have nogen helt særlige evner, det er dem du bør klarlægge og kultivere !
Fat mod! Du kan meget og du har mange venner!

Et rigtig god forum ( på engelsk) kan du finde her : http://www.wrongplanet.net/
Ja jeg ved at man kan tilegne sig måde at leve med at være under et filter, så man lærer hvornår man bør trække sig lidt tilbage,når verden bliver lidt for larmende og indtryksrig, men jeg har tjekket om der findes nogen tilbud på lolland. men kan kun se at der er i de store byer. og jeg kan simpelthen ikke være i en stor by dels fordi det gør mig utryg pga. larm mennesker og alle de ting der er at forholde sig til. Dels fordi jeg også får angst symptomer når mit hovedbliver fyldt.

Jeg ligger i den middelsvære del af aspergers åbenbart. Så ved hvor mange tiltag der kan gøres for at jegkan fungere i et job. Jeg er abejdsprøvet til max 6 timer om ugen, så gik jeg ned med stress igen. Lægekonsulten thomas clasen mente at jeg skulle have et simpelt industrijob, det hænger dog ikke sammen med min sygdom. Larm mange mennesker kvoter og tidsfrister hænger bar ikke sammen formigdesværre.

jeg prøver at være mig selv så meget så muligt, jeg elsker for eksempel havearbejde, og har også særlige interesser og evner inden for historie geologi og arkæologi.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Her er en til. Jeg fik diagnosen sidste sommer og prøver at komme i nærheden af flex, for det er heller ikke gået alt for godt i jobs for mig.

Der er et nyt firma (job aktør), som hedder Autika. De er meget flinke at maile med. De gør også i flexjobs.
[http://firma.eniro.dk/f/autika-aps:9...rederiksberg-c)

Det kunne være, de kunne bringe dig i nærheden af et passende job.
okay tak.Gad vide om der findes noget ligende som lolland kommune kan gøre brug af.:-)
Relm87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2014, 02:51   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Man kan ikke vide, hvor de har forbindelser. Prøv.

Forresten er de her to fyre meget forstandige:
http://www.youtube.com/playlist?list..._eKj3j-5TDO92A
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension