K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2013, 07:41   #1
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Fleksjob-flop! 675 job tabt på fem måneder

http://www.avisen.dk/fleksjob-flop-6...er_225344.aspx


(jeg kan vist også godt glemmet et skånejob)
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 08:33   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
http://www.avisen.dk/fleksjob-flop-6...er_225344.aspx


(jeg kan vist også godt glemmet et skånejob)
Af dit link fremgår følgende:
"Hans Dankert fra foreningen tror, at faldet skyldes, at landets virksomheder - med den nye reform - får en ringere økonomisk kompensation for at ansætte folk i fleksjob."

Jeg er sikker på, at han har ret, for hvorfor pokker skal en arb.giver have det bøvl, som der følger med, at ansætte en fleks'er, hvis der ikke er en gulerod i det.

Skånejob er noget helt andet.
Hvis en skånejobber kan yde lidt mere end h*n får løn for, så er det jo en bedre forretning for arb.giveren end, at ansætte en fleks'er.

Som jeg ser det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 09:07   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Den artikel sætter jo lige fingeren på det ømme punkt i det lovsjaskeri politikerne har strikket sammen...

Man stiller mange flere i kø til fleksjob og samtidig forringer man ordningen... hvordan kan det undre nogen... altså lige på nær de politikere der ruller reformer ud på samlebånd... at det ikke virker efter det de siger er hensigten...

Når så virkeligheden rammer dem i nakken...

Citat:
"Jeg håber ikke, at det fortsætter"

Socialdemokratiets beskæftigelsesordfører Leif Lahn Jensen mener, at der skal holdes nøje øje med, om antallet af personer på fleksjob bliver ved med at falde.

"Jeg håber ikke, at det fortsætter," siger han.

Ordføreren giver kritikerne ret i, at det er meningen, at flere personer skal i fleksjob, så de bliver på arbejdsmarkedet, selvom de er syge eller handicappede.

Leif Lahn Jensen understreger, at regeringen tager problemet meget seriøst og følger udviklingen tæt.

"Det er klart, at hvis det viser sig, at antallet bliver ved med at dykke, så kommer vi også til at diskutere, hvordan vi sørger for at få det til at stige igen," siger socialdemokraten.
http://www.avisen.dk/fleksjob-flop-6...er_225344.aspx

Tågesnakkeren Leif Lahn Jensen håber ikke det fortsætter... der er noget komiske Ali over den mand eller er det Erasmus Montanus ... indrøm da lige ud at meningen med den reform er at holde syge mennesker på kontanthjælp i stedet for at give dem en førtidspension.... alle har jo kunnet se hele tiden at det bliver resultatet...en spareøvelse indhyllet i lyserødt tågesnak...










....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 10:53   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mange firmaer kan jo godt lide at profilere sig med socialt ansvar. Tror ikke så meget, det er økonomisk gevinst, der driver firmaerne, men information og en administrativ let proces at ansætte en flekser. Nogle kommuner er ved at ansætte "fleksjobsælgere", som forhåbentligt kan besøge arbejdsgiverne og foretage opsøgende arbejde. Hører fra flere sider, at det er blevet lettere for virksomhederne at ansætte en flekser, men hvis de ikke ved det, har det jo ingen betydning. Ordet skånejob er udgået af systemet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 14:16   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, jeg troede det var meningen med fleksjob ordningen, at flest muligt skulle være uden beskæftigelse, så kommunerne kan hæve stor refusion pr flekser, og holde flekserne på laveste sats, og VÆK fra pensionerne.....

Det fåtal der kommer i fleksjob skal jo bare vise, at hjulene kører. Alle de andre er som bare et led i spareplanen. Men jeg kan da godt fornemme på artiklen, at de ikke bryder sig om, at virkeligheden er ved at blive afsløret.........

Og læg lige mærke til retorikken:

Tilstrømningen til fleksjob-ordningen er blevet større, men der er færre job,"

Tilstømningen??? Det er jo positivt ladet, og lyder som om folk styrter mod fleksordningen i begejstring.
Og ikke som sandheden, at alvorligt syge mennesker bliver DRØNET hen på fleksordningen, fordi de ikke kan få pension.

Og hvad havde de egentlig forestillet sig?? Da de justerede på knapperne, stod der allerede over 18.000 ledige fleksere. Så NEJ, selvfølgelig bliver det ikke bedre af, at man smider endnu mere førtidspensions materiale ud i intetheden med et 1-2 timers mærkat boltet fast i panden.....

Sidst redigeret af Ninja; 31-07-2013 kl. 14:27.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 07:03   #6
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Hvor ville jeg dog ønske at der var en "syntes godt om" eller en "takker for indlægget" knap. Jeg har selv lidt svært ved at formulere mig og finde de rette ord men jeres indlæg rammer plet på de tanker jeg har
TAK
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 08:14   #7
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasmina Se meddelelser
Hvor ville jeg dog ønske at der var en "syntes godt om" eller en "takker for indlægget" knap.
Sådan en knap er der skam, det lille hjerte , under brugernavnet.

Sidst redigeret af jh; 01-08-2013 kl. 08:17.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 19:53   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er ret svært at finde skåne eller flexjobbere derude.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 23:26   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det er ret svært at finde skåne eller flexjobbere derude.
Hvad mener du med at det er svært at finde dem...

Der burde være mange derude som mangler et job...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 23:34   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Abraxus slog nogle skånejobs og/eller fleksjobs op herinde, måske der ikke har været tilbagemeldinger.....??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
PFA - fleksjob - tabt erhvervsevne Thisted Spørgsmål ang fleksjob 5 06-02-2013 13:01
Ledighedsydelse efter 18 måneder Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 5 08-11-2010 10:00
8 måneder er gået.... Ragdoll Politik og Samfund 2 02-09-2010 09:26
Fleksjobbere uden job i syv måneder Webmaster K10 Nyheder 0 02-09-2009 11:21
Revurdering overskrides med 2 måneder zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 3 11-06-2008 17:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension