K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2009, 17:43   #11
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg synes bare det burde være nok med de fysiske lidelser, men sådan
skulle det åbenbart ikke være, jeg vil lige nævne at min nuværende sags-
behandler mener jeg skal have førtidspension, og hun er en meget for-
stående sagsbehandler, men jeg skulle lige til psykiateren og have det med
Jeg er gift, og derfor er førtidspensionen afhængig af min mands indtægt,
så mon ikke kommunen hellere vil give mig førtidspension end ledighedsydelse
hvortil de får 35 procent refussion.
Ledighedsydelsen får de ikke længere refusion fra staten til, da jeg har gået
ledig i over 2 år.
Jo, jeg er nødt til at tage alt skidtet med mig, desværre.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 20:21   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg blev da selv forbavset da jeg læste min ressourceprofil for første gang - hun havde velagt lægeerklæringer helt tilbage fra 1992 frem til 2008. Det blev til 50 ekstra sider i partshøringen. Min ressourceprofil udgjorde kun 10 sider. Så man må da sige de får det hele med!!!

Men det hele er til min egen fordel, faktisk kan jeg slet ikke finde noget der skulle være uheldigt i mellem alle papirene. Og at de 50 sider med lægepapir, nu giver et par ekstra diagnoser oven i hatten er helt fint, selvom jeg overhoved ikke anede at jeg fejler de ekstra ting....og faktisk aldrig har hørt om dem før, fniiis.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 21:52   #13
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det er ikke så sært at sagsbehandlerne har travlt, når de skal læse alle
de papier, og det lyder til der bliver flere og flere der skal have pension,
Ja, mine træk af personlighedsforstyrrelser kendte jeg ikke noget til, jeg
fik dog heldigvis at vide af psykiateren at det var på den gode måde, at
ville behage andre osv. kun ting som kunne skade mig selv, da jeg har
svært ved at sige fra, når jeg er i arbejde, jeg føler jeg skal være meget
god for at blive accepteret som fleksjobber, og da jeg havde fleksjob
var det meget svært at gå hjem før de andre, også selvom jeg havde
behov for at komme hjem at lægge.
Hvis jeg bliver førtidspensionist er det nok også svært, men jeg er nødt
til at blive det, jeg vil dog aldrig fortælle andre om psykiaterens diagnose.
Jeg har læst at mange lider af angst, og at lægerne overser dette.
Det kunne være interessant at høre om hvad folk har angst for, da det
er et stort problem for mange.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 22:25   #14
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Tjahh, først og fremmest er angst en helt naturlig mekanisme til overlevelse, den øger adrenalinproduktion og mobiliserer derved kræfter til flugt eller kamp.
Basalt set har vi 3 former for overlevelseshandlinger, nemlig flugten, kampen eller at spille død ( Flight,fight or freeze) . Ved spille-død (frys/freeze) brænder man ikke den adrenalin af og den ophobes så ved konstant angst i organismen og giver uhensigtsmæssige reaktioner, f.eks. hypervigilitet (overdreven vagtsomhed), voldsomt forhøjet puls (100-120 i hviletilstand set/målt ved mig selv ).

Hvad forårsager så denne angst når vi er så ramte..Det er nok en længere historie, men mit bud er der grundlæggende er 2 arter. Fobier, som er forestillinger om noget frygteligt kan ske i en eller anden sammenhæng og så kroniske angstsyndromer der opstår som følge af lang tids eller konstant dårlige erfaringer, typisk med overgreb/mobning fra autoritetsfigurer og andre (med?)mennesker. Det kan være forårsaget af egne fejlhåndteringer eller udiagnosticerede lidelser/handicaps man ikke selv kender til eksistensen af.
Bedre forklaring på angst skal man nok søge på Google eller i faglitteraturen, dette er bare mit bud ud fra min egen forståelse.

MEN ..I disse tider med voksenmobning på mange arbejdspladser er de kroniske syndromer noget der kommer mere og mere af, der kommer mere tempostress ( stress i sig selv er en naturlig "accelerator" på adrenalinproduktion nok knyttet til overlevelsesinstinktet) , den bliver sygelig når den indregnes som produktionsfremmende og kalkulerbar faktor, det giver mindre mod på at sige fra overfor mobning fra chefer, kunder og kolleger, det øger sygeligheden på flere former. Udbrændsthed, mere ængstelse for ens fremtid, bedre grobund for sygelig angst, mindre modstandskraft overfor fysisk sygdom, mere anspændthed og muskelinfiltrationer, dermed øget skeletal belastning.
Kort sagt, mobning kan være årsag til de stigende sygefraværstal på arbejdspladserne, for der er mindre "rummelighed" til de psykisk svage og de andre der måtte være "anderledes". tit mobber de selv med på andre for at aflede fokus fra dem selv, for er der mobning på en arbejdsplads er alle ramt af det ....Både udøverne og dem der er ofre for det.

At dette ikke har fået mere permanent plads i både lovgivning og arbejdstilsyn er et godt udtryk for at det at "revse ubegrundet/chikane" og tale "ned/være patroniserende og nedvurderende" til medarbejdere åbenbart er regnet med under ledelsesretten og man ydermere ikke ønsker ansvaret for at sikre ens ansatte taler ordentligt til hinanden.

Ikke mindst ser vi det da tydeligt i den nuværende regering, de kan jo ikke engang tale pænt til hinanden indenfor partierne, hvornår tager de ansvar for at være forbilleder for menigmand og stiller større krav til sig selv end som til menig borger ? Ansvar forpligter, og vil man være fin på den, hedder det jo "Noblesse Oblige" .
Lad os se en aktiv lovgivning på arbejdsmiljøområdet, og nogle kræfter sat ind der, så kommer sygefraværet hurtigere ned, end ved at piske på de sygemeldte...

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 03-05-2009 kl. 22:37. Årsag: rettelser
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 13:26   #15
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har nu erfaret at jeg kan få førtidspension på baggrund af de fysiske lidelser.
ved at flere har fået det på en af mine fysiske lidelser, men da mine lægeerklæringer
er fra 2002-2004 og beskriver at jeg kan klare et fleksjob, hvilket jeg kunne på det
tidspunkt,har også haft et fleksjob, min helbredsmæssige situation har dog ændret sig
meget siden, så det er godt at jeg på baggrund af neuropsylogisk undersøgelse blev
henvist til psykriatrisk vurdering, hvilken beskrev mine fysiske lidelser og hvorfor min
erhvervsevne anses for ubetydelig,jeg fik også diagnosen træk fra 3 personlighedsfor-
styrrelser, hvilke ikke giver ret til førtidspension, de træk, eller måde at være på
tror jeg altid har været der, og jeg mener mange har dem.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Personlighedsforstyrrelser jasch Alt det andet 11 26-07-2012 00:55
Fakta om personlighedsforstyrrelser gunvor Den nyttige viden vi alle har 18 17-11-2011 12:21
erfaringer med personlighedsforstyrrelser og sagsbehandler Dorthemusen Alt det andet 19 22-04-2009 19:31
opgør mod somatisering term. kurttrold Politik og Samfund 0 05-09-2008 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension