K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2012, 19:08   #11
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hvis det er det sammen som jeg var igennem, så tag det helt roligt...

Man skal løse nogle opgaver hvor man skal huske, og simple stregtegninger man skal kunne gengive så godt som muligt, fortælle betydningen af forskellige almindelige ord og lign.

Noget simpelt og dagligdags ting, som man ved stress kan have problemer med at huske.
Neuro = hjernen = hukommelse

Det har intet at gøre med din pyskologiske tilstand, og om du lyver....

Hvis ellers de bruger det rigtigt.

Jeg kan anbefale Søren B. Formann, som er en yngre yderst fornuftig fyr, som er meget behagelig og seriøs.....

http://www.cektos.dk/cektos/index.ph...=68&Itemid=232
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2012, 19:24   #12
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Jeg har i sommer været hos en i Sorø, mener han hedder Jørgen Jensen - men er ikke hjemme her i weekenden så jeg kan se efter

En ældre meget behagelig herre, og med mig gennemgik han minutiøst resultatet, så jeg kunne forstå det.

Jeg blev sendt dertil af kommunen, men resultatet er utvetydigt til min fordel.

Held og lykke med det
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 01:04   #13
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
jeg har også været gennem neuropsykologisk test, for få undersøgt hvor meget mine kognitive funktioner var nedsat. Jeg har whiplash og fibromyalgi og har problemer med hukommelse, koncentration og forarbejdningstempo og arbejds (korttids) hukommelsen. Disse funktioner viste sig at være væsentligt nedsatte, så det var jo et eller andet sted rart nok at finde ud af, at der altså VAR noget helt galt der..

Testen tog et par timer og var som anden beskriver det, noget med at kunne huske en tegning og tegne den efter lille stykke tid efter hukommelsen, hvor hurtigt man løser forskellige opgaver, betydningen af ord, hukommelsen af rækkefølgen af tal, gentagelse af en række ord osv osv... herudover sku jeg fortælle om mine ulykker og vi havde bare sådan lidt almindelig snak... udfra den snak konkluderede han så nogle ting på min psyke, som sku blive noget besværligt i forhold til min sag, men jeg blev senere af psykiater ( som neuropsyk sagde jeg havde behov for!), frikendt fuldstændigt for behandlingsbehov, med en hovedrysten fra den overlæge! Så man skal sgu passe på med ikke at sidde der og ha en lidt trist og bekymret dag, ved udsigten til ens fremtid, for det var da pænt surt af den grund, at blive beskrevet til kommunen, som behandlingskrævende for angst, tvangstanker og depression! idiot I virkeligheden var jeg netop fyret, var yderst bekymret for om vi ville miste alt idet jeg ikke mente jeg blev berrettiget til kontanthjælp fordi vi ejer hus og bil, så jeg så hele vores liv ramle om ørerne på os, med det tempo kommunen lagde for dagen... så udover stressen ved skader og sygdom, så var det jo alt andet lige ret normal reaktion, at føle sig knapt så festlig og storsmilende!

men men, dette var MIN oplevelse og din bliver da sikkert helt anderledes mhb, jeg tror da de fleste har en helt ok oplevelse ved de undersøgelser.. Ønsker dig ihvertfald held og lykke og håber du finder en rigtigt god en..

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 12:16   #14
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mhb Se meddelelser
Hej er helt ny her. Er netop blevet visiteret til et flexjob det gik lige igennem uden problem så det var jo godt. MEN mit pensionsselskab vil nu have mig til en neuropsykologisk undersøgelse. De har stillet 3 til rådighed, men det ønsker jeg ikke. Så er der nogen herinde der kan anbefale en god neutral en på sjælland så vil jeg blive meget meget glad.
Hej.

Jeg var hos Henrik Vallentin Mortensen i Roskilde og han var super sød.

Jeg har store problemer med hukommelsen efter en ulykke i 2003 og kommunen sendte mig så til ham for at få vurderet hvor meget skade min hukommelse har taget og han var helt igennem sød og forstående og lavede en god og klar rapport som jeg fik kopi af samtidig med kommunen.

Han kan absolut anbefales.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 14:04   #15
mhb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
mhb er ny på vejen
Har googlet Henrik Vallentin og det ser ok ud prøver at tage ham.
mhb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 16:17   #16
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
En neuropsykologisk vurdering kunne også være til din fordel i form af at finde ud af, hvori dine kognitive problematikker ligger efter dit stress. Det vil være en fordel at kende dine stærke og svage sider rent kognitivt... Set med mine øjne :-)
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2012, 20:43   #17
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Kan se, at du muligvis har fundet en løsning, men skulle det svipse af en eller anden grund, hedder han Jørgen PETERSEN, ham jeg var hos.

Ja, den ER gal med min hukommelse
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 06:44   #18
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej MHB

Jeg har ingen personlig erfaring m. flg., men er væsenlig kapacitet på området. Klinik ligger i Horsens/Århus, men han er dage i Kbh. sidst jeg blev orienteret: Per Bernth Jensen.

Se yderliger link: http://www.neuropsykologiskklinik.dk/Neuro/per.htm

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 08:34   #19
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmm, vil gerne høre lidt mere omkring fravælgelsen; -forsikringsselskabet foreslår de 3 neuropsykologer, men de er ikke gode nok... -hvorfor ikke, er de googlet og ikke fundet faglig dygtige, eller ???

Husk; gode informationer, relevante links og oplysninger går begge veje på denne side



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 10:39   #20
mhb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
mhb er ny på vejen
Fravælgelsen er egentligt kun valgt ud fra at dem de foreslå muligvis kan være partiske. MEN det ved jeg egentligt intet om. Jeg vil bare være sikker på det er en der er neutral. Jeg har absolut intet at skjule over for nogen og vælger da også en af "deres" hvis andet ikke er muligt.
mhb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
neuropsykolog viviras Spørgsmål ang fleksjob 22 02-09-2013 22:56
Neuropsykolog FibroMcs Alt det andet 18 30-07-2013 11:52
Dårlig neuropsykolog kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-12-2011 09:24
Psykolog/Neuropsykolog... Susanne2412 Alt det andet 12 20-03-2011 21:40
Nogen der har været hos neuropsykolog? ayla Spørgsmål ang fleksjob 27 23-04-2009 07:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension