K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2012, 16:30   #1
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hjææælp arbejdsprøvning

Hej

Nu har jeg brug for jeres hjælp igen

Må kommunen sætte mig i arbejdsprøvning, når de på forhånd er næsten sikre på, at de senere vil sende mig i en ny arb.prøvning, når jeg er færdigbehandlet på smertecentret, som jeg først starter på om et halvt år?
Lægekonsulent har vurderet, at de ikke kan udtale sig endeligt, førend jeg har været på smertecentret.

Jeg har forleden dag fået at vide, at jeg skal i arb.prøvning nu, og papirerne fra lægekons. er kommet i dag.

Hvis jeg kan gøre indsigelser mod en arb.prøvning nu, hvilke paragraffer kan jeg så henvise til?

På forhånd tak!

Vh
frup
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 16:41   #2
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Ved ikke om de må, men jeg synes du skal huske dem på, at et Smertecenter fokuserer på at højne livskvaliteten... De fleste skriver det højt og tydeligt på deres hjemmesider. Og livskvalitet kan ikke omsættes til arbejdsevne.... (jeg forsøger at citere min dygtige private socialrådgiver, og han har ret! :-))
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 16:42   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den er meget simpel
en kommunen kan først vurdere ens arbejdsevne, når alle behandlingsmuligheder er udtømte
så ja du har 100 procent ret, de kan ikke bruge den til noget

du kan godt nægte en arbejdsprøving med den samme begrundelse
at en kommune først kan vurdere ens arbejdsevne, når alle behandlingsmuligheder er udtømte.
hvis du er på kontakthjælp, ved jeg så ikke om man kan nægte
håber en anden kan svare på det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 16:45   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Ved ikke om de må, men jeg synes du skal huske dem på, at et Smertecenter fokuserer på at højne livskvaliteten... De fleste skriver det højt og tydeligt på deres hjemmesider. Og livskvalitet kan ikke omsættes til arbejdsevne.... (jeg forsøger at citere min dygtige private socialrådgiver, og han har ret! :-))
Ja men en læge skal først have skrevet alle behandlingsmuligheder er udtømte
det tror jeg ikke der er, når lægekonsulenten netop venter på det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 16:48   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tak for svar!
Det var også lige det jeg tænkte, at alle behandlingsmuligheder skal være udtømte.
Jeg er sygemeldt fleksjobber og snart ledig, sygemeldt fleksjobber, hvor jeg så overgår til ledighedsydelse.

Jeg har sagt til sb, at smertecentret har oplyst mig om, at de IKKE kan øge min arbejdsevne, allerhøjest min livskvalitet plus de har det stående på deres hjemmeside, men det har sb fuldstændig forbigået at kommentere på
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 16:53   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kender ikke paragrafferne, men du har i hvert fald lov at spørge hvad formålet med arbejdsprøvningen er NU, når du står og venter på behandling på smertecentret, og at arbejdsprøvningen oprindeligt er lagt til EFTER + at lægekonsulenten ikke engang kan udtale sig, før end du har været på smertecentret...

Du har også lov at sige, at du sådan håber på en succesoplevelse med smertecentret, og at du nu er bange for at du til den tid er banket helt ned under gulvbrædderne, fordi du ikke magter denne arbejdsprøvning.

- det er HELT utroligt så mange der disse dage får besked på de skal i arbejdsprøvning NU, det virker som om kommunen har lagt planer om, at INGEN må krydre røv hen over sommeren...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 16:55   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ok her skal man nok passe lidt på
hvis man ikke er samarbejdsvillig, kan de tage ens ledighedsydelse

men din sagsbehandler har vel udarbejdet et formål med denne arbejdsprøvning

smertecentret har oplyst mig om, at de IKKE kan øge min arbejdsevne, allerhøjest min livskvalitet
det hjælper jo ikke noget, når lægekonsulenten ikke har lægepapir på det

så havde ringet til smertecentret på mandag og fået dem til at lave en læge erklæring på det udelukkende er for din livskvalitet og ikke en forbedring af arbejdsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 17:02   #8
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg ved ikke om det har noget at sige, men til august (eller september) har jeg gennem de sidste 18 måneder været sygemeldt 52 uger sammenlagt, og måske noget med at en arb.prøvning skal påbegyndes inden de 52 uger?????

Opdatering af ress.profil er påbegyndt, men sb har endnu ikke skrevet vurderinger på
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 17:18   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tal med din læge, om du overhovedet bør/må komme i arbejdsprøvning i øjeblikket.

Hvis nej, kunne lægen måske bakke dig op og meddele det til jobcentret. Et tilbud, som de giver er en slags afgørelse.

Man kan godt sige nej til til et tilbud (arbejdsprøvning), hvis man synes den er helt urimelig.
Læs f.eks. her fra arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside.:
http://www.ams.dk/Borgerservice/Klagemuligheder.aspx

Hvilken paragraf er det præcis de mon vil sende dig ud i? (revurderingssag? eller bare tilbud?)

Tilføjelse:
Vær dog klar over, at såfremt de selv mener tilbuddet har været rimeligt, kan du risikere at miste ledighedsydelse.... Så derfor bør lægen med indover. (hvis lægen mener du absolut ikke må arbejdsprøves, så burde du stå i match 3 = passiv). Se f.eks. det at man kan miste ledighedsydelse i lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 74b stk. 4: https://www.retsinformation.dk/forms...id=140126#Kap7

Stk. 4. Afslår modtageren et rimeligt tilbud om fleksjob, kan der ikke udbetales ledighedsydelse til modtageren i 5 uger. Hvis modtageren 2. gang inden for en periode på 12 måneder afslår et rimeligt tilbud om fleksjob, mister modtageren retten til ledighedsydelse. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse.

Sidst redigeret af curls; 15-06-2012 kl. 17:27.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 17:22   #10
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Jeg fik sidste sommer, lige før jeg nåede de 52 uger, afslag på arbejdsprøvning i eget job, som jeg selv ønskede at gennemføre.

Afslaget var begrundet i, at jeg ikke var færdigbehandlet (og arbejdsprøvning netop kun er for færdigbehandlede), fordi jeg ventede på det forløb, Frederiksberg Hospital tilbyder fibromyalgi-ramte (smertekursus).

Jeg fik i stedet forlænget sygedagpengene (i mit tilfælde refusionen til min arbejdsgiver) i 2 x 52 uger, da man regnede med, at jeg efter forløbet ville være klar til at genoptage mit arbejde i fuldt omfang.

Da jeg så ½ år efter havde været igennem forløbet og (underligt nok) ikke var blevet rask, ændredes forlængelsen til 39 uger mhp afklaring.

Men altså sådan, som jeg har forstået det, gennemføres arbejdsprøvning kun for færdigbehandlede - i hvert tilfælde i min kommune.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆÆÆLP kimfei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 25-04-2013 07:27
Hjææælp? ADHD :/ Blondinesille De Unge 22 20-06-2012 19:28
Boligindskudslån??? Hjææælp MissMurphey Den nyttige viden vi alle har 19 03-04-2011 16:01
Hjææælp Gunell Alt det andet 11 13-04-2010 18:37
HJÆÆÆLP santos Alt det andet 10 07-04-2008 15:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension