K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2011, 00:18   #11
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Teddy Øfeldt

Hej BFF

Nu ved jeg ikke hvilken rygskade du har, men jeg ved at Teddy Øfeldt, der er fysioterapeut, har udviklet sit eget system til helbredelse af mange forskelige rygproblemer. Han har to klinikker, begge beliggende på sjælland. Hans metode er anerkendt af sunhedsstyrelsen efter mange års "beviser" på virkningen.

Vi bor på fyn, og har lige været på sjælland i fire dage, til 4x2 timers træning og udarbejdelse af hjemmetræningsprogram. Det har været helt fantastisk, og jeg kan bare sige - det virker ! og er så logisk !

Han har en hjemmeside - du kan bare google Teddy Øfeldt.

Og hvis du så får lyst kan du altid ringe og spørge om du må tale med en af behandlerne om de kan hjælp lige netop dig.

Hilsen Maja
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 01:22   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
BFF hvor fedt med den MR.

Dog tænker jeg om det ikke var en ide, at slappe den lidt med den samtale med din SB´er, så du kan nå at få en mundtlig udtalelse på din MR??

Jeg tænker at du på den måde, kan skrive til din SB´er at du altså forlanger et møde hurtigst muligt pga sådan og sådan, evt at du forventer at det vil blive afholdt seneste en måned fra dags dato, da du ellers ser dig nødsaget til at klage over forhaling af din sag... noget i den dur.

Men det afhænger jo også af hvad du selv føler for men du må ikke glemme at din sag vil stå stille til din SB´er har udtalelsen fra den MR, som SB´er jo først skal hente hjem.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 18:43   #13
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Hej BFF

Nu ved jeg ikke hvilken rygskade du har, men jeg ved at Teddy Øfeldt, der er fysioterapeut, har udviklet sit eget system til helbredelse af mange forskelige rygproblemer. Han har to klinikker, begge beliggende på sjælland. Hans metode er anerkendt af sunhedsstyrelsen efter mange års "beviser" på virkningen.

Vi bor på fyn, og har lige været på sjælland i fire dage, til 4x2 timers træning og udarbejdelse af hjemmetræningsprogram. Det har været helt fantastisk, og jeg kan bare sige - det virker ! og er så logisk !

Han har en hjemmeside - du kan bare google Teddy Øfeldt.

Og hvis du så får lyst kan du altid ringe og spørge om du må tale med en af behandlerne om de kan hjælp lige netop dig.

Hilsen Maja

Hej Maja!

Jeg blev opgivet af lægerne tilbage i 2005, og fik af vide, dét var noget jeg skulle "lære at leve med" : oversat på dansk kaldte reumatologen dét for kraftig forstuvning mellem facetleddene.....hmmm - ja og nu er dét på vej til at være 8 år siden dét skete..... OG er bestemt ikke blevet bedre, trods MANGE forskellige slags behandlinger, styrketræning med fokus på ryg og mm.

Har godt hørt om Teddy Øfeldt, og har også været inde på hjemmesiden - kunne sagtens være én mulighed for at prøve dét.....-dog kan jeg ikke pt. da min mand skal arbejde udenlands og jeg så står med 2 børn - dét ligger desværre alt for langt væk fra hvor jeg bor...

Hilsen BFF
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 18:54   #14
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
BFF hvor fedt med den MR.

Dog tænker jeg om det ikke var en ide, at slappe den lidt med den samtale med din SB´er, så du kan nå at få en mundtlig udtalelse på din MR??

Jeg tænker at du på den måde, kan skrive til din SB´er at du altså forlanger et møde hurtigst muligt pga sådan og sådan, evt at du forventer at det vil blive afholdt seneste en måned fra dags dato, da du ellers ser dig nødsaget til at klage over forhaling af din sag... noget i den dur.

Men det afhænger jo også af hvad du selv føler for men du må ikke glemme at din sag vil stå stille til din SB´er har udtalelsen fra den MR, som SB´er jo først skal hente hjem.

Hej LUM!

Jeg gik og ventede i flere mdr. uden at høre fra kommunen - først for én lille måneds tid siden skrev jeg og forhørte mig hvornår jeg kunne regne med at høre fra dem - fik derefter brev om at de skal indhente lægeoplysninger og jeg skal nu mandag, til min læge og have foretaget én specifik helbredsundersøgelse....

Mht. MR-scanningen, så viste dén ikke noget i form af diskusprolaps - så jeg står stadig "på bar bund"

Da min reumatolog godt kan se dén er gal, sender han mig videre i systemet - dvs. dét næste jeg skal er, at jeg på Næstved sygehus skal have foretaget én Myelografi undersøgelse (tror jeg dét hedder)......-én røntgenundersøgelse hvor jeg skal have sprøjtet kontrast ind i ryggen...


Hilsen BFF
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 12:51   #15
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Nedadgående:(

Hej!

Har desværre ikke været så aktivt herinde - syns livet er svært, da dét bestemt ikke går godt med ryggen......-og har dermed svært ved at finde dén daglige glæde...

Har som dét sidste fået foretaget én skintigrafi-undersøgelse og ikke én Myelografi, men INTET påviser noget konkret - min egen læge og reumatalog er jo slet ikke i tvivl om, at noget er galt, men de har dét også svært, sålænge ingen undersøgelser påviser noget....

Er nu startet på gigtmedicin - én meget længerevarende behandling, da jeg skal øges gradvist i dosis...


Har tidligere haft kontakt til kommunen, da jeg har haft svært ved at klare mit fleksjob og at jeg derfor ønskede at få kigget på mine skånehensyn - dét viser sig, at jeg havde fået ny sagsbehandler, noget jeg ikke vidste

Min nye sagsbehandler sagde at jeg skulle há lavet én helbredsattest via egen læge - og han (min læge) udfærdigede, at jeg havde svært ved at klare mit job, grundet tiltagende smerter over længere tid - at min dagligdag var betydeligt forværret med hensyn til hvad jeg kunne klare, generelt - og at dér derfor måtte kigges på mine skånehensyn...

Da jeg på dét tidspunkt havde fået foretaget én scanning af ryg dér, som ej hellere viste noget - ja så fik jeg tilbagesvar fra kommunen, at dér ikke kunne kigges på mine skånehensyn, trods min læge havde skrevet at min situation var/er forværret.......-min nye sagsbehandler skrev yderligere at de var bekendt med, at jeg gik hos reumatalog og at man så på et senere tidspunkt kunne indhente ny helbredsattest....

Min læge blev meget overrasket da jeg meddelte ham, at jeg ikke kunne få kigget på mine skånehensyn, trods dét HAN havde skrevet i attesten...


Kan kommunen godt bare "spidse" én af med dét som de har gjort ?


Som landet ligger nu, så måtte jeg forrige torsdag melde mig syg og har ikke været på job siden - dén nye medicin jeg startede på, gav mig desværre bivirkninger, så jeg ikke kun var smertepåvirket fra ryggen men også MEGET voldsom hovedpine - er nu nede i dosis igen, samt startet på mere medicin - hovedpinen er reduceret betragteligt, men ryggen er stadig helt gal...

Min reumatolog snakkede om et ophold på Skælskør gigtcenter, af én 3 ugers varighed......-men dét har jeg slet ikke overskud til nu, hvor min mand jobber udenlands - har jo også mine drenge - men siger ja tak, når min mand er færdig med sit job, og i givet fald at medicinen ikke har dén optimale virkning...

I dén tid min mand er væk hjemmefra, kommer min søde svigermor og hjælper med rengøringen - én hjælp jeg havde svært i starten ved at tage imod - man vil jo helst kunne klare sig selv......-men havde intet andet valg - og derfor sætter jeg også pris på hendes hjælp

Tænker meget på min fremtid på arbejdsmarkedet og elsker jo mit fleksjob - men dét er så "hunde-svært", når kommunen gør som de gør.....-og de dermed ikke er én særlig behjælpelig, så jeg fortsat ville kunne klare mit job...

Undskyld hvis jeg har fået blandet dét for meget sammen - håber derfor ikke dét virker alt for rodet at læse

God søndag til jer derude - hilsen BFF
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 16:06   #16
BFF
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 37
Styrke: 16
BFF er ny på vejen
Ny tråd!!!

Hej!!!


Har valgt at sætte min "historie" herind istedet - da jeg jo er fleksjobber og derfor syns dén hører mere til i denne kategori...


http://www.k10.dk/showthread.php?t=15951&page=2


God dag til jer - hilsen BFF
BFF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 17:10   #17
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
gentager mig selv



Hej igen, jeg ved godt jeg gentager mig selv, men Øfeldt kan hjælpe dig

Hvis du nu kunne få svigermor til at hente drengene fra skole/børnehave en dag, så kunne du tage derover en enkelt dag?

Nej jeg skal ikke blande mig, jeg kender bare nogle stykker efterhånden, der har fået så meget hjælp og har været så glade for at de gjorde det. Også nogel der var opgivet af lægerne, med beskeden lær at leve med det, det bliver kun værre.

Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er du HSP og går du/har du gået til psykolog? L.S. Alt det andet 5 25-03-2013 14:16
11 år er gået Stute. Hvordan forløb det da du søgte fleks? 2 26-02-2013 06:44
3 år er snart gået. rose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-01-2013 00:26
8 måneder er gået.... Ragdoll Politik og Samfund 2 02-09-2010 09:26
Så kom afgørelsen - endnu ikke gået op for mig L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 20-04-2010 23:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension