K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2009, 00:20   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er det da med at få skrevet til hende i en hulens til fart mens hun har din sag i frisk erindring ...

et forslag kunne se sådan her ud (hvilke du sletter og retter i så den passer til dig )


Citat:
Til

I Tirsdags den (skriv dato ) snakkede vi sammen i telefon her lød en besked fra dig til mig

Lægekonsulenten havde indstillet til pension og ikke havde brug for yderligere dokumentation og at sagen skulle vendes med chefen inden papirerne blev sendt til mig.

Mit helbredsproblem taget i betragtning og vores andre møder så lød det rimeligt og plausibelt , derfor er jeg fuldstændig uforstående overfor det videre forløb hvor du igen ringer til mig og oplyser mig om at

at jeg skal i arbejde f.eks fleksjob eller virksomhedspraktik under de vilkår jeg er under nu og det vil sige at jeg ingen penge får.

Dette er i så stor modstrid med hvad der tidligere er blevet sagt at jeg forventer inden for ti dage at have aktindsigt i samtlige papir du har omkring min person , inkl lægekonsulentudtalelse.

Jeg skal også gøre opmærksom på at jeg ikke kan se at man kan sige fleksjob uden løn, sådan fungere fleksjob ikke, jeg vil nu tage videre skridt og afventer min aktindsigt og jeg skal gøre opmærksom på at jeg lige nu hælder mest til at søge pension på forliggende grundlag i henhold til § 17 dette vil jeg beslutte mig for når jeg ser mine papir.

Jeg finder det her helt utilstedeligt og desværre kan jeg kun se en samtale med din chef som forklaringen , det lyder ualmindelig tåbeligt i mine øre at man den ene dag kan sige indstilling til pension for kort efter at komme i tanke om at det jo lige så godt kan være virksomhedspraktik eller fleksjob og at man så ovenikøbet meddeler at det skal være uden løn.

Jeg kan ikke andet end formode at der ligger en grov fejl til grund for dette, især set i lyset af at der ikke følger nogen forklaring med omkring det at skulle være i virksomhedspraktik (formålet med denne ) at det skal være fleksjob (uden løn ) der er ingen skriftlig afgørelser der er ingen forklaringer der er ingen mål der er ingen handleplan ,dette er IKKE acceptabelt ..

Og jeg ser frem til at jeg inden for de lovbefalet ti dage modtager aktindsigt så jeg kan se hvad det er der foregår i min sag og så jeg kan bringe mine papir videre ...

MVH

Noget i den stil , eller måske bare en ansøgning om § 17 var det jeg ville gøre , jeg kan kun forestille mig at hun har bragt det til sin chef som så har oplyst om at nu skal der spares og det bliver så på din bekostning , det skal du ikke finde dig i ...

Det lyder meget som en af de sager hvor de tænker går den så går den og at det er på lederplan og ikke ved din sagsbehandler men det friholder ikke sagsbehandler for at skulle have et minimum af anstændighed, moral og etik selv ...
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 02:39   #12
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Så er det da med at få skrevet til hende i en hulens til fart mens hun har din sag i frisk erindring ...

et forslag kunne se sådan her ud (hvilke du sletter og retter i så den passer til dig )





Noget i den stil , eller måske bare en ansøgning om § 17 var det jeg ville gøre , jeg kan kun forestille mig at hun har bragt det til sin chef som så har oplyst om at nu skal der spares og det bliver så på din bekostning , det skal du ikke finde dig i ...

Det lyder meget som en af de sager hvor de tænker går den så går den og at det er på lederplan og ikke ved din sagsbehandler men det friholder ikke sagsbehandler for at skulle have et minimum af anstændighed, moral og etik selv ...


Det kan jeg godt bruge *s*

Hvad er §17 helt nøjagtigt ??

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 03:10   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Havedammen en § 17 er hvor du selv beder kommunen om at tage stilling til en pension, det vil sige den skal ikke op forbi en chef eller et team først , de skal bare tage stilling og give afslag eller tilkende, og grunden til at jeg anbefaler det er fordi du i mine øjne ikke har noget at miste men alt at vinde

En lægekonsulent der siger god for pension
en sagsbehandler der siger god for pension (første gang )
alle papir i orden

så de har 3 mdr til at behandle den og så skal det være tilkendelse eller afslag, afslag skal være begrundet og det skal være med henvisning til hvad du så kan lave ...

og ved afslag kan du få ankestyrelsen til at tage stilling til den .

De ting du fortæller lugter grimt af at det er sidst på året og ikke flere penge til pensioner ...

det er bare VIGTIGT at du ved ansøgning husker at skrive at det skal være på FORLIGGENDE GRUNDLAG
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 12:39   #14
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Havedammen en § 17 er hvor du selv beder kommunen om at tage stilling til en pension, det vil sige den skal ikke op forbi en chef eller et team først , de skal bare tage stilling og give afslag eller tilkende, og grunden til at jeg anbefaler det er fordi du i mine øjne ikke har noget at miste men alt at vinde

En lægekonsulent der siger god for pension
en sagsbehandler der siger god for pension (første gang )
alle papir i orden

så de har 3 mdr til at behandle den og så skal det være tilkendelse eller afslag, afslag skal være begrundet og det skal være med henvisning til hvad du så kan lave ...

og ved afslag kan du få ankestyrelsen til at tage stilling til den .

De ting du fortæller lugter grimt af at det er sidst på året og ikke flere penge til pensioner ...

det er bare VIGTIGT at du ved ansøgning husker at skrive at det skal være på FORLIGGENDE GRUNDLAG

Jeg skrev til hende psykologen der havde skrevet den sidste rapport og hun er meget harm på mine vegne og vil prøve at gøre noget for mig.

Jeg kan virkeligt bruge de her informationer og vil prøve at se om jeg kan finde energi til i dag at skrive ansøgning til kommunen.

Jeg læste også i en tråd engang at det var vigtigt at der blevet skrevet i en rapport at en klient ikke er i stand til at klare sig ....i enhver erhverv... og det er netop også skrevet i den sidste rapport.

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 12:59   #15
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Havedammen

Godt gået, nu er jeg meget spændt på udfaldet af din skrivelse til dem.

Jeg ønsker dig rigtig megen held med det.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 16:02   #16
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Mit brev til kommunen:





Til xxxx xxxxxx, sagsbehandler.


I tirsdag´s den 17. nov. 2009 ringede jeg til dig hvor du fortalte mig at lægekonsulenten anbefalede førtidspension og at der ikke var brug for ydeligere dokumentation i min sag.
Min sag ville blive indsendt til pensionsudvalget og at du lige skulle vende sagen med din chef inden du sendte papirerne videre til mig.

Onsdag den 18. nov. 2009 ringede du og fortalte mig at jeg skulle i arbejde med de støttebehov som anbefales i rapporten og jeg ville f.eks. blive henvist til fleksjob eller virksomhedspraktik i stedet og at jeg ville blive ansat under de samme vilkår som jeg var i nu og det vil sige at jeg ingen penge får imens virksomheden får udbetalt løntilskud !! ??

NEJ - NEJ og atter NEJ jeg vil ikke være slavearbejder i en af Struer Kommunen´s forgyldte virksomheder imens jeg skal ydmyges.

DU bragte mig ud hvor jeg var selvmordstruet og fuldstændigt chokeret efter samtalen (19/11 ), om I sagsbehandlere indklusive chefen sidder efter fyrafter og jubler over at I bringer stor psykisk ubalance ind i en klint´s liv skal jeg lade være usagt, MEN hvis du ikke er istand til at håndtere en klient der lige har fået diagnostiseret en svær personlighedsforstyrrelse kan du ikke være min sagsbehandler mere !!!!!!

Jeg finder du er en faglig kompetent sagsbehandler som lader en upersonligt, arrogant, nedladende verbal fremtoning stå i vejen for det.

Jeg vil ikke finde mig i at du kan bringe mig derud hvor jeg er parat til at tage bilen og drøne ind i et mur eller bropille et sted, så jeg skriver dette brev istedet, jeg kan ikke være den eneste som bliver behandlet på denne måde.

Jeg har ogsaå gentagne gange spurgt efter at få en kopi af min ressourceprofil og det er ULOVLIGT blevet mig nægtet lige så mange gange.
Jeg vil have aktindsigt i alle papirer vedrørende min sag + lægekonsulentudtalelser og alle udtalelser vedrørende min sagsbehandling inden 10 dage fra dags dato.

At det ligefrem er en politisk vilje til at sende folk i fleksjob uden løn udbetaling af nogen art, finder jeg er en usmageligt, amoralsk, uetisk og en slavelignede udnyttelse af syge mennesker der er dybt fortvivlede og i forvejen hårdt ramt og har svært ved at forsvare sig selv.

Da jeg var tilmeldt på Industrivej var der også problemer som kommunen fejt skubbede ind under gulvtæppet og selv om den første rapport anbefalede en løsning på denne problemstilling blev der ikke gjort ydeligere.

Jeg finder at det er en fuldstændigt tåbeligt at du bruger din chef som undskyldning for at ændre mening for det fritager jo ikke dig for ansvar for de fejl der er begået !!

Jeg ser også gerne en skriftligt begrundet argumentation for en virksomhedspraktik eller fleksjob uden nogen form for løn og vil også hermed gøre opmærksom på at jeg søger Føtidspension efter §17 på det foreliggende grundlag !!


Med venlig hilsen


xxxxx xxxxx,
xxxxxxxxxxxxx 00, xxxxxx,
7600 Struer.


Tlf.:xxxxxx / xxxx




Så nu må se hvad der sker herefter *s*

Sidst redigeret af Havedammen; 19-11-2009 kl. 16:19.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 21:13   #17
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Har nu afleveret brevet personligt og fået et stemplet / underskrevet kopi af originalen tilbage igen *s*

Det tog lidt tid før jeg kunne få stemplet og underskrevet originalen fordi sekretæren mente at det var nok at jeg fik stemplet / underskrevet min egen kopi.

Jeg ved egentligt ikke hvad der er mest juridisk korrekt men jeg VILLE have originalen stemplet og underskrevet før hun tog en kopi !!!

MVh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 21:38   #18
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg kan godt forstå du klager, men når du nævner, at hun var ved at
kunne få dig til at køre ind i en mur eller bropille, kunne det tænkes
de ville overveje at sende dig til en anden speciallæge, med evt. henblik
på behandling, at nævne at du ikke vil være slavearbejder uden indtægt,
er jo ingen begrundelse for en førtidspensionsansøgning, men kan
måske opfattes som om du ikke vil arbejde.

Du kan heller ikke selv bestemme hvorvidt din sagsbehasndler fortsat skal være din sagsbehandler, håber bare ikke du får problemer, man ved aldrig
hvad de sagsbehandlere kan finde på.


Jeg håber der kommer noget positivt ud af dit brev, og jeg synes at sags-
behandlerne ofte mangler viden om mange diagnoser, og dermed også
viden om, hvordan man håndterer folk.

Sidst redigeret af Tanja; 19-11-2009 kl. 21:47.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 23:14   #19
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Jeg kan godt forstå du klager, men når du nævner, at hun var ved at
kunne få dig til at køre ind i en mur eller bropille, kunne det tænkes
de ville overveje at sende dig til en anden speciallæge, med evt. henblik
på behandling, at nævne at du ikke vil være slavearbejder uden indtægt,
er jo ingen begrundelse for en førtidspensionsansøgning, men kan
måske opfattes som om du ikke vil arbejde.

Du kan heller ikke selv bestemme hvorvidt din sagsbehasndler fortsat skal være din sagsbehandler, håber bare ikke du får problemer, man ved aldrig
hvad de sagsbehandlere kan finde på.


Jeg håber der kommer noget positivt ud af dit brev, og jeg synes at sags-
behandlerne ofte mangler viden om mange diagnoser, og dermed også
viden om, hvordan man håndterer folk.
Hej

ALLE har ret til at bede om en anden sagsbehandler når samarbejdet ikke fungere !!!!

Jeg har haft kontakt til min sidste psykolog udtalelse og hun synes jeg skal sende brevet og hun skriver gerne en notat til skrivelsen hvis det kan hjælpe.

Jeg har valgt hendes notat fra i første omgang da jeg ikke vil beskyldes for at bruge hendes notat som udgangspunkt !

HAM sagsbehandleren jeg har nu kan jeg til enhver tid skrive om og til hvordan hans udtalelse eller adfærd påvirker min psyke !

Jeg får ingen problemer det kan du være sikker på !!!!

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 23:19   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er korrekt at du har ret til at bede om en anden sagsbehandler....

Men du har ikke krav på at få en anden....de kan vælge at give dig en anden....men du har ikke krav på det...

Men det siger sig selv at de vil være dumme hvis de ikke gør det...da der intet godt vil komme ud af et dårligt samarbejde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie indtil nu Dyrmose Din historie 15 02-04-2013 21:17
min lille historie Fodfolket Accept fra vores omgivelser 7 04-11-2009 13:53
En lille historie om en socialdemokrat. Stella Dit og Dat 1 31-01-2007 12:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension