K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2011, 12:06   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
vil det sige at der ingen lovgivning er om at man skal parthøres på sin ressourse profil?
Jo, du skal, iflg. loven partshøres i din rp, men der står (så vidt jeg husker) ikke nogen steder, at den skal underskrives.
Men uden din underskrift må det blive svært for sb, at bevise, at du er patshørt i den.

Du skal have din aktindsigt efter max. 10 arbejdsdage. Måske der er en der kan linke til lov og §.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 12:24   #32
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
til Vovse
nu har jeg kun skimmet tråden her.. og så, så det om ressource profil.

og jeg er ret sikker på at loven er blevet ændret for at få Aktindsigt i sin sag fra års. skiftet..

og som jeg ser det er det for at lukke en masse anke sager..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 14:23   #33
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
maja-bell ved du hvad loven er blevet ændret til?? eller har du et link- jeg har siddet og googlet lidt, men det har jeg ikke større held med....
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 22:51   #34
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
nej er ikke så god til at lede efter de forskellige § men ved min sagsbehandler nævnte det inden jeg blev færdigbehandlet. og har set det her og læst det andre steder siden..

og mener faktisk at det var de radikale som pressede den lov ændring frem.

og af samme grund har jeg også selv fået de venner som jeg kender som kunne have brug for det til at søge deres inde udgangen af dec.. 2010

men forsøg at google det. så kommer der nok en del.
og mener det er ca 14 dage siden at en her inde gjorde opmærksom på samme...
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 05:14   #35
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Angående partshøring kan man se her...

Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne

Citat:
Beskrivelse, udvikling og vurdering af ressourcer
§*7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren. Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med, og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.
Stk.*2. I beskrivelsen og vurderingen af de udvalgte elementer skal indgå:
1) Borgerens faktiske ressourcer, der kan anvendes i forhold til arbejdsmarkedet.
2) Mulighederne for yderligere udvikling af borgerens ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.
3) Mulighederne for at reducere eller fjerne de barrierer, der kan gøre det vanskeligt for borgeren at anvende eller udvikle sine ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.
Stk.*3. Elementerne i ressourceprofilen beskrives og vurderes i en løbende fremadrettet proces i takt med afklaringen og udviklingen af borgerens ressourcer i forhold til kravene på arbejdsmarkedet. Borgerens eget bidrag til oplysning af sagen skal indarbejdes i ressourceprofilen.
Stk.*4. Kommunen skal på grundlag af den samlede beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen efter stk.*2 tage stilling til, om der er behov for at indhente yderligere oplysninger eller sætte aktiviteter i gang, der kan afklare eller forbedre borgerens arbejdsevne, jf. §*9.
Stk.*5. Til brug ved beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen skal kommunen tage stilling til hvilke oplysninger, der skal indhentes fra læge, hospital, revalideringsinstitution, virksomheder, de faglige organisationer, staten i jobcenteret, arbejdsløshedskassen m.fl.
Stk.*6. Der skal ikke indhentes flere oplysninger, end det er nødvendigt for at beskrive, udvikle og vurdere borgerens ressourcer som grundlag for vurdering af borgerens arbejdsevne.
Stk.*7. Der skal ikke indhentes yderligere oplysninger, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.
Stk.*8. Kommunen skal forelægge den samlede beskrivelse og vurdering af ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer for borgeren. Hvis borgeren er uenig i beskrivelser og vurderinger, skal kommunen tage stilling til, om der er grundlag for at fastholde beskrivelsen og vurderingen på trods af uenigheden. Hvis kommunen vælger at fastholde beskrivelsen og vurderingen, skal borgerens bemærkninger tilføjes, således at de kan indgå i den samlede vurdering af arbejdsevnen.
Kilde : https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=31034

Angående Aktindsigt kan man se her...

Bekendtgørelse af forvaltningsloven

Citat:
Afgørelse af sager om aktindsigt
§*16. Afgørelsen af, om og i hvilken form en begæring om aktindsigt skal imødekommes, træffes af den myndighed, der i øvrigt har afgørelsen af den pågældende sag.
Stk.*2. Myndigheden afgør snarest, om en begæring kan imødekommes. Er begæringen ikke imødekommet eller afslået inden 10 dage efter, at begæringen er modtaget af myndigheden, skal denne underrette parten om grunden hertil samt om, hvornår afgørelsen kan forventes at foreligge.
Stk.*3. Har det betydning for en parts mulighed for at varetage sine interesser at få afskrift eller kopi af sagens dokumenter, skal en begæring herom imødekommes. Dette gælder dog ikke, hvis dokumenternes karakter, antallet af dokumenter eller deres form med afgørende vægt taler herimod. Justitsministeren fastsætter regler om betaling for afskrifter og kopier.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=105127

Man kan også læse mere om partshøring på sidste link...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 09:44   #36
Gittemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2011
Alder: 47
Indlæg: 7
Styrke: 0
Gittemus er ny på vejen
Hej

Vil lige sige selv om jeg ikke er så meget inde i alt det her med pension endnu, at man skal ha sin resurseprofil ud til gennemlæsning og man skal tilføje hvis man har kommentare til den og så underskrive den for ellers må-kan kommunen ikke bruge den ... har selv lige stået med det i forhold til min egen og jeg sagde at min sagb. bare kunne inde som den var men til det sagde hun at den skulle jeg have ud og godkende og skrive under ellers må-kan den ikke bruges ...

Hej læste også lige det med loven
den havde jeg også oppe og vende med min sb i dec
fordi jeg havde hørt der skulle komme en ny lov og regler i kraft fra d. 1.1.11
men hun sagde at det ikke er trådt i kraft endnu men kun er til partshøring endnu :-)

Sidst redigeret af Webmaster; 20-01-2011 kl. 13:57. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Gittemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 23:53   #37
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hejsa.

jeg har sendt min sb en mail hvor jeg spør ind til om jeg har forstået mødet korekt med alle de spørgsmål og svar jeg nåede at notere.

ydermere har jeg bedt om at få et mødereferat, en kopi af deres uvildige læges mening, og til sidst om at få min ressourse profil sendt ud til gennem læsning og underskrift.

det blir spændende at se om hun svarer overhovedet.

jeg glæder mig til onsdag hvor der kommer en ergotearoeut herud. så kan de da i det mindste se hvor lidt ressourser jeg egentlig har.

jeg har i dag været til 50 års fødselsdags brunch i små 3 timer, med privat støttepædagog og chauffør i min mor- og nu kan jeg ligge i min seng i de næste 14 dage. det er sku en høj pris at betale for så lidt. godt jeg har en tid hos lægen på mandag.

jeg har de seneste måneder haft sværerer og sværerer ved at klare egen hygiejnen alene ( jaja hyggeligt emne) men ofte/tit skal min mand hjælpe med hårvask, og næste n hver dag skal jeg have hjælp til at redde mit eget hår. heldigvis ha rjeg ikke kort hår, da det skal søttes- langt kaster manden bare lige en kleme i eller en hat på- og så kører det. men ærligt så ha rjeg enormt svært ved at erkende at jeg skal have hjælp til disse ting, men ved på den anden side godt at jeg er nød til at vende det med min læge nu. ellers er det ris til egen r*v. men hvad siger man??

min mor og mand og datter er ved at have fået sygdom nok, og flere gange kører der lige et skænderi samtidig med at man bare har brug for ro og stabilitet.
og de forståe slet ikke at det er af ren afmagt at jeg er som jeg er? og at smerterne ofte topper på smerteskalaen, hvor man bar har lyst til at dø for at det skal gå væk`?
igen hvad siger man til sin familie??

jeg har i dag taget nej hatten på - og valgt at fremover så deltager jeg ikke i familie og venners komsamner, for jeg orker ikke. ikke engang kort. det dræner mig fuldstændig for energi og det koster så mange sengeliggende dage, hvor jeg knapt kan slæbe mig selv op til at bare kunne tænke på at være sammen med mine børn når de kommer hjem.

det er jo ikke fordi jeg er en dårlig mor- nej jeg er en mor med et dårligt helbred.
jeg har svært ved at acceptere de hansikap mine skader medfører, og det kan jeg se at min omverden også har. men det må unægteligt være noget sværerer for mig der skal leve i daglig smerte resten af mit liv, og kæmpe de kampe kommunen trækker ned over hovdet på en fordi man er "syg og ung". jeg væmmes!
det ender med jeg blir en sur vranten gnaven kone( ja gammel er jeg jo ikke endnu)

og min kæreste og børn og øvrige der er i min kreds- har fortjent bedre
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der mon en chance? Dame At søge førtidspension 9 23-02-2013 01:26
Har jeg nogen chance?? Firefly Spørgsmål ang fleksjob 19 29-10-2012 07:29
Hvilken chance ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 08-12-2011 02:17
Chance for flex job?? Ratata Spørgsmål ang fleksjob 6 06-08-2011 13:04
chance for ftp CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 06-07-2010 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension