K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2015, 08:44   #1
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
Ang undskrevet en leje kontrakt men har fortrudt

Hej med jer på K10 er der nogen der ved om man kan da Kvinde i mit liv har sagt farvel jeg bor i Nordjylland og vil gerne tilbage til sjælland da jeg har alt men da jeg har skrevet under på en lejekontrakt i et boligselvskab men vil fritages for den lejlighed mvh Rolle

Sidst redigeret af rolle; 24-07-2015 kl. 08:48.
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 09:42   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Tror der mangler nogen oplysninger for at kunne svare
Hvor lang tid siden er det lejekontrakten er underskrevet?
Hvad dato var planlagte indflytning?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 09:50   #3
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Idet du har underskrevet aftalen, gælder det normale opsigelsesvarsel for lejemålet, med mindre udlejer er flink.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 09:55   #4
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
Ang Lejlighed ca

Ca 01062014 og den kunne jeg godt tænke mig at fra melde men boligselvskabet siger at gør jeg det forbeholder de sig til at jeg betale for 3 md frem af rette det syntes jeg er lidt mærkelig men ville lige spørge jer her inde på k10 jeg kender ikke til den slags love og regler det for mig til at spørge er pga af kone eller kvinde der var i mit har sagt stop og da jeg kommer fra sjælland ville jeg gerne tilbage der til hvis det var muligt .vi bor ikke sammen da vi er pensionister hun på den gamle ordning og jeg på den nye og vi har boede hver for sig hele tiden men efter et stop fra hendes side ville bare spørge om man kan slippe for at betale 3 md fordi jeg vil så tilbage til sjælland igen eller må jeg jo bare tage lejligheden i i 2 år også opsige den mvh Rolle

Sidst redigeret af rolle; 24-07-2015 kl. 10:27.
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 09:57   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så i boede der sammen før, men nu er hun flyttet?
Når man flytter fra en bolig er det meget normalt med 3 mdr opsigelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 10:03   #6
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rolle Se meddelelser
Ca 01062014 og den kunne jeg godt tænke mig at fra melde men boligselvskabet siger at gør jeg det forbeholder de sig til at jeg betale for 3 md frem af rette det syntes jeg er lidt mærkelig men ville lige spørge jer her inde på k10 jeg kender ikke til den slags love og regler det for mig til at spørge er pga af kone eller kvinde der var i mit har sagt stop og da jeg kommer fra sjælland ville jeg gerne tilbage der til hvis det var muligt . de bedste hilsner rolle
Det er normalt at man betaler for de 3 måneder i forbindelse med opsigelse, hvilket du også vil kunne læse i din kontrakt.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 10:13   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men du skal kun betale til lejligheden er genudlejet, så måske du kan slippe med kortere tid end de 3 måneder.

Det er helt uaghængigt af, hvor længe du har boet i lejligheden.

Håber du let kan finde noget på Sjælland.

Sidst redigeret af stampe; 24-07-2015 kl. 11:06.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 10:47   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af rolle Se meddelelser
Hej med jer på K10 er der nogen der ved om man kan da Kvinde i mit liv har sagt farvel jeg bor i Nordjylland og vil gerne tilbage til sjælland da jeg har alt men da jeg har skrevet under på en lejekontrakt i et boligselvskab men vil fritages for den lejlighed mvh Rolle
Af din overskrift (Ang undskrevet en leje kontrakt men har fortrudt) får man indtryk af, at du har fået tilbudt en lejlighed og underskrevet lejekontrakten, men har fortrudt inden du er nået til at flytte ind.

Citat:
Oprindeligt indsendt af rolle Se meddelelser
Ca 01062014 og den kunne jeg godt tænke mig at fra melde men boligselvskabet siger at gør jeg det forbeholder de sig til at jeg betale for 3 md
Men her skriver du, at du har haft lejligheden siden d1/6-2014, d.v.s. lidt over et år.


Når man har skrevet lejekontrakten under, så har man jo skrevet under på, at man gerne vil overtage lejligheden, og, at man har 3 måneders opsigelse, hvilket er helt normalt.

Uanset hvor længe man har boet i, eller haft, lejligheden, så har man 3 måneders opsigelse.

Men boligselskabet har pligt til, at gen-udleje lejligheden så hurtigt som muligt, derfor slipper man tit for, at betale for de sidste 2 måneder, af de 3 måneders opsigelse.

Det gør ingen forskel, om du bor i lejligheden i 2 år, eller mere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 13:05   #9
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Det er også muligt at Rolle har bundet sig til lejligheden som fremleje i 2 år, altså til 1/6 2016 - er det tilfældet?
Jeg tror stadig 3 mdrs opsigelse gælder, uanset om man har en længere fremleje
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 13:22   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Vær obs. Hvis det er leje/fremleje i 2 år om den overhovedet kan opsiges. Nogle kontaraker binder en i hele perioden, hvis det er en tidsbegrænset lejetid hvad enten man bor der eller ej.

Men de normale regler er at man har tre måneders opsigelse, som man kun kan slippe ud af hvis lejemålet udlejes af en ny lejer inden de tre måneder er gået.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension