K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2015, 21:30   #1
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
Pension

Hej jeg vil høre jer der ed lidt mere ang Pension er det rigtig vi som er på den nye pension og gamle pension at vi skal fra 01082015 gå rigtig meget ned i pension ca 3800 kr pr md så går vi sgu da alle falit bare et spørgmål til jer der ved lidt mere en os andre kh Rolle
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 21:32   #2
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rolle Se meddelelser
Hej jeg vil høre jer der ed lidt mere ang Pension er det rigtig vi som er på den nye pension og gamle pension at vi skal fra 01082015 gå rigtig meget ned i pension ca 3800 kr pr md så går vi sgu da alle falit bare et spørgmål til jer der ved lidt mere en os andre kh Rolle
Hvor har du hørt det sludder?
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 22:04   #3
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
Det har jeg hørt fra en som er på pension og harvære til samtale hos sit pensions kontor så der for spørger om i har hørt noget om det sludder salsa skriver jeg ved ikke en disse om det er rigtig der for spørger jeg det er vel ikke forkert at spørge fordi så er jeg vist kommet forkert sted hen søde tak for hjælpen mvh Rolle glad for at være på k 10
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 22:07   #4
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rolle Se meddelelser
Det har jeg hørt fra en som er på pension og harvære til samtale hos sit pensions kontor så der for spørger om i har hørt noget om det sludder salsa skriver jeg ved ikke en disse om det er rigtig der for spørger jeg det er vel ikke forkert at spørge fordi så er jeg vist kommet forkert sted hen søde tak for hjælpen mvh Rolle glad for at være på k 10
Der må være tale om en individuel regulering af din bekendtes pension.
Det kan der være et utal af årsager til.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 06:03   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er vist hvis den du kenders pension er fejludregnet og bliver beregnet på ny, det er ikke noget som gælder alle

Det kan være hvis forskudsopgørelsen er sat for lavet, der ikke er indregnet indtægtet, renter m.v.

Min egen pension er fx. Fejludregnet ikke fordi jeg har forskudsindberettet forkert, men fordi min arbejdsskadesag er endelig afsluttet og den øget erstatning er udbetalt bagud for de sidste 18 måneder. Det giver en enkstra indkomst for hele 2015, som skal modregnes de sidste 5 mdr. Af året.

Så der kan være flere årsager til at den du kender skal have sin pension nedsat, men det er ikke noget som sker for alle over en kam
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 12:40   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Og de fleste går væsentlig ned i pension ved overgang fra førtidspension til folkepension. God ide at tjekke det op i god tid og forsøge indrette sig efter det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 14:42   #7
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Og de fleste går væsentlig ned i pension ved overgang fra førtidspension til folkepension. God ide at tjekke det op i god tid og forsøge indrette sig efter det.
Man kan på pensionsinfo.dk se hvad man er berettiget til når man når alderen for folkepension.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2015, 20:39   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan være du tænker på det forslag DA kom op med før valgkampen, og som altså ikke har noget på sig.................................indtil videre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2015, 10:42   #9
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
tror nu også man ville modtage en skrivelse forlods hvis ens pension lige pludselig ville blive nedsat med en fjerdedel ....god weekend
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2015, 12:04   #10
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
tror nu også man ville modtage en skrivelse forlods hvis ens pension lige pludselig ville blive nedsat med en fjerdedel ....god weekend
Jeg tror også der havde været kæmpe debat i medierne hvis det var tilfældet at man med en måneds varsel sætte pensionerne så meget ned.
Vi bor jo ikke i Grækenland !
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension