K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2010, 11:39   #11
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
at det ligesom for kontanthjælpsmodtagere m.v. drejer sig om at flex-jobbere trods ledighed m.v. skal bevare en slags tilknytning til arbejdsmarkedet.

Jeg synes alt for ofte at folk bare går i defensiven - og ser sort på det meste.

Det nytter jo ikke at man bliver helt fremmedgjort fra arbejdsmarkedet, uanset man er ledig flekser - eller almindeligt ledig.
Det har du så sikkert helt ret i, men for mig bliver det aldrig en gyldig grund, til at presse syge mennesker.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 12:09   #12
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, Zastrow; men derfor skal fleksvisiterede behandles ordentligt og med respekt alligevel!

Disse mærkværdige regler som nogle aktiveringssteder udstikker for den ledige flekser vidner om en manglende respekt og mistænkeliggørelse på forhånd, og det er der da ingen mennesker der kan have en positiv holdning til. Så jeg kan da godt forstå, hvis folk bliver negative og vrangvillige. Det ville jeg da også blive!

Man skal også huske på at hvis man bliver mødt med positive forventninger og lydhørhed over for de problemer der evt. måtte være, ja, så har man da lyst til at være der; men bliver man mødt med regler der signalerer mistænksomhed og negative forventniger, ja, så reagerer man da negativt!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 13:40   #13
Holgersen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Holgersen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
at det ligesom for kontanthjælpsmodtagere m.v. drejer sig om at flex-jobbere trods ledighed m.v. skal bevare en slags tilknytning til arbejdsmarkedet.

Jeg synes alt for ofte at folk bare går i defensiven - og ser sort på det meste.

Det nytter jo ikke at man bliver helt fremmedgjort fra arbejdsmarkedet, uanset man er ledig flekser - eller almindeligt ledig.
Det er jeg tilbøjelig til at give dig ret i, men jeg kender da et par stykker der er i aktivering både kontanthjælpsmodtagere og dagpengemodtagere og er de syge så melder de sig syge og ringer når de kan se de er ved at være klar igen, ønskes der dokumentation for sygdom indhentes der mulighedserklæring ved lægen.

Jeg ender jo nok også en dag i aktivering (er jo ledig flekser) og jeg vil da helt klart melde ud, ja jeg ringer og sygemelder mig hvis jeg ikke siger andet så er det sygdom som jeg er visiteret til fleks for, og så skal jeg da gerne oplyse dem hvis det er en gang roskilde syge men ellers må de stole på at jeg er et voksent menneske der ikke behøver en privat aktør til at trække vejret for mig.

Jeg kan godt forstå at de skal vide hvor meget man er syg pga det man er visiteret til fleks for (jeg vil selv i aktivering skrive jobdagbog og smertedagbog) for mange sygdomme har det jo med at udvikle sig desværre og det kan jo tænkes at det er blevet forværret og man skal ind og kigge på pension eller andre skånehensyn.
Men er jeg så syg at jeg vurdere at jeg ikke kan komme til aktivering ja så må de tage mit ord for det eller bede mig kontakte læge så de kan hente en erklæring på det og så syntes jeg så også at jeg kan forvente at der er indhold i min aktivering sådan at det er noget der gør at jeg kan bibeholde min kontakt til arbejdsmarked jeg vil ikke aktiveres for aktiveringens skyld, selv søger jeg jo mange job hver uge, og det vil jeg heller bruge tid på end at sidde på et kursus og lære at gøre det jeg jo gør hjemme
Holgersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 14:02   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
da jeg var på as3 melde jeg mig syg sagde ryg knæ osv ringer når jeg kommer igen det var også ok med dem samme sagde jeg i det nye total til grin kursus jeg er på ligept er jeg syg smerter osv rigner jeg også siger jeg ikke kommer rigner når jeg er klar vil de have læge erklæring må de bede om en så får de en .men hvorfor man skal gøre det samme som sikkert vi alle gør hjemme på de kursuser fatter jeg så ikke ok de får flere penge tilbage ikke andet.og så ved de jo også hvor vi er jo :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 14:27   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
flex er ikke pension for en ting og derfor skal man på kursus og andre ting, for at opnå en tilknytning til arbejdsmarkedet.
det skal man alså forhold sig til.
Når det så er sagt:

kan det ikke være rigtig man ikke kan sygemelde sig, på de ting man er blevet visiteret til flexjob på.
det må være ulovligt og havde forlangt det på skrift med det samme.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 15:19   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej alle.

Jeg sad og tænkte, hvorfor de lige pludselig sender ledige fleksjobbere ud i kurser osv.
Kom til at tænke på, at de jo skulle til at bruge den nye match-model.

Måske bør I tjekke op på, hvilken match, I er på. Man kan både være i match 1,2 eller 3 !! Det ser ud til, at hvis man skal slippe for at komme på kursus, når man virkelig ikke kan, så skal man være i match 3.
Se side 6 og 7 i denne link om den nye model:
http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...-02-16pdf.ashx

Så jeg forestiller mig, at en læge som bakker jer op om, at I ikke kan klare de her timer i kursus, skal dokumentere, at I ikke skal deltage i kursus. Så må sagsbehandleren afbryde jeres kursusforløb og få jer placeret i match 3.
Kan man dog følge kursustilbudet, så er man meget om muligt i match 2.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 16:25   #17
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Nej, Zastrow; men derfor skal fleksvisiterede behandles ordentligt og med respekt alligevel!

Disse mærkværdige regler som nogle aktiveringssteder udstikker for den ledige flekser vidner om en manglende respekt og mistænkeliggørelse på forhånd, og det er der da ingen mennesker der kan have en positiv holdning til. Så jeg kan da godt forstå, hvis folk bliver negative og vrangvillige. Det ville jeg da også blive!

Man skal også huske på at hvis man bliver mødt med positive forventninger og lydhørhed over for de problemer der evt. måtte være, ja, så har man da lyst til at være der; men bliver man mødt med regler der signalerer mistænksomhed og negative forventniger, ja, så reagerer man da negativt!
Det skal arbejdsløse saftsuseme også.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 17:11   #18
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja, alle skal behandles ordentligt og med respekt... -også sagsbehandlere!

Men mistillid, skaber mistillid...

Og vold(evt. psykisk), avler vold(evt. fysisk)...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man må ikke sende en borger i aktivering hvis det forværrer deres helbred FibroMcs Et godt link! 5 30-05-2013 22:08
flexjob - Hvis arbejdsgiver ikke vil give nok timer Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 8 11-02-2013 10:20
Hvis man kan arbejde mere end 18-20 timer i praktik/Jobprøvning kan man så få flex ? Den syge Spørgsmål ang fleksjob 1 12-09-2011 23:18
Flekser skal de aktiveres i 2010 SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 25 08-01-2010 07:17
“Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering” Razmo Politik og Samfund 2 29-05-2009 13:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension