K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2016, 23:17   #11
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
hmm loftet på de 10.000 - hvis man feks ikke betaler den sidste mds husleje, så bliver den fratrukket inden udbetaling af det gamle indskud!

OG du skal være obs på at du (naturligvis) IKKE kan få boligsikring til to boliger i den md hvor de "overlapper" hinanden... så pas på du ikke får regnet dobbelt boligsikring med i dit budget den md.

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2016, 07:29   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
OG du skal være obs på at du (naturligvis) IKKE kan få boligsikring til to boliger i den md hvor de "overlapper" hinanden... så pas på du ikke får regnet dobbelt boligsikring med i dit budget den md.
Derfor klan man spekulere i, at lade sin adresse står på den dyreste bolig længst muligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2016, 21:55   #13
Vildkanin
med på en kigger på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2014
Indlæg: 12
Styrke: 10
Vildkanin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Når du har betalt indskud må det være en almen bolig du bor i.

Så skal du tjekke om det er A- eller B-ordning i forhold til istandsættelse.

.....
Ja det er en A ordning , men med undtagelse af lidt mærker på væggene som løses ved at jeg maler hele hytten, trænger her kun til en alm rengøring den dag lejligheden er tom. Så derfor regner jeg ikke med at der vanker den store regning til mig. Derfor spurgte jeg om udbetalingen af indskudet i forhold til det at være på kontanthjælp , da det løber over de berømte 10.000
De skader der var på gulvet i min entree har de selv henvist til var til stede ved indflytningen, de står i bemærkningerne på min papirer samt at dørene er gamle og slidte. Dem der har boet her før mig har haft kat , akvarie mv og faktisk burde der være lagt helt nyt gulv i hele lejligheden (så kan i selv regne ud hvilke "skader" der er) Jeg har kun boet her i 2 år , så der kan ikke regnes det store fra i slid, og heldigvis er der ikke rigtig noget.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
hmm loftet på de 10.000 - hvis man feks ikke betaler den sidste mds husleje, så bliver den fratrukket inden udbetaling af det gamle indskud!

OG du skal være obs på at du (naturligvis) IKKE kan få boligsikring til to boliger i den md hvor de "overlapper" hinanden... så pas på du ikke får regnet dobbelt boligsikring med i dit budget den md.


yes jeg har heldigvis et trofast budget skema (uden det ville jeg virkelig være på spanden!) Den nye lejlighed overtages per 15/6. Det gamle sted modtager jeg boligsikring til og med den 30 juni. Officielt flytter vi den 1 juli. Det gamle bliver overgivet d 15/7, så den første halve måned i ny lejlighed og den halve måned til sidst i den gamle er så for "egen regning" . håber det gav mening

Jeg kan ikke se om nogen har svaret på specifikt dette spørgsmål (men jeg spurgte jo også om ret meget hehe) : Ville i råde mig til at få fat på sagsbehandler de sidste måneder her i den "gamle" kommune , eller skal jeg spare mig arbejdet og vrøvlet og nøjes med at bede om skriftlig aktindsigt ?
Det var set i forhold til at jeg får bedst mulige chancer for at starten i den nye kommune og deres jobcenter går uden alt for meget kriller.

Og hvordan formulerer med egentlig den slags ? "Goddag jeg vil gerne bede om aktindsigt , skriftlig kopi af disse hos jer ?" er det nok ?
Vildkanin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 00:14   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vildkanin Se meddelelser
Og hvordan formulerer med egentlig den slags ? "Goddag jeg vil gerne bede om aktindsigt , skriftlig kopi af disse hos jer ?" er det nok ?
Under "Nyttige Links" ligger denne: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Print den ud, udfyld den, og aflever den ved skranken i jobcenteret, mod kvittering for modtagelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 01:13   #15
Vildkanin
med på en kigger på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2014
Indlæg: 12
Styrke: 10
Vildkanin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Under "Nyttige Links" ligger denne: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Print den ud, udfyld den, og aflever den ved skranken i jobcenteret, mod kvittering for modtagelse.
Mange tak Vovse, jeg skal vist lige tage mig sammen og få kigget mig bedre rundt her i forummet
Vildkanin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 06:55   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vildkanin Se meddelelser
Jeg kan ikke se om nogen har svaret på specifikt dette spørgsmål (men jeg spurgte jo også om ret meget hehe) : Ville i råde mig til at få fat på sagsbehandler de sidste måneder her i den "gamle" kommune , eller skal jeg spare mig arbejdet og vrøvlet og nøjes med at bede om skriftlig aktindsigt ?
Det var set i forhold til at jeg får bedst mulige chancer for at starten i den nye kommune og deres jobcenter går uden alt for meget kriller.

Og hvordan formulerer med egentlig den slags ? "Goddag jeg vil gerne bede om aktindsigt , skriftlig kopi af disse hos jer ?" er det nok ?
Det kommer jo an på hvad dit formål ville være med at få fat i sagsbehandleren. Hvis du har agtindsigt og afleverer en kopi på den nye kommune har de et udgangspunkt at arbejde ud fra.

Men vær opmærksom på at de ikke er forpligtet at følge det som hidtid er lavet i din kontanthjælpsag. De kan vurdere/indplacere dig anderledes hvis de vurderer din sag anderledes, kan sætte helt andre ting igang fordi det er det man gør i den nye kommune.

Det er slet ikke sikkert at de vurderer sin sag anderledes, men du skal bare være klar over at de kan gøre det.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 09:46   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vildkanin Se meddelelser
Mange tak Vovse, jeg skal vist lige tage mig sammen og få kigget mig bedre rundt her i forummet
Hvis du starter øverst på siden øg kører/scroller nedad, så kommer du til et par mørkegrønne bjælker/linier, og her er der flere interessante ting du kan se nærmere på.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 17:13   #18
Vildkanin
med på en kigger på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2014
Indlæg: 12
Styrke: 10
Vildkanin er ny på vejen
Halløjs, jeg har afleveret den print herinde fra så jeg kan få kopi af min sag på kommunen.
Jeg læste at der stod at de skulle efterkomme mit "ønske" indenfor 7 dage fordi loven siger det . Hvad sker der hvis de ikke sender noget indenfor 7 dage ? Hvem eller hvor skal jeg klage til hvis det sker? jeg har intet hørt indtil videre, ikke engang en eboks besked om at de har modtaget min anmodning. Jeg har kopi med stempel, dato og underskrift på at det blev afleveret. tålmodighed tålmodighed !
Vildkanin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 19:37   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er 7 arbejdsdage efter modtagelsen - ellers skal kommunen gerne meddele dig, hvornår du får materialet.

Du kan ikke forvente en kvittering via e-boks på din aflevering.

Godt du har fået kvittering i hånden.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 01:10   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vildkanin Se meddelelser
Halløjs, jeg har afleveret den print herinde fra så jeg kan få kopi af min sag på kommunen.
Jeg læste at der stod at de skulle efterkomme mit "ønske" indenfor 7 dage fordi loven siger det . Hvad sker der hvis de ikke sender noget indenfor 7 dage ? Hvem eller hvor skal jeg klage til hvis det sker? jeg har intet hørt indtil videre, ikke engang en eboks besked om at de har modtaget min anmodning. Jeg har kopi med stempel, dato og underskrift på at det blev afleveret. tålmodighed tålmodighed !
Hvis der er gået mere end 7 arbejdsdage, så synes jeg du skal klage til jobcenterchefen.

Skriv f.eks.:
"Til jobcenterchef

Klage over manglende aktindsigt.

D. xx/y 2016 afleverede jeg en begæring om aktindsigt, men har intet modtaget.

Med venlig hilsen "Vildkanin" cpr.nr."

Vedlæg kopi af din kvittering for modtagelse, og aflever så det hele ved skranken i jobcenteret. Mod kvittering selvfølgelig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension