K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2016, 16:40   #11
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Forfaldsdato er sidste rettidige indbetalingsdato

Dvs når man taler om forfalden gæld, så er det gæld der er aftalt til at blive betalt på en bestemt dato = forfaldsdato / sidste rettidige indbetalingsdato...

Hvis jeg feks har lånt 100 kr af dig og aftalt at du skal have dem igen den 15. april - så har jeg en gæld der er forfalden den 15. april

Forfalden er et forfærdeligt ord at definere
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2016, 16:47   #12
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Forfaldsdato er sidste rettidige indbetalingsdato

Dvs når man taler om forfalden gæld, så er det gæld der er aftalt til at blive betalt på en bestemt dato = forfaldsdato / sidste rettidige indbetalingsdato...

Hvis jeg feks har lånt 100 kr af dig og aftalt at du skal have dem igen den 15. april - så har jeg en gæld der er forfalden den 15. april

Forfalden er et forfærdeligt ord at definere
giver dig helt ret og ingengrund til at blande inkasso / rki ind i det her. Det forvirre mere end det gavner, da det handler om konsekvenserne ved forfalden gæld.

Hun har aftalt en dato med sygehuset for betaling og har bare overholdt den, hun har ikke bedt om at få lov at betale regningen før tid og det er det der er det væsentlige her, havde hun gjort det var det uforsvarligt.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2016, 11:31   #13
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Jo det vil stadigvæk være en fordring, alle regninger er i princippet gæld og eftersom de har sendt hende en regning hun kan betale er den forfalden , så der noget der er pengelån og andet er andre typer af gæld som er opstået på grund af man har købt varer på afbetaling.

Nu vil jeg endelig ikke gøre OP mere forvirret her end hun er i forvejen, så kunne være super, hvis du ikke drejer tråden i forkert retning her.

Tak for svar sourceful.

Jeg har nu igen været på kommunen, hende der sad med min sag er sjovt nok idag ikke ansat mere
En anden sagsbehandler kan ikke se om det er med tilbagebetaling, da intet er angivet i overførelsen til mig.


- Derudover har jeg idag fået at vide fra mit behandlingssted at hvis jeg ikke tilkendegiver om jeg vil gå i gruppeterapi med hurtig opstart inden imorgen kl 9, så vil pladsen gå til en anden..


Det et stort kaos deroppe, og chefen er gået på ferie, og der sidder 1 sagsbehandler og har hele dagen booket op..Ingen kan åbenbart hjælpe, med den lille information.
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2016, 11:38   #14
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Jeg synes du skal skrive en mail i dag...

Skriv at nu har du, i dag, ved personlig henvendelse til (navn?, hvor?) fået at vide at din KH IKKE er med tilbagebetalingskrav, og at du hvis du ikke hører andet i løbet af denne uge, forventer at dette er korrekt.

og send denne mail til hovedpostkassen (deres hjemmeside bør oplyse mailadressen) med "Ydelseskontor - Kontanthjælp uden tilbagebetalingskrav" som emne...

og selvom det så er drønsvært, så prøv at "lægge det fra dig" resten af ugen... ?

ide?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2016, 12:01   #15
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Jeg synes du skal skrive en mail i dag...

Skriv at nu har du, i dag, ved personlig henvendelse til (navn?, hvor?) fået at vide at din KH IKKE er med tilbagebetalingskrav, og at du hvis du ikke hører andet i løbet af denne uge, forventer at dette er korrekt.

og send denne mail til hovedpostkassen (deres hjemmeside bør oplyse mailadressen) med "Ydelseskontor - Kontanthjælp uden tilbagebetalingskrav" som emne...

og selvom det så er drønsvært, så prøv at "lægge det fra dig" resten af ugen... ?

ide?
Hej Gana,
tak for dit råd. Jeg vil ringe til dem inden de lukker deres telefoner kl 13, og fortælle dem, at jeg antager at den er uden tilbagebetaling, eftersom jeg ikke har hørt andet. Endvidere forventer jeg ellers at de meddeler andet inden imorgen.

Jeg vil også sende en mail som du anbefaler, og ligge det i baghovedet. Har vitterligt gjort alt jeg kan nu, og kommer ingen steder tak
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2016, 12:19   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du får nok svært ved at kome igennem med, at hører du ikke noget inden en given frist, skal du ikke tilbagebetale.

Men meld ud, det har meget stor og afgørende betydning for dig, at du har rene linjer og meget hurtigt får en afklaring.

Helt firkantet er det vigtigst, du har noget at leve af her og nu.

Som tidligere nævnt forældes et tilbagebetalingskrav, hvis du ikke inden for en årrække har haft mulighed for at betale et evt. beløb tilbage.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2016, 12:45   #17
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
ideen med at sende en mail i stedet for at ringe, er at få dem "i tale" på skrift... for uanset hvad de siger i tlf og ved personlig henvendelse vil det aldrig kunne bevises.

At sætte en rimelig frist som feks en lille uge, når du faktisk i dag HAR fået at vide at det ikke er med tilbagebetaling, er venligt.

At kommunikere på skrift kan være møgbesværligt, men udover at det sorterer en del misforståelser fra (feks SB'ere der siger noget og bagefter nægter at have sagt sådan/ ikke kan huske det) og desuden er det en stor hjælp at man selv kan kigge tilbage og dermed huske disse ting. (personligt har jeg glemt halvdelen når røret er lagt - også selvom det er vigtigt !)

Men ja - husk at "skubbe det lidt væk" så det ikke bliver ved med at fylde alt for meget - du skal passe på dig selv midt i al det her og huske at leve, ikke bare overleve
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2016, 07:46   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af miav123 Se meddelelser
En anden sagsbehandler kan ikke se om det er med tilbagebetaling, da intet er angivet i overførelsen til mig.
Har du skrevet under på, at du ønsker at modtage kh selvom det er mod tilbagebetaling?

Hvis ikke, så er din udbetaling ikke mod tilbagebetaling.

Citat:
Oprindeligt indsendt af miav123 Se meddelelser
Hej Gana,
tak for dit råd. Jeg vil ringe til dem inden de lukker deres telefoner kl 13, og fortælle dem, at jeg antager at den er uden tilbagebetaling, eftersom jeg ikke har hørt andet. Endvidere forventer jeg ellers at de meddeler andet inden imorgen.
Og hvad vil du så gøre hvis de senere kræver pengene tilbagebetalt, og de påstår, at de ikke har sagt sådan?

Eller hvis den du har talt med ikke længere er ansat, og ingen andre ved noget om hvad hun har lovet dig?

Al kommunikation bør forgår på skrift, for dokumentationens skyld.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2016, 07:58   #19
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser

Som tidligere nævnt forældes et tilbagebetalingskrav, hvis du ikke inden for en årrække har haft mulighed for at betale et evt. beløb tilbage.
Vil du uddybe dette Stampe?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2016, 08:06   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Vil du uddybe dette Stampe?
Jeg kunne også godt tænke mig et link til relevant lovgivning.

Tidligere har det jo været sådan, at gælden fortsatte hvis den der havde penge i klemme gjorde krav på pengene én gang om året, mener jeg det var/er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension