K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2010, 18:00   #51
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kontraindiceret, så er arbejdsprøvning overflødig.
det er rigtig nok.
men så hedder det også pension somregel
som sagt har jeg aldrig hørt om en med flexjob og hvor en læge skriver at det er kontraindiceret, så er arbejdsprøvning overflødig.

hvad man skal leve af efter et afslag
det hedder kontanthjælp, hvis man har ret til det.
har aldrig hørt om andet.
Ens situation er jo ikke afklaret fordi man får afslag i første omgang og derfor skal man jo sammen med kommunen finde ud af hvad man så skal.

derfor ring til ens læge med det samme.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 18:05   #52
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er sådan kommunerne laver sagsbehandling, men det er altså ikke altid, at de følger loven, når de gør det.

De trækker bevidst sagerne i langdrag - og nogle kommuner dømmes for smøl i byretten, eks. hvis det har taget 2 år at finde frem til en borger, der skulle revalideres.

Så man skal skelne mellem, hvad mange kommuner gør (praksis) og hvad loven siger.

Det er jo derfor, k10 eksisterer.

Det lader til, at kommunen i Linuzmors sag kører sagen på begrebet "varighed".

Hun har IKKE været syg længe nok og har ikke længe nok haft varig nedsættelse af arbejdsevne, og det har kommunen haft et helt år til at undersøge nærmere - bl.a. på lægepapirer, men måske der er koks i lægepapirerne hos kommunen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 18:41   #53
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ja, det er sådan kommunerne laver sagsbehandling, men det er altså ikke altid, at de følger loven, når de gør det.

De trækker bevidst sagerne i langdrag - og nogle kommuner dømmes for smøl i byretten, eks. hvis det har taget 2 år at finde frem til en borger, der skulle revalideres.

Så man skal skelne mellem, hvad mange kommuner gør (praksis) og hvad loven siger.

Det er jo derfor, k10 eksisterer.

Det lader til, at kommunen i Linuzmors sag kører sagen på begrebet "varighed".

Hun har IKKE været syg længe nok og har ikke længe nok haft varig nedsættelse af arbejdsevne, og det har kommunen haft et helt år til at undersøge nærmere - bl.a. på lægepapirer, men måske der er koks i lægepapirerne hos kommunen.

Ja netop
men når man selv har søgt pension(som linuzmor ikke er blevet informeret nok om).
så kigger kommunen jo også kun på det som ligger i sagen.
mine læger siger jo også ingen behandlingsmuligheder og har været i arbejdsprøvning. Men det er kommunen jo ligeglad med
når de ydeligere vil have en til speciallægeerklæring.
så jeg vil sikket også få afslag på min §17.
jeg vil da også kun få kontanthjælp(det har jeg så ingen mulighed for)
kender stort set allerede svaret på den. Det samme som de andre læger.
så vil min sagsbehandler starte en §18 op og så kører festen endnu engang.

så linuzmor skal snakke med sin egen læge omkring hvad kommunen mangler rent lægefagligt og vudering af erhvervsevne.
for hvad jeg kan læse ud af sagen, er der ikke nogen ordenligt afklaring.
så vil man jo få et afslag, hvis der ikke er nok dokumentation.

Der er givet dårlig rådgivning med den §17, men kommunen har ikke gjort noget forkert.
en kommune arbejder som en snegl, selvom man selv gøre alt for en afklaring.
vil skyde på de 13 måneder af min sag har været tidspild

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-05-2010 kl. 18:51.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 20:03   #54
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, kommunerne gør ALT for at trække en afklaring i langdrag, så de kan spare penge.

Det strider jo imod hensigten om, at man skal hurtigst muligt tættere på arbejdsmarkedet, ikke? (Selvom der ikke er nogen arbejdspladser.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 23:53   #55
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Flg. påpeges:

Be om bevis for at du selv har søgt om førtidspension.

Klag over at de ikke har indhendtet status egen fra læge/speciallæge.

Hvad har lægen sagt til dig vedr fremtiden?
(herunder; Hva f.. bilder de sig ind, ikke at undersøge nærmere, men blot bruge dine udtagelser?(det er da totalt useriøst)).

Hvis der skal en arbejdsprøvning til, må de jo spørge lægen/udforme et forløb du kan klare uden forværring. herunder kommer du til at kunne klare dette?
Behandlingsmuligheder?

Under stk 3, skriver de, at du ikke forvendtes tilbage til ordinært arbejde, efterfølgen i stk 4, skriver de modsat, at det ikke er dokumenteret?

Under fleks; skriver de at de ikke kender omfanget af funktionsnedsættelsen, ergo hører du til under forlængelse Stk 4. Og/eller stk 2.

Prøv at svare på spørgsmålene!
VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 13-05-2010 kl. 23:57.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 09:18   #56
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Flg. påpeges:

Be om bevis for at du selv har søgt om førtidspension.

Klag over at de ikke har indhendtet status egen fra læge/speciallæge.

Hvad har lægen sagt til dig vedr fremtiden?
(herunder; Hva f.. bilder de sig ind, ikke at undersøge nærmere, men blot bruge dine udtagelser?(det er da totalt useriøst)).

Hvis der skal en arbejdsprøvning til, må de jo spørge lægen/udforme et forløb du kan klare uden forværring. herunder kommer du til at kunne klare dette?
Behandlingsmuligheder?

Under stk 3, skriver de, at du ikke forvendtes tilbage til ordinært arbejde, efterfølgen i stk 4, skriver de modsat, at det ikke er dokumenteret?

Under fleks; skriver de at de ikke kender omfanget af funktionsnedsættelsen, ergo hører du til under forlængelse Stk 4. Og/eller stk 2.

Prøv at svare på spørgsmålene!
VH Popiae
Tak Popiae, jeg kan virkelig bruge det du skriver, det var svært for mig at oveskue deres brev og alle de §, hvordan har de tænkt sig at syge mennesker skal kunne forstå dette?

Jeg er nu overbevist om at jeg IKKE har skrevet under på den §17, Det var min sagsbehandler der synes vi kunne prøve, men at hun tvivlede på at det igennem. Ja tak, når hun ikke henter status og andre papirer, så gør den jo ihvertfald ikke.

Min psykiater siger, at jeg pga Migrænen, blodtryk samt angst og kronisk langvarig ubehandlet depression, samt psykiske problemer fra barndommen(tæsk og omsorgssvigt) at jeg ikke kommer i arbejde igen, da det medicin han prøver på mig ikke virker, han har prøvet adskillige!

Min egne læge siger at pga min ryg,skulder, seneskedsbetændelse, sammenholdt med psykiaters diagnose, ikke kan se hvilket arbejde jeg ville kunne bestride.

Jeg er ved at lave en klage, sammenholdt med de ting, kære mennesker herindehar skrevet til mig. Jeg har fået en tid hos min psykiater mandag, så må vi se hvad han siger.

Det vigtigeste ligenu er at jeg skal søge en anden form for underhold-kontanthjælp. Skal man møde op eller kan jeg gøre det pr maiil?

knus til jer
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 10:10   #57
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Linuzmor,

Sikke en omgang du har været og er igennem.

Mht. kontanthjælp, der skal du i første omgang have et ansøgningsskema og dertil skaffe en masse dokumentation i form af regninger og konto udtog for at påvise at du har ret til Kh. Derefter skal man holde et møde hos ens sagsbehandler i social service. Det var hvad jeg fik at vide, jeg fik også ansøgningsskemaet, men har aldrig søgt det.

Jeg syntes, at du allerede idag (hvis de har åbent) skal ringe til borgerservice i din kommune og hør hvordan du hurtigt muligt kan få søgt kontanthjælp, gældende fra din berettigelse hertil.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 11:41   #58
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Linuzmmor.

Hvor er det dog en træls situation, du er havnet i ,
og jeg føler med dig.
Du skal lige have et par

Dernæst :

Citat:
Jeg syntes, at du allerede idag (hvis de har åbent) skal ringe til borgerservice i din kommune og hør hvordan du hurtigt muligt kan få søgt kontanthjælp, gældende fra din berettigelse hertil.
Det er jeg IKKE enig med Enteneller i !

For så ser det ud som om du accepterer kommunens afgørelse !

Hvis du på nogen måde kan klare at tage på Borgerservice, skal du hellere tage brevet med,
og sørge for at have lovteksten med også, og så SKAL de fortsætte dine sygedagpenge !

Med disse papirer i hånden, så KAN de IKKE afvise det !

Jeg er sikker på, at du i stedet får en undskyldning, og en forklaring,
der går på, at der desværre er begået en fejl !

Gør det i DAG !

Og held og lykke med det !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 11:51   #59
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hun bliver jo nødt til at gøre som EE skriver.
sagen er jo slut for denne gang og ingen sygedagepenge.
hvad skulle man ellers leve af, hvis man ikke søger kontanthjælp
hvis alså ikke man har nogen formue.

afslaget kan ankes på pension , men det begynder jo ikke forsættelse af sygedagpenge.

Linuzmor
har nemlig gjort det jeg har skrevet og søge læge og der skal lægges en slagplan.
så der kan findes en løsning i forbindelse med den videre afklaring.
men man skal jo have noget og leve af i mellemtiden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 11:59   #60
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære MTVRV1

Jeg er sikker på, at hvis Linusmor kan nå at komme på Borgerservice med de nævnte papirer i dag,
så kan de SE, at der er begået en fejl.
De bliver derfor NØDT til at fortsætte med at udbetale sygedagpenge,
I hver fald som minimum indtil fristen er overholdt i forhold til loven.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Om at give op.. hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2013 22:51
Never EVER give up.......;) Pyt Dit og Dat 2 19-09-2012 17:56
At give op...... KirstenJV Alt det andet 20 25-06-2012 12:11
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension