K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2011, 11:03   #1
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
bøger eller anden literatur om hvordan folk er kommet vider

Hej

Jeg har længe søgt efter bøger eller anden litteratur, hvor folk beskriver deres ulykke eller sydoms forløb og om hvordan de kom videre, men syntes ikke lige at jeg kan finde noget, andet en små korte indlæg hist og pist.

Jeg trænger bare til lidt inspiration og til at få min egen ulykke og sygdomsforløb skubbet lidt i baggrunden - for der må være lys for enden af tunnellen.
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 12:57   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Fysisk sygdom?

Ellers er jeg og andre interviewet i bogen Når livet gør ondt af Per Straarup Søndergaard...
Den omhandler cutting.

Zebrapigen af Sofia Åkerman omhandler anoreksi.

Mod på livet trods sygdom - find gode veje til større livskvalitet ved alvorlig sygdom - smerter og træthed af Jonna Deibjerg er en selvhjælpsbog.

Hvis du vil være lidt mere konkret om hvad du søger kan jeg selv eller med hjælp fra min litteraturvidenskabsstuderende veninde finde litteratur til dig.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 15:38   #3
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
En god bog som tager udgangs punkt i dig.
Der er det med andres historier og løsninger, at de ikke altid passer på andre end dem selv. Selvfølgelig kan man læse dem og få indsigt, men som jeg forstår dit indlæg, vil du gerne "flytte" dig selv.

Bogen er tilgængelig på biblioteket.

Oplev det gode liv nu af Louise L. Hay
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 15:49   #4
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
"To kaffe og en staveplade" af Anne Meiniche

Anne Meiniche (f. 1965) beretter om den trafikulykke, hvor hun kvæstes livsfarligt og hendes seksårige datter brækker ryggen. Om tiden derefter - om sygehusvæsenets og det offentlige systems rolle, genoptræningen og det enorme pres på familien.
Anne Meiniches både rørende og barske beretning om at komme ud for det, der ellers kun sker for de andre: En invaliderende trafikulykke, efterfølgende 28 timer på operationsbordet og 5 uger i koma. Om at finde tilbage til livet som 65% invalid, om kampen for at holde sammen på familien (mand og fire små piger!). Og om et dansk sundhedssystem, der udretter mirakler, men også er skandaløst mangelfuldt.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 16:13   #5
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Kampen for nærhed

En lille fantastisk bog: "Kampen for nærhed." Skrevet af en terapeut, der har voksne børn af alkoholikere i behandling.

Den handler om de fælles problemer vi har alle os, der har fået barndommen ødelagt af mors eller fars alkoholisme.

Den kan sagtens læses af andre fra dysfunktionelle familier, da konsekvenserne af omsorgssvigt vist er universielle uanset, hvad den skyldes.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 17:48   #6
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
En tur på biblioteket og så hen i reolen hvor der er selvbiografier der er masser af bøger som er skrevet af alm mennesker med forskellige sygdom , som kræft om at miste et barn og om at miste en mand osv osv .

God tur på biblioteket

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever :-)
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Leder efter folk der er kommet "i klemme" mht førtidspension & samlevers indtægt mikt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-03-2011 20:50
ret til ledighedsydelse eller anden hjælp? Fonze Spørgsmål ang fleksjob 2 25-01-2011 00:57
Bare hjælp en eller anden med et godt råd Tigul Dit og Dat 11 03-01-2010 11:46
Her er så endnu et bevis på hvordan man behandler hundesyge folk i Danmark Stella Det er da strengt ! 9 31-01-2008 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension