K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2014, 21:51   #371
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Ikke opgi' nu! Jeg hepper på dig på sidelinjen
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 22:35   #372
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Ikke opgi' nu! Jeg hepper på dig på sidelinjen
Jeg skal nok prøve, tak for dine hep
Syntes godt nok det er svært at finde modet frem lige nu
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 18:28   #373
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Ved hvordan du har det, ved hvor svært det hele er

Vi har kæmpet sammen side om side gennem et par år, jeg har givet op, men du SKAL fortsætte, okay?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2014, 21:55   #374
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft det så dårligt..

I morgen er det d 30/6 og "alt" er slut og jeg er stadig lige så forvirret som før, hvis ikke mere

I min partshøring skriver jeg at som en af grundene de ikke kan stoppe min revalidering fordi der senest 14 dage før stoppet skal være en afklaring på et videre forløb og de ikke bare kan sende mig på kontanthjælp...

I deres lorte afgørelse skriver de at de fastholder stoppet, da de jo har besluttet at min sag på et tidspunkt skal forbi teamet... Øhhh er det en afklaring??? og når jeg bliver vejledt forkert om fremtidig forsørgelse er det så ok???

I maj spurgte jeg om ferie, intet svar.. Har bedt om forklaring på hvad jeg skal gøre og klaget over stoppet og vejledningen og den idiot af en sagsbehandler og stillet dem flere spørgsmål...

Og ud af alt dette har jeg fået en kvittering fra CDU om min klage om ophør af revalidering og de behandler den inden 4 uger...

Kan det virkelig passe at de selv kan vælge hvad de vil svare på og hvilke klager, de vil tage med???

Min praktik stopper i morgen, kan jeg holde ferie?? Har ikke holdt sommerferie med mine børn imens jeg har været på revalidering fra 2011..

Jeg stortuder konstant, så hvis jeg bare kunne få et mini svar på noget af det, så vil jeg være taknemmelig, ved godt at der er meget og sikkert ikke giver mening, men det køre rundt... Beklager

Hov og så har jeg hørt at teamet holder ferie i hele Juli, det er forhåbligt en and, for alt er klart her, mangler bare datoen...
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik

Sidst redigeret af Yanmik; 29-06-2014 kl. 21:57.
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2014, 17:18   #375
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kunne lyde som om at du burde klage over selve sagsbehandlingen i din sag....specielt hvis der er ting de ikke "vil" svare dig på...

Du kan klage til enten jobcenterchefen eller direkte til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen...og gør det skriftligt og skriv tydeligt KLAGE OVER SAGSBEHANDLINGEN på den...

Husk kvittering på at du har afleveret den..

Bor du et sted hvor de har en borgerrådgiver ja så kan du også klage til denne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 23:47   #376
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Er bare sååååååå træt nu...
Borgerrådgiveren har taget min sag igen, fedt, men jeg er så træt af at kæmpe for mine rettigheder...

De gider stadig ikke besvare mine breve tilbage fra Maj på trods af jeg rykker dem...

Jeg skrev til CDU i sidste uge at jeg mente de havde glemt noget i min klage, da det var klager og ikke kun en klage...

Så når jobcenter selv vælger hvilke klager de vil sende videre, så må jeg jo selv gøre noget...

Har så modtaget en kvittering i dag smukt...

På grund af min stædighed står jeg uden ydelse i næste måned, så jeg vil skrive til jobcenterchefen i morgen og gøre ham opmærksom på at jeg står uden penge i næste måned alene med 2 børn fordi hans skide medarbejdere ikke kan finde ud af at svare mig...

Ved ikke om det er en god ide... men er tom for ideer nu...
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 02:49   #377
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Vanvittig opdatering...

Så er der lidt vanvittig nyt, føler sgu jeg er med i skjult kamera ...
Bare for at se hvornår jeg bryder sammen, meeen....

Jeg endte med at skrive en klage til chefen og sendte den i weekenden..
Nu vidste jeg at Borgerrådgiveren havde taget min sag igen, så helt galt på den var jeg da ikke...

I dag modtager jeg så svar fra den chef jeg gik ud fra var hankøn, men blev klogere.. wow på under 24 timer, har ellers ventet 2 mdr

Hun beklager at jeg ikke har fået svar på mit brev om ferie, så det vil jeg få i dag også, men det var et afslag jeg ville få, da jeg ikke havde været i praktik i 12 mdr... øhhh nye regler åbenbart..

Det lå så kort tid efter i min e-boks

Så beder hun mig gøre alt det jeg allerede har gjort... igen øhhh læser du ikke hvad jeg skriver??? Jeg vil jo ikke klage og rykke for svar ellers...

Så kan hun oplyse at min sag skal for teamet d 2 Sep, se det er vigtig viden...

Så kan jeg søge om enkeltydelse til briller osv... øhhh fatter hun hat?? Jeg står uden ydelse i næste måned, skal sgu ikke have briller, men svar...

Nu har jeg så sendt hende endnu et brev hvori jeg spørger hende om det er hende eller hendes medarbejder der har ret, for han skriver at man har ret til ferie hvis man har modtaget revalidering i 12 sammenhængende mdr og ikke har været i praktik i 12 sammenhængende måneder.. ( selvfølgelig med bevis i form af den mail hendes medarbejder sendte mig tidligere, hvor jeg netop fik lov til at holde ferie) det bliver et spændende svar

Så har jeg spurgt ind til hvorfor hun bare svare mig, det jeg allerede ved i forvejen og har gjort, når jeg har brug for konkrete brugbare svar...

Så nu afventer jeg bare, hvad hun har på hjertet, den er læst her til aften, har jeg fået en mail om, så chefen tager arbejdet med hjem...
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 10:02   #378
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vedkommende gør det vel for at belyse tingene for dig. Tag det positivt. At man skriver "briller" er vel for at informere dig om hensigten med ydelsen.
Undgå det ender i ordkløveri - for din egen skyld. Det får man som regel ikke noget konstruktivt ud af.
Men vigtigt,du stiller spørgsmål til relevante punkter.

PS Om det er han- eller hunkøn er vel ikke relevant.

PPS Du kan jo godt være i praktik under en revalidering - så det ene er vel ineholdt i det andet. Du kan se mere her
http://www.cabiweb.dk/lovstof/spoerg...srevalidering/

God vind

Sidst redigeret af stampe; 15-07-2014 kl. 10:09.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 10:09   #379
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er faktisk rigtig vigtigt at man ikke ser sig "sur" på de ting de skriver...

Ved godt at det er nemt nok at sige når man ikke står midt i "situationen"...

Men det er så vigtigt at man ser objektiv på det og så bliver ved med at spørger ind til det man mangler svar på...

Gør man disse ting skriftligt og samtidig er venlig på skrift....ja så har de svært ved at bare affeje en som et "brokkehovede"...

Rigtig godt at borgerrådgiveren har taget din sag....så kan man da håbe på at det sender sagen i den rigtige retning og at der sker noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 22:13   #380
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Har skrevet både pænt og høftligt, måske en enkelt småspydig kommentar til hende

Grunden til jeg skrev det med kønnet var at jeg hele tiden har sagt han eller ham om hende, var tusind % sikker på det var en mand

Mine udbrud og galde smider jeg herinde, for ud skal det ellers bliver jeg vanvittig, for ingen i min omgangskreds forstår det, så det var et sobert brev hun fik i går hvor jeg spurgte til manglende svar

Har ikke fået svar fra hende endnu, men nu ligger bolden hos hende
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension