K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2013, 18:42   #61
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
føler med jer

påfaldende når man tænker på regeringen siger
Alle undersøgelser viser, at jo længere man er uden for arbejdsmarkedet, jo sværere bliver det at vende tilbage.

når det er fleks skal man alså tilbage på arbejdsmarkedet på nedsat tid og andre skånebehov

men god jul
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 21:13   #62
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De sagde sagsbehandlingstiderne skulle nedsættes - hver gang jeg læser, er ventetiden øget for borgerne.

Grum læsning at du nu skal vente indtil SOMMER????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2014, 20:39   #63
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Så fik jeg brev fra Ankestyrelsen

... med besked om, at der var yderligere 2 måneders ventetid, førend der foreligger svar, jamen hurra hurra - dvs. at der evt. så foreligger svar 14 måneder efter anken er sendt.

Nu er det så efterhånden også 2 år siden, jeg var i arbejdsprøvning
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 13:47   #64
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Åhr! De ved godt, hvad de skal bruge folks liv til!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2014, 17:36   #65
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er tosset

fordi jo længere tid der går fra man har været på arbejdsmarkedet jo desværre bliver det og komme ind igen. samt hvis det bliver et afslag fra Ankestyrelsen.
så bliver det under de nye regler og der skal næsten med sikkerhed laves en ny arbejdsprøvning og opdateret lægepapir. samt en tilkendelse kun gælder 5 år, så skal man vurderes igen. også over de 40 år

nu ved jeg ikke årsagen til afslaget, men her formoder jeg da du har fået styr på disse ting.
også en ny arbejdsprøvning, hvis det er det som mangler, for man bliver nødt til at samarbejde med kommunen
især til fleksjob da man netop skal kunne finde de rette skånebehov inden for alle erhverv
fordi man måske kan arbejde flere timer i nogle fag og mindre i andre

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-01-2014 kl. 17:41.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 00:08   #66
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Så fik jeg brev fra Ankestyrelsen igen...

... der vil være yderligere 2 måneders ventetid på sagsbehandling af min anke
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 04:22   #67
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor herre bevares i samling aber!!!

Nå, men på med tålmodigheden....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 07:06   #68
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Jeg har også lige modtaget brev om at der kan gå op til ydeligere 2 måneder..

Men noget der undere mig er, at hver gang jeg har kontaktet ankestyrelsen for at høre hvor langt de var med mig sag, fik jeg blot beskeden at der ingen sagsbehandler var på endnu. Ligeledes fik jeg forklaret at de behandlede sagerne så de ældste blev behandlet først..

Det er som sådan jo også fair nok, men sjovt nok ligger der en principafgørelse vedr visitation af flexjob hvor sagen blev modtaget i ankestyrelsen sommer 2013, og min sag er fra januar 2013...

Man skal åbenbart have en maga god tålmodighed når man har med ankestyrelsen at gøre...
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 08:22   #69
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Ankestyrelsen er noget man skal have god tålmodighed med og det bliver være, på mange sider, hvor sociale regler er oppe og vende, anbefaler man, at man anker alle afslag for at give deres sb mere at lave , ligegyldigt om det er rimeligt eller ej.

Det er chokerne, at nogle laver sådanne anbefalinger, folk der kommer i klemme i systemet kommer til, at vente mange mdr/år fordi folk anker , bare for at gøre det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 12:53   #70
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Melder mig i klubben der snart kan tildeles 1 års nålen

Først tog det Ankestyrelsen mere end 2 måneder at oprette min sag. I det første brev fik jeg så at vide at sagsbehandlingstiden var berammet til 5½ måned. Og i sidste uge fik jeg så brev om at det mindst vil tage dem endnu 4 måneder.

Det er umenneskeligt at man fratages sit forsørgelsesgrundlag (sygedagpenge) og så skal vente et år inden man kan få en afgørelse på ens anke.
Jeg har diagnosen generaliseret angst og periodevis depression. I speciallægeerklæringen står, at jeg har en "lav, meget lav stresstærskel og let vakt bekymring", og at jeg har "de velkendte eftervirkninger på flere tilbagevendende depressioner" Derfor har det sidste års venten, i uvished og deraf følgende stress og angst, desværre betydet yderlig skade på min psyke. Jeg mener at man er nød til at indføre en sagsbehandlingsgaranti på max 6 måneder i Ankestyrelsen, og en bøde til kommunerne når deres beslutning underkendes, så man på den måde sikre en mere korrekt sagsbehandling i kommunerne (indtjeningen fra bøderne kan evt. finanserer de ekstra ansættelser i Ankestyrelsen).

Jeg føler at jeg mishandles af systemet i sådan en grad der er reelt fare for at man ødelægger mit helbred yderligt.
"Bare ærgeligt Sonny-boy"
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom Afslag på indstilling til FTP. eskemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 56 18-12-2012 23:45
Førtidspension indstilling/afslag Mussen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 02-11-2012 11:00
Indstilling til Fp Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-03-2011 13:05
indstilling til afslag på førtidspension frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-12-2008 00:01
Afslag på indstilling. Buller1 At søge førtidspension 3 01-12-2007 10:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension