K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2013, 12:50   #1
milla1230
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2013
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
milla1230 er ny på vejen
Hjælp

38 år med kronisk psykisk lidelse stationær samt afvigende personligeds forstyrrelser . Sygedagpenge stopper 31/12 hvis kommunen ikke "hjælper" mig . Jeg syntes jo. Ikke det kan være mere tydeligt skrevet af min psykriater,!

Stationær stabiliseret medicin afklaret maks 9 timer fremtidsudsigter at holde patienten fra sygehuset

Hvad tænker i??
Burde jeg ikke være berettiget til flexjob

Kh Perbinder(ny på k10)
milla1230 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 13:09   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu må lægerne ikke skrive noget arbejdes evne,det så har du været i en arbejdes prøvning, ellers haster.
At du er stationær er meget fint, så er du lægeligt færdig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 13:09   #3
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Hvis du ikke har været i en arbejdsprøvning, så skal du desværre igennem sådan én før der overhovedet kan komme fleks på tale.

Jeg har været 2 år undervejs mhp fleksjob, alle speciallægeerklæringer, arbejdsprøving (9 timer om ugen), neuropsykologisk test alle peger "min" vej, men alligevel afslag (min sag er i Ankestyrelsen - siden januar), og har stadig ikke hørt noget. Ingen mulighed for at få kontanthjælp, ægtefælleforsørgelse.

Men prøv og skub på med en arbejdsprøvning inden dine SDP udløber, måske kan de blive forlænget (i forbindelse med en arbejdsprøvning).

Håber det bedste for dig!
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 13:27   #4
milla1230
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2013
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
milla1230 er ny på vejen
Hej hej
Jeg har været i jobpraktik (siden august) 9 timer . Sagsbehandl, sagde at de kaldte det jobpraktik men var det samme som arbejdsp at den tæller med!!
milla1230 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 14:08   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du er nød til at spøger din sagsbehandler hvad der skal ske.

og om muligheden for ydeliger sygepenge, det er nu der skal ske noget, ellers ryger du på kh.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 14:12   #6
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg håber du har fået skrevet ned med sagsbehandlere underskrift, at din praktik gælder for en arbejdsprøvning.

Det nummer lavede de også med mig, for bagefter at sige de IKKE kunne bruge forløbet, for det var jo ikke en arbejdsprøvning.

Du skal være tydelig i dine ønsker, fx om et fleksjob. Du skal sørge for det bliver skrevet i dine papirer og at sagsbehandler har forstået det er dit mål og ønske.

Alt skal foregå skriftligt. Alt skal dokumenteres.

Jeg tror du har gode muligheder for at få fleks. Der er stor panik lige nu pga fleks-og førtidspension-reformen, kontanthjældsreform og nu den bebudede beskæftigelsesreform.

Der er INGEN der ved hvad de har at gøre med.

Jeg vil tro i løbet af foråret, sommeren vil vi se en mere ensartet sagsbehandling.

Pga al den forvirring er du, selvom du er syg, nødt til at være den der bevarer overblikket.

Der er kun dig til at hjælpe dig

Det er et hårdt system, men prøv søgefunktionen her på K10, der vil du finde historie som din egen, lovgivning og opbakning fra ligesindede.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 14:55   #7
milla1230
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2013
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
milla1230 er ny på vejen
De har indhentet attest fra psykriater på trods af at i min lægejournal(fra psykriater) deres møder mellem sb og psykriater har fået de samme beskeder!
Jeg kan ikk få kontanthjælp eller andet! Kærlighed og kildevand -
milla1230 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2013, 16:54   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal selvfølgelig se om du kan blive forlænget på sygedagpenge...

Men inden de stopper dine sygedagpenge skal de undersøge om du er berettiget til fleksjob eller førtidspension...

De skal partshøre dig inden de stopper dine penge....og der vil du have mulighed for at komme med evt rettelser hvis der skulle være noget der ikke lige passer i det de har på dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 09:13   #9
milla1230
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2013
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
milla1230 er ny på vejen
Hej igen
Dvs de skal selv i deres teammøde finde frem til
Den løsning(forhåbenligt flexjob ) og informere mig herom
14dAge inden dagpenge udløber! ??

Hvad hvis de ikk tilbyder det og jeg vil anke - i den periode
Hvor anken står på der får jeg ingen ydelse ?? Eller?

Hvor lang tid må/kan en anke vare? Er der maks?

Er i prAktik 9 timer men enten går jeg før hjem en dAg eller også min en dAg helt væk
Skriver dagbog de dAge jeg er i praktik og hvis jeg en sjælden gang har deltaget
I mine børns aktivitet d det som regel giver bagslag dagen derpå

Kh perbinder
milla1230 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension