K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2007, 13:07   #11
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Heidi

...Også her, smiler. Hende fra min fagforening har ikke ringet tilbage endnu. Tror hun ringer mandag. Jegr virkelig spændt. Det er sørme stor forskel. Jeg har bare til nu levet billigt....Og derfor håber jeg så meget, jeg snart kan få en almindelig løn, så vores lille familie også kan prøve at komme på ferie fx. Og alt hvad der ellers ligger ud over den almindelige overlevelse, smiler. Ikke at vi ikke har det godt. Meeeen, en almindelig løn ville være super duper juhuuuuuuuu. deltid kan blive svært at få til at hænge sammen.
Jeg vender tilbage, når jeg ved besked.
VH Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 12:00   #12
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Spændende...

Nu skal i høre...Fagforenings"damen"...:-)...Har ringet tilbage. OG. Hun siger, at den er svær at afgøre, hun kender ikke en lignende sag, og kender ikke svaret. Meeeen mon ikke kommunen ikke vil forsøge sig me en deltid i første omgang. Hvis, vil de gerne hjælpe mig med at anke og hun siger det kommer på "højeste anke"(eller hvad sådan noget hedder, synes det var det hun sagde) Fordi der ikke er en pricipiel måde at afgøre det på på nuværende tidspukt. Så det er virkelig nervepirrende. Jeg har arbejdet mellem 2 og 15 timer om ugen. Så det er jo ikke meget og slet ikke nok til at leve af? Så hvordan mon man så afgør det. Tænk om det så bare kan blive dimitend sats resten af livet. GREAT - NOT.
SUK, Hun sagde, at i en anke skulle man selvfølgelig tale om, at det har været svært(læs: næsten umuligt) at få job som fys og at jeg jo har søgt som en gal og ud i afkrogene og nicherne. Dvs det bestemt ikke er selvforskydt ledighed. Ja og at jeg jo er forsikret på fuld tid.
Kender i nogen i min situation, så vil jeg gerne høre udfaldet.
Hvad tænker i om det?
VH Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 12:28   #13
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Flexjob på fuld/del tid

Du er fuldtidsforsikret så det er det der gælder efter min bedste viden ...
om du har fået supplerende dagpenge spiller ingen rolle.
Kun hvis du er deltidsforsikret skal du have deltids fleksjob.
og du har ret til ledighedsydelse hvis du er godkendt til fleksjob fordi du er I fagforening.




Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 14:47   #14
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: I Sure hope so...

men når socialrådgiverne i min fagforening stiller spørgsmålstegn ved det(ift til de nye regler) Ja så kommer man da lige til at svede.
Jeg kan forstå de ændrede regler ift at en deltids ansat(efter eget valg) ikke skal kunne få fuld fleks. Det egentlig meget rimeligt, hvis det er et bevidst valg!
Indtil nu kunne man så åbenbart arbejde 20 timer fx, og hvis man så blev syg og berettiget til flex få "dobbelt løn", vel egentlig heller ikke fair. Nu kommer der så bare i kølvandet på de nye regler disse grænsetilfælde som mig.
Også derfor jeg spørger om der er nogen i mit tilfælde derude. Kunne være spændende. Det synes de os i min a-kasse :-)
Nå, men lad endelig høre, hvis i har nog tanker om dette. Og tak for svar Stella
Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 14:54   #15
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Flexjob på fuld/del tid

Jamen jeg diskuterer ikke om det er fair eller ej lige nu ... svarer kun på dit spørgsmål. Et godt sted at spørge om det er ret og pligt...jeg har brugt det et opar gange og får ganske gode svar derfra. Det tager ca eb uge ar få svar.

http://www.dr.dk/P1/retogpligt/

her er lov om deltid fuldtid
fra
www.fleksjob.dk

Fuld tid - deltid

Kommunen skal give tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre personen foretrækker deltidsansættelse eller er omfattet af følgende undtagelse.



Kommunen skal give tilbud om fleksjob på deltid, hvis den seneste ordinære beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var deltidsbeskæftigelse og personen i den seneste periode på sammenlagt 12 måneder med beskæftigelse har været deltidsbeskæftiget. Som deltidsbeskæftigelse betragtes beskæftigelse, hvis varighed over en periode på 4 uger i gennemsnit er højst 30 timer om ugen.



Personer omfattet af undtagelsen kan få tilbud om fleksjob på et antal timer svarende til den seneste ordinære ansættelse på deltid.



Personer, der er omfattet af undtagelsen, har dog ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen godtgør, at deltidsbeskæftigelsen har været begrundet i forhold, der også er årsag til visitationen til fleksjob.



Personer, der er omfattet af undtagelsen, har endvidere ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen kommer ud for samlivsophør eller andre ændringer i sine personlige forhold.



Personer, der er visiteret til fleksjob før den 1. juli 2006, er ikke omfattet af undtagelsen.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 19:04   #16
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Ok

men jeg har jo arbejdet deltid, men på dagpenge. det er jo der den er tricky. Jeg vil prøve de links du smer. Super Tak...
<vh <eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 19:33   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Flexjob på fuld/del tid

måske har reglerne ændret sig men da jeg fik fleks var det sådasn ar hvis man var fuldtisforsikret fik man automatisk fuldtidsfleks sagsbehandleren får jo dokumentation fra fagforeningen om dig.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 20:14   #18
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Jeps

reglerne er netop ændrede fra 1. juli 2006....Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 20:24   #19
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Flexjob på fuld/del tid

Xeva hør lige her min kære ven...jeg ved godt at reglerne er ændret men det er folk der er deltidsforsikrede der kan få deltids fleksjob ...hvis jeg tager fejl så bevis det for mig.

Jeg overlader det til din fagforening eller andre brugere herinde at svare hvad de mener om den sag.

Jeg håber du vil oplyse om hvad udfaldet bliver af den sag da jeg er meget interesseret i det og andre vil kunne drage nytte af den viden.

Håber det hele går rigtigt godt for dig.


Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 22:45   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Flexjob på fuld/del tid

Xeva...

Hvis du har BETALT for FULDTIDSFORSIKRING til a-kassen, så har a-kassen jo ifølge loven skullet rådighedsvurdere dig.

HVIS a-kassen havde vurderet, at du IKKE stod til rådighed, havde du mistet supplerende understøttelse.

Og DET må du henvise til, HVIS nogen kommer i tvivl.

Ellers vil jeg råde dig til at læse BEAs svar til dig een gang til.
Hun står i nøjagtig samme situation som dig.

Vil du vide mere, kan du bruge søgefunktionen her på siden eller på Google - se link.

DU HAR ALTID STÅET TIL RÅDIGHED FOR FULD TID, OG DET HAR DU BETALT FOR, OG DET HAR DU FÅET SUPPLERENDE HJÆLP FOR.

Du skal IKKE lade NOGEN trække dig rundt i manegen.

Held og lykke...

Vi vil MEGET GERNE høre RESULTATET i din sag, når du når så langt.

B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid hjernet Politik og Samfund 11 30-05-2009 01:38
arbejdsgiver vil ha mig på fuld tid yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 3 14-02-2009 12:49
Er din sag i Odense fuld af fejl? lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-10-2007 19:41
flexjob på fuld tid DRAGEN Spørgsmål ang fleksjob 3 19-08-2006 18:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension