K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2013, 11:34   #1
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Fleksjob bevilling

I henhold til den nye fleksjobreform vil jeg høre:

Jeg står overfor afgørelse vedr. visitering til fleksjob. Jeg har i tidligere tråd fortalt jeg frygter, at få sat timetallet for højt, da jeg kan have flere sygedage / ikke funktionelle dage i træk.

Spørger igen I andre som har fleksjob, eller kendskab hertil:

Hvis jeg eksempelvis kan arbejde for en arbejdsgiver 10 timer i en uge - 2 timer i en anden uge og 1 time i en tredje uge - tænker jeg det vil være mest hensigtsmæssigt ikke at få sat timeantallet højere end 10 timer ugeligt.

Jeg ved godt at arbejdsgiver kun betaler for de effektive arbejdstimer.

Vil det sige at med de nye fleksvilkår, vil arbejdsgiveren så kunne betale for de gennemsnitlige timer på en måned, så det er forskelligt fra uge til uge (måned til måned) hvor meget jeg kommer til at arbejde? Altså så kommunen supplerer forskelligt fra måned til måned?

Eller skal jeg stå til rådighed de 10-12 timer ugeligt, hvis det er det jeg får bevilliget, og så skal jeg melde mig syg, hvis jeg kun har kunne arbejde 2 timer i en uge.?

Med andre ord hvad gør jeg, når jeg ikke kan garantere, hvor meget jeg kan arbejde pr dag / pr uge (men har erfaret via arbejdsprøvninger at 10 timer var maximalt).?

Sidst redigeret af simsons; 25-05-2013 kl. 11:50.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 13:53   #2
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Der skal ikke være sat timer på dit fleksjob der er som udgangspunkt 37timer og skånehensyn som nedsat tid, og timer kommer jo for nogle også anpå hvad de skal lave i deres job hvor mange timer de kan klare
jeg har ingen timer på mit fleksjob kun mine skånehensyn og jeg kan ikke få sat timer på hvad de forventer på kommunen
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 14:00   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal have målt din arbejdsintentisitet...altså hvor meget du reelt kan yde i et job...og det er det arbejdsgiveren skal betale løn for...

Jeg kunne forstille mig at når det svinger så meget i dit tilfælde...at man måler det over 14 dage eller en hel måned...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 20:48   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Simsons.. Du springer noget rundt i det..

Det spørgsmål har du jo stillet i en anden tråd og fået svar ;-)

http://www.k10.dk/showthread.php?t=26987&page=2
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 21:58   #5
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej Mik16 - Jeg overså dit svar på side 2 i min anden tråd,, (ikke særligt kvikt er mig - så det varsler ikke godt, når jeg skal ansættes af kommende arbejdsgiver med min mangldende opmærksomhed

I det store hele startede jeg også en ny tråd, da jeg søgte svar fra jer her på F10 som har fået fleksbevilling i år. For med den nye lov, er det jo muligt at få fleks hvis ens arbejdsevne er meget lav - (under 12 timer).

Men jeg synes fortsat det er ikke fremgår tydeligt om hvad jeg gør hvis min arbejdsevne er under 10 timer samtidigt med at der er perioder - med flere dage hvor jeg ingen arbejdsevne har - grundet sygdom. Jeg ønsker jo ikke at løbe ind i at melde mig syg de dage, da det allerede er forvarslet at jeg vil have sygedage/uarbejdsdygtige dage.

Svar til Webmaster: Jeg vil mene min arbejdsintensitet "er blevet målt" idet jeg igennem 2 virksomhedspraktikforløb som hjemmearbejdsplads ikke kom op over 10 timer om ugen.? Det var forløb som strakte sig over fem måneder.

Så mit nye spørgsmål i denne tråd er:

Jer som har fået fleksbevilling i år og som er bevilliget under 12 timer om ugen og har flere dage hvor I er uarbejdsdygtige pga sygdom - hvad gør I - er det indberegnet i jeres fleksbevilling?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 22:37   #6
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Normalt vil der være en periode på fx 4 uger med praktik på ny arbejdsplads for at få timer og skånehensyn på plads.

Der vil så fx blive aftalt at du møder mandag, onsdag og fredag fra 9-12 - præcis som et "almindeligt" job hvor du møder 5 dage om ugen fra 8-15.

Hvis du ikke kan møde og passe dit arbejde, må du vel melde dig syg.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 23:29   #7
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Simsons ...

Jeg har en ansat under de nye regler !!
Efter endt praktik ( 3 mdr ) blev der afholdt et møde med kommunen, hvor vi aftalte at ansættelseskontrakten blev på 8 timer om ugen!
Den ansatte er i virksomheden mellem 10-15 timer om ugen, men vi vil kun betale for de 8 timer, da dette er den reelle arbejdstid og ville kunne varetages, af en "normal" timelønnet!!
På gode dage er der selvfølgelig "overskud" på timekontoen, men der er selvfølgelig også "off" dage.
Set over et år, er det sikkert en win/win for begge parter vi er ihvertfald begge godt tilfredse med aftalen.

Så det kan godt lade sig gøre at have varierende arbejdstid/timer, men stadig have en ansættelseskontrakten, med FAST timeantal!!!
Kommunen er indforstået med dette og har fuldt ud, accepteret denne aftale ( 8 timer om ugen )

Den ansatte får så hver måned, suppleret op efter gældende regler, for ansættelse i fleksjob på 8 timer om ugen.

Tror det var noget i den stil du spurgte om ?

Vh.
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 23:38   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klukdad Se meddelelser
Simsons ...

Jeg har en ansat under de nye regler !!
Efter endt praktik ( 3 mdr ) blev der afholdt et møde med kommunen, hvor vi aftalte at ansættelseskontrakten blev på 8 timer om ugen!
Den ansatte er i virksomheden mellem 10-15 timer om ugen, men vi vil kun betale for de 8 timer, da dette er den reelle arbejdstid og ville kunne varetages, af en "normal" timelønnet!!
På gode dage er der selvfølgelig "overskud" på timekontoen, men der er selvfølgelig også "off" dage.
Set over et år, er det sikkert en win/win for begge parter vi er ihvertfald begge godt tilfredse med aftalen.

Så det kan godt lade sig gøre at have varierende arbejdstid/timer, men stadig have en ansættelseskontrakten, med FAST timeantal!!!
Kommunen er indforstået med dette og har fuldt ud, accepteret denne aftale ( 8 timer om ugen )

Den ansatte får så hver måned, suppleret op efter gældende regler, for ansættelse i fleksjob på 8 timer om ugen.

Tror det var noget i den stil du spurgte om ?

Vh.
Klukdad.. Kan man finde ud af det på den måde, så er det helt fint.. Har selv sådan en "lokumsaftale" med min chef.. Og det fungere perfekt for begge parter ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 21:03   #9
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Tak for svar. Ja, jeg kan forstå det kommer an på en prøve efter der er fundet en arbejdsgiver - dvs som udgangspunkt kan timeantallet sættes som 12 timer, men hvis det viser sig at arbejdet bliver eksempelvis mindre om ugen efter en månedes ansættelse, så må ansættelseskontrakten skrives efter det gennemsnittelige timeantal der er arbejdet om ugen - udfra den første måneds prøvetid. Måske det kan lade sig gøre sådan, som I jo også skriver i tråden.

(Jeg har været i fem måneders arbejdsprøvning og kom max op på 12 timer en uge, en anden uge 10 timer og igen en tredje uge 4 timer - og også en uge på 0 timer - alt efter sygdomsforløb).

1) Et spørgsmål jeg også godt kunne tænke mig at få besvaret. Hensigten er at jeg skal have en hjemmearbejdsplads (grundet sygdom) men er det realisktisk at få bevilliget en hjemmearbejdsplads, (har ingen kontorudd), Hvad skal tages med i betragtning lovmæssigt - for alle kan jo arbejde hjemmefra i et vist omfang ik eller..?

2) Mik16: Hvad er en lokumsaftale.?

Sidst redigeret af simsons; 06-06-2013 kl. 21:06.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 21:14   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af simsons Se meddelelser

1) Et spørgsmål jeg også godt kunne tænke mig at få besvaret. Hensigten er at jeg skal have en hjemmearbejdsplads (grundet sygdom) men er det realisktisk at få bevilliget en hjemmearbejdsplads, (har ingen kontorudd), Hvad skal tages med i betragtning lovmæssigt - for alle kan jo arbejde hjemmefra i et vist omfang ik eller..?
Der er ikke noget der hedder "bevilling af en hjemmearbejdsplads". Det kommer vel helt an på, hvad din kommende arbejdsgiver ønsker af stillingen.
Og dine skånehensyn skal overholdes.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob bevilling - lov - minimum timer iamforever Spørgsmål ang fleksjob 15 16-02-2012 20:16
revurdering af fleksjob-bevilling tigger Spørgsmål ang fleksjob 5 20-06-2011 07:22
Så fik jeg en fleksjob bevilling - efter 3 år og 2 mdr på sygedagpenge fighteren Din historie 6 18-01-2009 23:36
Min vej til fleksjob-bevilling 1966 Din historie 5 16-12-2008 10:13
frakendt min bevilling af fleksjob !!!! Margit Spørgsmål ang fleksjob 8 02-07-2007 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension