K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2008, 23:16   #11
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Question

Hej Hejdien.
tak for et godt svar , som jeg nikker genkendende til.
kan fortælle dig jeg skriver ned hver dag , hvad der sker i praktikken.
Jeg har idag skrevet en mail til contra medarbejderen, som jeg fik svar på her i eftermiddag----de opfølningsmøder vi holder ca, 1 gang om mdr, er med deltagelse af chef fra pratikstedet----vi sidder midt i larm og støj og han bliver forstyrret hele tiden, det har jeg gjort klart at det er en dårlig ramme at sidde og fortælle noget om en selv, hvodan jeg egentligt har det psysisk.

Jeg fik et fint svar tilbage her til eftermiddag på mail, at jeg kan få nogle fridage i firbindelse med flytning, og at det er vigtigt at jeg siger fra, hvis jeg bliver stresset,kun jeg kan mærke det, som du også svarer mig.
der bliver skrevet progressionsrapport som jeg skal skrive mine kommentarer til, så min sagsbehandler får det.
Jeg kender desværre ikke min sagsbehandler kun haft et møde, pga, jeg er blevet genhuset og nu skal endeligt genhuset her snart--så jeg har har boet forskellige steder derfor, lidt kastebold .
Glad for at du oplyser mig om den med de 20 timer.
kan se jeg skal have af vide hvad der sker efter dette her ½ år, slutter i dec,med min økonomi----
jeg tror heller ikke jeg skal være så bekymret , sagde SR;bistand soc, rådgiver også til mig.
En ting jeg ikke kan gennem skue det er det økonomiske----min revalideringsydelse er højere end sygedagpengene, (utroligt dejligt at kunne gå til en frisør i lang tid)
hvis det udmunder i et flexjob, er der nogen der kan svare mig på hvad lønnen er---
jeg kan ikke læse mig til det på nettet syntes jeg.

venlig hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 23:20   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Brogaard... jeg har vist misforstået, hvad du skrev her:

Citat:
husk selv om man er visiteret til flexjob og ikke har været i job i min 9 mdr til at oppe arbejde flexydelse ja så ryger man tilbage på kontanthjælp igen....
Du har ret i, at hvis man var på kontanthjælp FØR fleksvisiteringen, så ryger man tilbage på kontanthjælp, hvis man IKKE har arbejdet min. 9 måneder.

Beklager.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 23:25   #13
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 63
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
@LUM

Som jeg læser det du skriver så er du af den opfattelse at hvis kommunen har anerkendt at man har en væsentlig begrænsning i sin arbejdsevne så skulle de ikke have ret til at henvise en til kontanthjælp.

Dette er desværre ikke rigtigt ( det ville jo også betyde at matchgruppe 4 og 5 ikke fandtes!)

Hvis der udbetales revaydelse så skal der også være lavet en realistisk erhversplan med henblik på selvforsørgelse.

Såfremt denne plan viser sig alligebel ikke at være realistisk så går man tilbage til den forsørgelse man havde før planen blev iværksat. Perioden hvor man har modtaget revaydelse regnes så for en død periode altså en periode der ikke skal tælles med i forhold til sygedagpenge.

Det er vigtigt hele tiden at holde kommunen fast på at såvel erhversplan som ressourceprofil er ført ajour, således at alle er enige om hvad målet er.

Erhversplanen skal også indeholde nogle datoer fr hvornår man forventer at man er selv forsørgene og det er ligeledes vigtigt at disse føres ajour såfremt der sker ændringer.

Men det korte af det lange er at såfremt at den plan der er lagt ikke fører til at du bliver selvforsørgende så skal der enten laves en ny plan eller du skal gå tilbage til sygedagpenge.

Det er kun hvis du ikke medvirker til at løse din sag at man lovligt vil være i stand til at sende dig over på kontanthjælp men da vil vil også være i stand til det ligegyldigt hvor begrænset man er.

-----------------------------------------------------------------


Citat:
Oprindeligt indsendt af Thelma Se meddelelser
Hej Hejdien.
tak for et godt svar , som jeg nikker genkendende til.
kan fortælle dig jeg skriver ned hver dag , hvad der sker i praktikken.
Jeg har idag skrevet en mail til contra medarbejderen, som jeg fik svar på her i eftermiddag----de opfølningsmøder vi holder ca, 1 gang om mdr, er med deltagelse af chef fra pratikstedet----vi sidder midt i larm og støj og han bliver forstyrret hele tiden, det har jeg gjort klart at det er en dårlig ramme at sidde og fortælle noget om en selv, hvodan jeg egentligt har det psysisk.

Jeg fik et fint svar tilbage her til eftermiddag på mail, at jeg kan få nogle fridage i firbindelse med flytning, og at det er vigtigt at jeg siger fra, hvis jeg bliver stresset,kun jeg kan mærke det, som du også svarer mig.
der bliver skrevet progressionsrapport som jeg skal skrive mine kommentarer til, så min sagsbehandler får det.
Jeg kender desværre ikke min sagsbehandler kun haft et møde, pga, jeg er blevet genhuset og nu skal endeligt genhuset her snart--så jeg har har boet forskellige steder derfor, lidt kastebold .
Glad for at du oplyser mig om den med de 20 timer.
kan se jeg skal have af vide hvad der sker efter dette her ½ år, slutter i dec,med min økonomi----
jeg tror heller ikke jeg skal være så bekymret , sagde SR;bistand soc, rådgiver også til mig.
En ting jeg ikke kan gennem skue det er det økonomiske----min revalideringsydelse er højere end sygedagpengene, (utroligt dejligt at kunne gå til en frisør i lang tid)
hvis det udmunder i et flexjob, er der nogen der kan svare mig på hvad lønnen er---
jeg kan ikke læse mig til det på nettet syntes jeg.

venlig hilsen thelma.

Reva ydelsen burde være det samme som dine sygedagpenge.

Løn i et flexjob er den samme som i en ordinær ansættelse. Arbejdsgiveren får bare et tilskud.

Sidst redigeret af Webmaster; 16-09-2008 kl. 23:28. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg...eller hvis man har mere til samme tråd..
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2008, 23:44   #14
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Godaften --tak for alle svarene .
Jeg har fået meget af vide og lidt mere at skulle forholde mig til.

THJ.
Jeg kan forstå på dit svar at jeg vil ikke ryge på kontanthjælp, er i høj grad med til at løse min sag, den ydelse jeg fik før var sygedagpenge, vil jeg bevare den i ventetiden hvis jeg bliver visiteret til et flexjob? altså efter endt virksomhedspraktik.
jeg kan ikke rigtig gennemskue det hele endnu,
Soc, rådgiver i BR, Bistand sagde at der også er en mulighed om at forlænge min praktik, dette er sket idag jeg kan ikke rigtigt gennemskue det endnu, om det er at bringe ventetiden yderligere ud,
venlig hilsen thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ydelse ifm. virksomhedspraktik Mette1971 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 16-05-2013 21:54
Kun 1 ud af 10 får job efter Virksomhedspraktik. Lotus Politik og Samfund 1 22-02-2011 01:26
leve af en mindre ydelse (27A eller Bolig sikring)førtidspension efter 2003 1970girl Det er da strengt ! 4 25-05-2010 09:36
er det kontanthjælp efter virksomhedspraktik? V_Brask Alt det andet 7 05-01-2010 17:37
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension