K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2012, 18:54   #1
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Hvad nu ?

Hvad mon næste skridt er ?

sygedagpenge er forlænget i 39 uger pga en fysisk stationær skade,- hvor alle incl lægekonsulenten er enige om varige og væsentlige skånehensyn.
Er pt i praktik/ arbejdsprøvning på kommunens eget værksted/ pakkeri hvor der pakkes små dimser til alverdens steder. Det går skidt,- er der 3 timer pr dag hvor de 30 min er fast pause og derudover holdes der 5 min pause hver halve time.
Det viser sig tydeligt hvordan ugen forløber: mandag er ok ( dog med vanlige smerter osv), tirsdag også ok, onsdag tager smerter, spændinger osv til, torsdag sendes jeg som regel hjem gr svære smerter, fredag går, lørdag er møg, - søndag er jeg ved at være "normal" igen,- og så starter rumlen forfra..
Alle kan dog se at det ikke holder,- og jeg skal derfor ud i en praktik i en varmestue hvor det primære vil være at snakke med de mennesker der er der, lave en kop kaffe osv - 3 timer pr dag.
Det bliver forhåbentlig godt. Men.. hvad nu ? Hvis det kommer til at gå godt ? Det er jo et job der er i virkeligheden varetages af frivillige,- "jobbet" findes jo ikke som et betalt job ? Hvad får kommunen ud af at sende mig i en praktik her ? Sidde og snakke er jeg sikker på at jeg nok skal klare 3 timer om dagen - men hvad bliver klarlagt ved den type praktik/ arbejdsprøvning ?
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 19:14   #2
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Mit bedste bud vil være at kommunen vil sende dig på flex på 15 timer/uge som stillesiddende arbejde.
Det er en god ide at dokumentere hvordan det går f.eks. ved hjælp af en dagbog så du kan dokumentere det hvis det giver problemer.
Der er vidst også noget med at kommunen får noget refusion når de sender folk ud i praktik og lignende.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 21:03   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Har du ikke mulighed for at holde onsdag fri - det kan være at du så ikke når at køre så langt ned?

Jeg havde det i mit sidste fleksjob,og det fungerede fint med en ridag midt i ugen
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 23:09   #4
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej

Har du ikke en fagforening der kan hjælpe dig? jobbet er efter min mening ikke et realistisk job som man kan få løn for bagefter.
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension