K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2010, 17:12   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
2010 i 12 kontroller har man fået 425 bedragere i nettet

Flg. "nyhed" hel identitisk kan læse både på DR.dk og Ekstrabladet. Jeg må derfor gå udfra den kommer fra samme kilde, må jeg også gætte på Fru Støjbergs miniunivers. Hvis jeg samtdig har lyst til at se, hvordan disse tal er fremkommet på Pensionstyrelsens hjemmeside er dette umuligt. Og hvorfor er tallene kommet fra pesnionsstyrelsen, så vidt jeg husker var det jo ikke kun pensionister man var ude efter. Minder alt for meget om Støjens sædvanlige helt ugennembearbejdet lovgivning, udmeldninger ect., som tidl. er set fra hendes hånd.

Jeg er ikke FP, men ærligt talt er jeg ved er, at være mere end træt at den hezt, der kører også mod denne befolkningsgruppe. Ikke fordi der er jo også andre polilikerne kaster deres hezt imod efter devisen (indøfrt af Bush eft. 11.9 hvis du ikke er med os er du imod USA) det er langt nemmere at samles om bekæmpelse af det onde end at samles om at holde fast i det gode.


"Socialfup stoppet i lufthavnen
28. dec. 2010 06.56 Penge
Social bedragere lænser statskassen i stor stil. Det afslører nye tal, Ekstra Bladet har fået af Pensionsstyrelsen.

Styrelsen har i 2010 kørt en forsøgsordning med lufthavnskontroller for at fange sociale bedragere, og i 12 kontroller har man fået 425 bedragere i nettet. Størst gevinst har der været på fly fra Mellemøsten, hvor helt op til hver fjerde passager, der typisk selv har mellemøstlig baggrund, er røget i fælden.

Testforsøg
Sagerne drejer sig ofte om personer på dagpenge eller kontanthjælp, der eksempelvis er rejst udenlands, selv om de ifølge loven skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet Kontorchef i Pensionsstyrelsen Peter Andersen Hove, der har ledet kontrollerne, er overrasket over det høje antal.

- Oprindeligt var det her jo et testforsøg, vi satte i gang før sommerferien for at se om, der var noget at komme efter. Og resultaterne har i nogle tilfælde vist sig at være så rystende, at vi er fortsat, siger han.

Vil øge kontrollen
Beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V) er fortørnet over den store fangst af sociale bedragere og øger nu kontrollen:

- Det er et alt for højt antal, og det er helt uacceptabelt, at svindlen er så markant. Derfor tredobler vi også kontrollen pr. 1. januar i Københavns Lufthavn og udvider tilsynet til andre lufthavne og grænseovergange. Og vi fortsætter lige så længe, der er noget at komme efter, siger hun.

Udover øget kontrol i lufthavnen vil der i 2011 bl.a. også komme hårdere sanktioner over for kontanthjælpsmodtagere, der begår socialt bedrageri. Udover at tilbagebetale de penge, man retmæssigt har fået, kan der også blive skåret i fremtidige udbetalinger."

link: http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/...7.htm?rss=true
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1477595.ece

PS: det må stå sløjt til ude på landets aviser og nyhedsmedier, når en sådan "nyhed" slipper igennem deres nyhedskriterie og totalt unde om krav til kildematerrale, kritisk journalistik og relevans.

PS.PS: og lidt interesant hvordan man kan blive skåret i fremtidige udbetalinger!

Sidst redigeret af gunvor; 28-12-2010 kl. 17:36. Årsag: fejl
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 17:15   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det forstå jeg ikke kommer bag på nogen
det har da stået på i mange år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 17:29   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Samtidig bemærkede jeg også lige pkt. 25 (læg mrk. til hvor langt nede på listen denne centrale del fremkommer i rapp. fra tværmionisterielle udvalg om bedre kontorl)

"Anbefaling 25:
Udvalget anbefaler, at der påbegyndes en nærmere udredning af det mulige omfang af socialt bedrageri. Det nuværende kendskab til det reelle omfang af det sociale bedrageri er yderst begrænset. I den forbindelse bør især de svenske erfaringer inddrages." (min understregning)

Det kan jo så endnu engang konstateres, at Støjberg igen har været uden med hele 29 tiltag uden hun har en hulende fis dokumentation på flg.:

1. hvilket omfang socialt bedrageri har for hvilke grupper
2. om de øk. gevinster modsvarer de øk. omkostninger
3. hvilke konsekvenser de mange lovforslag omkr. netop retssikkerhedparagrafen, disse tiltag afstedkommer

Disse 3 to do overvejelser bør findes i enhver ministerhåndbog inden de kaster borgerne i DK ud i yderligere vanvittig lovgivning.

Sidst redigeret af gunvor; 28-12-2010 kl. 17:32. Årsag: høre under her, derfor sat ind
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 17:30   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
I dette tilfælde handler det vist om modtagere af arbejdsløshedsdagpenge og kontanthlælpsmodtagere, der skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet - altså ikke pensionister - da de godt må rejse udenlands. ¨

Sygedagpengemodtagere er også en gruppe, der ikke må forlade landet.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 28-12-2010 kl. 17:32.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 17:46   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
....det må stå sløjt til ude på landets aviser og nyhedsmedier, når en sådan "nyhed" slipper igennem deres nyhedskriterie og totalt unde om krav til kildematerrale, kritisk journalistik og relevans.
Intet nyt under solen og fupmager findes alle steder i verden. På den anden side, på hvilket grundlag vil igen den nuværende regering med DF i spidsen hente deres stemmer hos danskere, hvis det ikke skal være for disse dæmoniske elementer som indvandrere, flytninger mf.

Regeringen kan snart ikke holde styr på alle sine skeletter som vælter ud af deres skabe.

Altså, igen den samme taktik fra regeringens side, men den gang håber jeg virkeligt at danskere ikke vil lade sig distrahere af VKO’s manipulatorer og sociale bedrager.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/11/24/132214.htm

Sidst redigeret af Karo; 28-12-2010 kl. 17:48.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 17:55   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Karo.

Ja, jeg var lige ved at skrive under tråden omkr. julegaver, at min bedste i år kom juledagene sammen med meningsmålinger over danskernes manglende tiltro til Løkke, som statsminister for DK (måske de kan bruge ham i udlandet? Måske skulle jeg endda bidrage til hans flybillet.)

Men det var vist ikke i den ånd tråden var ment.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 18:09   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Løkke, som statsminister for DK (måske de kan bruge ham i udlandet? Måske skulle jeg endda bidrage til hans flybillet.)
Flybillet???

Han skal sendes til EL Camino, TIL FODS og uden en kr. på lommen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 18:40   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak for dagens visuelle grin, Karo.

Det ville sikkert også være gavnligt for hans fysiske form, selv om han jo tidl. vist nok har siddet på en cykel, vist også i Europa, så han kender vejen.

Jeg griner stadig ved det indre billede, du fik skabt af Løkke på El Camino, jeg tror faktisk, jeg vil tilbyde mig med mit håndholdte kamera, sort/hvid (vi skulle nødigt på ødelagt kommende dokumentar, hvis ansigtkuløren skulle blive lidt anstrengt på hr. Løkke), frøperspektiv (man kender jo sin plads i hierakiet), klippeteknisk (lidt frem og tilbage, men mest tilbage, det er jo den vej det gået), ingen mulighed for privathospital til Løkken (kommunale akutmodtagelser er et must mod vabler og des lige), mål: danske minister i top 5 iden 2011 er ude.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 19:09   #9
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Citat:
Social bedragere lænser statskassen i stor stil. Det afslører nye tal, Ekstra Bladet har fået af Pensionsstyrelsen.
Er der nogen som er sød og oplyse mig om hvorfor pensionsstyrelsen er indblandet i sager om Kontanthjælpsmodtagere og folk på a-kassen????
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 19:25   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
... ingen mulighed for privathospital til Løkken (kommunale akutmodtagelser er et must mod vabler og des lige)
Man skal alligevel være lidt menneskelig, også overfor Lars Løkke, derfor kunne man give ham lov til at ringe til 112, men kun med en omdirigering til + 45. . Men collect telefoni til NATO’s generalsekretær skal være helt forbud for Løkke på hans El camino.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
program om sociale bedragere Mileo Politik og Samfund 204 27-04-2013 19:37
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension