K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2009, 14:36   #101
Mizzunderstood
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Lokation: København
Alder: 41
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mizzunderstood er ny på vejen
er det normalt selvom man ikke overstiger de 60.000 om året? gud hvor er der meget jeg ikke ved om føp
Mizzunderstood er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 19:05   #102
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mizzunderstood Se meddelelser
er det normalt selvom man ikke overstiger de 60.000 om året? gud hvor er der meget jeg ikke ved om føp
Hej Miz

Efter de nye regler må man tjene op til 50 000 kr. pr. år. uden at de piller ved førtidspensionen (det er i hvert fald hvad jeg har fået oplyst). Og ja, det er vist deværre helt normalt, at de så trækker i boligsikringen. Det offentlige system og regler, er ikke logiske eller motiverende....

Hvis du vil have et job ved siden af, så kan man ikke bare tage det, men man skal ind til sagsbehandleren og "få lov" til at arbejde. Ellers kan de pludselig sige, at du ikke har informeret dem om dine nye økonomiske forhold og det kan give bagslag... Total latterligt, men det er bedst at være på den sikre side.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 01:24   #103
odiedog
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2008
Indlæg: 15
Styrke: 17
odiedog er ny på vejen
Question Børns ?

Nu har jeg endelig fået læst alle indlæg i denne tråd, og jeg synes der er mange gode råd og erfaringer. Jeg synes det kunne være interessant hvis der er nogen der har et bud på hvad man siger til børn.... Nogle gange er det desværre lidt for tydeloigt at det er de voksne der har sendt spørgsmålet, hvilket i den grad får mig i det røde felt, men barnet kan jo ikke så godt gøre for det. Men her i julen er der mange der er sammen med børn de ikke kender og som gerne vil have en forklaring på hvorfor man ikke går på arbejde og hvad man så laver i stedet og måske er nogle af de små pus blevet nogle store unger, der er vant til ofte at blive spurgt til, hvad skal du så lave når du bliver stor, til næste år osv. Så for dem er det et helt naturligt spørgsmål, som jeg gerne ville give et "godt" svar på.
odiedog er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2009, 11:26   #104
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Personligt, ved mine små børn det ikke (snart 4, 6 og 7). De spørger ikke, og har måske en alder hvor det ikke interesserer dem.

I børnehaven blev de glade på mine vegne da jeg fortalte at førtidspensionen var gået igennem. De har altid rost mig positivt, og sagt at de kan mærke jeg har tid til mine børn, at mine børn er godt stimuleret og er meget rolige, forhold til mange af de børn der har meget travle forældre og som har meget lange dage i børnehaven, og hvor ugen ofte slutter med, at det er en bedsteforælder der henter....
Pædagogerne dernede mener, at børn har brug for forældre der er meget tilstede, har tiden til dem, og at børnene vinder meget ved at få fridage, kunne blive afleveret senere og hentet tidligere.
De har mange børn dernede som stort set aldrig får ferie, hvor jeg holder mine børn hjemme i hele skoleferien på 7 uger.

Den store på 17 år ved det selvfølgelig godt, men han synes det er rigtig godt for mig - han har jo fulgt min tur gennem systemet, og glædede sig da jeg endelig fik tilkendt førtidspensionen og kunne få fred.
Han er jo så gammel, at han kan fortælle hvordn han har følt at have en ''arbejdsløs/syg Mor'' og for ham har det været sundt. Han følte sig tryg ved at vide at jeg altid var hjemme, at jeg altid havde tid, og altid modtog ham efter skoletid med te og hjemmebag, hvilket han altid har syntes var enormt hyggeligt.
Og jeg har jo også en teenager der er nem, tilpasset og sund og glad, og jeg har aldrig oplevet surhed, knalden med dørene eller den slags teenageproblemer som så mange andre er ramt af. Han er min søn, men vi har også et godt og rigt venskab.

Og mht min omgangskreds, jamen så er de udelukkende glade på mine vegne, jeg har ikke oplevet noget negativt, de er alle sammen ,,EEEEJ hvor GODT! ENDELIG!
Og min familie er på samme måde.

Så mht børn, så synes jeg det er positivt. De kan jo også se at jeg ikke 'bare' sidder i sofaen, men har travlt - bla med dem og det svinerie de dagligt laver
Der er altid gang i vasketøjet, rengøringen, madlavningen, indkøbene ect.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 23:05   #105
Perlestøv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2009
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Perlestøv er ny på vejen
det blir bedre :-)

Hej
Jeg syntes det med tiden bliver lettere når folk spør: hva laver du så? Først og fremmest får du jo fortalt flere og flere at du er førtidspensionist,så der bliver ikk spurgt så meget mere jo fra de nærmeste,man laver jo altid noget selvom man intet job har, så du fyrer bare af hvad du går og laver til hverdag,jeg har været førtidspensionist i snart 10 år, og jeg tænker ikke mere på hvad folk mener om førtidspensionister, det kan jeg ikk bruge til noget jo,
Jeg håber du får det bedre med spørgsmålet :-)
Godt nytår
Knus fra Pia
Perlestøv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 18:34   #106
Mizzunderstood
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Lokation: København
Alder: 41
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mizzunderstood er ny på vejen
puha..altså det er forvirrende. Og ja total ulogisk! Men jeg lærer vel noget af det henad vejen
Mizzunderstood er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 05:11   #107
mortenand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2009
Lokation: Holstebro
Indlæg: 5
Styrke: 0
mortenand er ny på vejen
Jeg blev ftp 1/1-2009 pga. Aspergers syndrom. Jeg har oplevet mange af de samme forfærdentlige og usmagelige reaktioner fra folk. Og jeg er efterhånden kommet så langt, at jeg er fuldstændig ligeglad med folks uforgribelige mening om mennesker, der ikke kan arbejde. Jeg vil til at sige, jeg har snydt mig til førtidspension. Og så bagefter storbraldrende og højtråbende begynde at fortælle om hvor fedt det er bare at gå at lave ingenting hver dag og nyde de gratis penge, der kommer fra kommunen hver måned. Det skulle nok få de fleste til at klappe i. Hvis nogen alligevel skulle brokke sig over dette indlysende forkerte snyderi, så vil jeg bare sige til dem, at hvis de er så misundelige og utilfredse med det, kan de jo bare selv snyde sig til en pension.
mortenand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2010, 15:37   #108
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Stolthed over "stempel"

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Jeg vil bare sige til jer allesammen, at I med STOLTHED burde forkynde, at I er flex'ere, førtidspensionister, på kontanthjælp eller andet.

Uanset hvad - har vi jo alle ydet det, der overhovedet var muligt.
Sygdom er hver mands herre - og det kan ingen ændre på.

De der ulykkeligvis stadig er på kontanthjælp - kan jo ikke gøre for at kommunerne er så ineffektive og inkompetente - at deres sager ikke er gået i orden endnu. (Forbandet svineri i øvrigt).
Håber virkelig der kommer et HAV af af retssager mod kommunerne, hvor folk tilkendes betaling af sygedagpenge m.v. med tilbagevirkende kraft, sådan som vi så det i en nys afgjort retssag.

DERFOR - ALLESAMMEN - ret ryggen (hvis den ikke gør for ondt) - og vær stolte af jer selv og hvad I er...

Mange hilsner til jer alle
En FLEX'er - der er STOLT af at være det.

Undskyld jeg spørger, og det er IKKE for at være perfid, men hvis du er så stolt over det, hvor er så dit tydeligt genkendelige profilbillede?

Jeg skal nok uddybe mit input senre, men er ny her og ved at læse tråden, deler de mange smertefulde oplevelser, derfor mit spørgsmål.
Hanse
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 13:17   #109
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand Se meddelelser
Undskyld jeg spørger, og det er IKKE for at være perfid, men hvis du er så stolt over det, hvor er så dit tydeligt genkendelige profilbillede?
Det kunne jo være, at man ikke har lyst til at dele alt med alle. Bare et gæt.
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 18:29   #110
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Loppen Se meddelelser
Det kunne jo være, at man ikke har lyst til at dele alt med alle. Bare et gæt.
Kunne ikke være mere enig- desværre har man tit i et forløb, der minder om mange af de beskrevne herinde, fået fortalt for meget, til de forkerte, og man kan jo stadig ikke skrue tiden tilbage....

På trods af alt hvad intellektet og mine sociale intentioner siger mig, er virkeligheden ikke rationel, og jeg har mistet bekendtskaber, der måske ikke var guld værd, men dog alligevel noget værd, og en afveksling i en totalt triviel hverdag - så jeg har lært på den ufede måde, at ærlighed på ingen måde er den eneste vej.......... desværre.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad laver borgerrådgiver Toxic Alt det andet 2 23-02-2012 23:10
Hvad laver i andre? Klund De Unge 7 25-01-2011 20:57
Hvad laver du? ;) Trold Dit og Dat 45 31-12-2009 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension