K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2009, 19:02   #1
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Holstebro kommune

Hej .

Jeg ville lige hører om der er andre her på k10 som "danser" med Holstebro kommune????????????

Jeg er sygemeldt på 5 mrd nu og så har kommunen sendt mig på fitness center!!!!!!!!!!!!

Men da jeg har mange smerter har min læge nu sat mig i behandling med arkupunktur 3 gange i ugen og de 3 dage kan jeg jo ikke være på fitness.

Nu truer kommunen med at jeg mister mine dagpenge hvis jeg ikke deltager aktiv derude.....

Men helt ærligt, min læge mener jo jeg skal have behandling for at lette mine smerter lidt. Kan kommunen nægte det?????

Jeg har bedt dem om at finde en virksomhedspraktik istedet for fysisk trænning, for det kan min krop ikk holde til.

De siger så at jeg er for ustabil og så kan de ikke afklarer mig!!!!!!!!!!!!

Kan det virkelig passe????????

Håber nogle kan hjælpe mig lidt
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 21:37   #2
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mouse Se meddelelser
Jeg har bedt dem om at finde en virksomhedspraktik istedet for fysisk trænning, for det kan min krop ikk holde til.
Står der en kontrollør med en checkliste og pacer dig når du er til fysisk træning?
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 22:41   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mon ikke, du skal tage en grundig snak med din læge, så lægen kan tage en snak med kommunen.

Det er trods alt lægen, der ved, hvad du kan klare og ikke klare. Det ved sagsbehandlere intet om.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 00:32   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mouse hvis jeg var dig så ville jeg skrive et brev til kommunen hvor du oplyser dem om hvad du er blevet oplyst , og bede dem om at de skriver til dig hvordan det forholder sig , skriv at din læge tilråder denne behandling og at de truer dig med at stoppe dine sygedagpenge hvis ikke du deltager i fitness, skriv at det forstår du ikke meget af ,da det netop er led i din behandling og en evt bedring ..

Jeg kan ikke forestille mig at det kan være tilladt at true med at stoppe dine sygedagpenge på det grundlag , jeg kan godt finde noget om det , men tror du vil være langt bedre stillet ved at tage op til din læge fortælle lægen hvad kommunen har sagt til dig sådan at lægen hele tiden er med ...

Er der noget kommunen er i tvivl om må de jo bede din læge om en helbreds erklæring ...

Det de siger til dig er jo lidt den omvendte verden , normalt truer de med at tage sygedagpengene hvis IKKE man følger lægens anvisninger ..
  Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 01:30   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Står der en kontrollør med en checkliste og pacer dig når du er til fysisk træning?
Ja det gør der som regel...men de kaldes for en personlig træner..

Nogle gange skal den personlige træner kigge efter flere af gangen....feks hvis det er et hold..

Men ja...de fleste steder står der nogle og kontrollere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 09:05   #6
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Hej alle.

Ja der er en personlig træner på derude...

Min læge har oplyst dem om det, men det er de ligeglade med!!
Min sagsbehandler sagde endda at lægen ikke viste noget og det var dem på kommunen der viste alt .

Jeg var totalt chokeret over det, men jeg kender jo ikke systemet da jeg aldrig har været i det før!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har talt med min fagforening og de vil have et rundbordsmøde, de mener ikke at kommune handler rigtigt.......
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 10:15   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Mouse

Sikken en behandling
Jeg syntes det en rigtig god at få din fagforening med i billedet. Det kan ikke have sin rigtighed at du ikke kan gå til beh. fordi de vil have dig på fitness. Der er da noget de har fået helt galt i halsen
Har du talt med din læge om det ? Det er en god ting at holde ham underrettet med alt hvad der sker i din sag

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 14:23   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Mouse....har du prøvet at snakke med den personlige træner derude...

Måske du kunne finde ud af noget med ham/hende...

For hvis du ikke kan klare det...ja så kunne han/hende måske understøtte dig i det over for kommunen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 15:34   #9
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Ja min læge er med mig og mener heller ikke det kan være rigtigt.

Træneren derude mener bare at alle har godt af motion...............

Men helt ærligt, så kan jeg jo ikke forstå at de ikke vil hører på mig når jeg siger at jeg går i svømmehal 3-4 gange i uge og at det er hvad min krop bedst kan holde til....

De piner jo syge folk
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 17:09   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Nu kan jeg altså ikke styre min nysgerrighed længere, og er simpelthen nødt til at spørge, om firmaet bag denne træning skulle være Quick Care?
Jeg var selv meget tæt på at komme i kløerne på dem tidligere på året, men af en eller anden uforklarlig årsag, lod min sagsbehandler det være op til mig selv at bestemme.
Jeg har lige tjekket på deres hjemmeside, og konstateret at de netop også "huserer" i Holstebro, så mon ikke det er dem der er på spil.
For mig lugtede det meget af, at det var vigtigt for dem at overtale mig til at blive tilmeldt, før jeg kunne få noget ordentligt at vide, om hvad træningen helt reelt skulle indeholde.
Og nok vigtigst af alt, han (en fys. fra Quick Care) kunne ikke garantere for, at jeg ikke ville få det værre. For det kunne jo lige så godt være p.g.a. noget jeg gjorde derhjemme.
En anden bruger her på siden advarede mig om, at de benytter sig af "arbejdsmarkedsrettet intervention", men da jeg spurgte fys'en hvad dette betød/gik ud på fik jeg en sludder for en sladder.
Jeg stillede ham en del nærgående ? ang. deres træning, og hvad de kunne, først efter flere gange at have stillet de samme ? fik jeg et svar.
Efter mødet med ham, hvor min sagsbeh. desværre var forhindret i at deltage, sendte han min sagsbeh. en mail hvori han beskrev mig som værende "nærmest udenfor pædagogisk rækkevidde".
Efter min menig er det HAM der er uden for pædagogisk rækkevidde, eftersom han tydeligvis ikke havde den mindste forståelse for, at jeg, med min ryglidelse, ikke er/var interesseret i yderligere forværring.
Hvis det er Quick Care der er tale om, så prøv at bruge sidens søgefunktion, og find min tråd om det. Her er den: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...ght=Quick+Care
Og prøv at google på Quick Care og find deres hjemmeside. Her er den: http://www.quickcare.dk/
Og prøv at google på ordet "intervention".
Ellers kan jeg finde linksene senere, jeg skal have min livret lige om lidt, gratis mad oppe hos min mor.

Sidst redigeret af Trold; 10-04-2009 kl. 22:20.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiater Ole Nielsen i Holstebro sanita40 Dit og Dat 0 24-09-2013 23:42
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
Marianne Autzen Hvedevænget 34 , 7500 Holstebro Bang Alt det andet 0 21-01-2011 10:30
Søger alle fra Holstebro Kommune! cl8 Dit og Dat 1 29-05-2009 23:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension