K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2009, 08:14   #11
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
jeg ved ikke om mit bidrag til dette ? kan hjælpe noget..

Men ca 3/4 år før jeg kørte galt havde jeg også fundet mig et bi-job.
Jeg skulle sælge Forever produkter. Via salg al la tupper...
Jeg havde efterhånden fået stablet en god kundekreds på benene.

Så skete ulykken.

Jeg havde for flere 1000 kr af disse produkter stående.
Jeg magtede ikke at vedligeholde kontakten til mine kunder og jeg magtede slet ikke at holde disse aftener, hverken ude eller hjemme.

I dag knap 2½ år efter har jeg stadig rigtig mange varer stående.
Nogle kommer selv og spørger om jeg har det og det, hvis jeg har sælger jeg, hvis jeg ikke har så henviser jeg mine "kollegaer" som så kontakter kunden.

Det var et nederlag for mig psykisk at jeg "ikke engang kunne klare det" - det var jo ren hygge.

Så jeg mener personligt at har man fleksjob og samtidig overskud til at have bi-job, ja så burde man måske overveje at blive sat op i timer på fleks.

Selv om det er surt og man tænker det er en fritidsinteresse.... Det er bare min erfaring og min mening.



ps... heldigvis bruger jeg jo selv disse produkter, så pengene er ikke spildt. Men for pokker hvor er det ærgeligt.
Og så mener jeg i øvrigt at man først skal indberette til skat, hvis salget overstiger 30 eller 50 tusinde pr år....
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥

Sidst redigeret af mawebbro; 01-09-2009 kl. 08:25. Årsag: ps...
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 11:52   #12
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Personligt er jeg af den holdning at alle har ret til overarbejde og underarbejde - og at et fleksjob i udgangspunktet skal tilpasses, således at det svarer til 37 timer.

Som et sidespring kunne jeg også tænke mig at høre om der er nogen, der har (positive) erfaringer med deltids fleksjob. Emnet burde måske nok sættes i ny tråd; men har ikke lige overskudet.

Som en sidebemærkning, når der åbnes for deltidsfleksjob så åbnes der jo i den grad også for job nummer 2, hvis det er korrekt sat op.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2009, 14:40   #13
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej
Øhh ,jeg tror liige der er en lille misforståelse her ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Og så mener jeg i øvrigt at man først skal indberette til skat, hvis salget overstiger 30 eller 50 tusinde pr år....
Man skal først have et SE-Nr. (momsregistrering med virksomhedsnr. )hvis man når over en vis indtægt, men al fritidsindtægter er B-indkomst og dermed indberetningspligtigt

Se her hvordan SKAT ser på homeparties : http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=102546

Citat:
Fra : SKM2004.286.LSR:

TfS 1996, 449 HRD: Efter ændringer i forhandlerkontrakterne mellem grossist og tupperwareforhandlere fandt Højesteret efter en samlet vurdering det for mest nærliggende at anse tupperwareforhandlere for selvstændigt erhvervsdrivende. Forhandlerne solgte i henhold til en distributionsaftale firmaets produkter ved homeparties, og honoraret udgjorde en procentdel af de vejledende udsalgspriser. Bestillinger blev modtaget på stedet og indkøbt hos firmaet. Forhandlerne havde således ikke noget lager. Retten lagde vægt på, at forhandlerne frit kan bestemme deres arbejdstid, at de selv afholder alle udgifter, at disse medfører en betydelig omkostningsprocent, at forhandlerne ikke anses som lønmodtagere ved praktiseringen af ferieloven m.v., at de kan have andre hvervgivere og antage medhjælp, at de er momsregistreret, samt at de påtager sig en vis økonomisk risiko.
dvs. skattemæssigt er man selvstændig erhvervsdrivende og er følgelig under strafansvar for selvangivelse af indtægter fra sådanne homeparties. At det så måske er populært til lidt "variabel grå" indtjening er ikke noget jeg vil forholde mig til

Bare lige til information, jeg dømmer/fordømmer ikke nogen som helst, ville bare oplyse om fakta..

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 08:03   #14
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Tak....

Men mystisk jeg fik at vide at det gik under bagatelgrænsen...
Nå men det var da godt at du fik oplyst mig og evt. andre.
For mit vedkomne er det jo desværre passé.. øv
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, teenager, fritidsjob AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 01-08-2010 18:13
Ny på siden lola44 Hjælp til Forum Brug 3 09-12-2009 16:10
ny på siden mams Alt det andet 2 01-11-2009 20:37
C.l.e.o ny her på siden c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 6 18-06-2009 23:03
Ny på siden... Angelsbaby Din historie 1 25-05-2009 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension