K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2010, 17:16   #1
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Kontanthjælp eller ??

God Weekend til alle

Jeg er netop røget af sygedagpengene for 4 gang og har i den forbindelse modtaget papirer på kontanthjælp.
Jeg har anket sagen omkring mine sygedagpenge.

Jeg kan ikke få kontanthjælp idet jeg er gift men sidder og tænker på om jeg alligevel skal melde mig på kontanthjælpskontoret.
Jeg er både for og imod det da jeg ikke hvad der kan vente mig.

Jeg synes jeg er afprøvet nok og at min sag bare mangler at kommunen tager sig sammen og giver mig et flexjob
Og så tænkte jeg på om hvad jeg vil have ud af at melde mig på kontanthjælps kontoret???

Nogle der kan give mig nogle gode råd, måske både for og imod??

Knus
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 17:18   #2
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hov..... kom lige i tanke om at jeg ville skrive at de andre gange jeg har været røget af sygedagpengene har jeg ikke været på kontanthjælpskontoret.
Så jeg ved ikke hvad, hvordan osv
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 17:23   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvis du er blevet indkaldt / fået brev om at du skal melde dig, så syntes jeg i allerhøjeste grad at du skal gøre det.
Der kan du jo så sige, at du ikke finder det korrekt at du er kommet af sygedagpengene.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 18:07   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg synes du skulle melde dig, da du så får en sagsbehandler tilknyttet, der så måske kan gøre arbejdet færdigt, så du ikke spilder tiden, i den mellemliggende periode, indtil du måske får sygedagpenge igen. Og hvis du ikke gør, så er du jo allerede i gang og kan komme videre!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 18:23   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Er det ikke i en sådan situation, der eventuel kan blive tale om anvendelse af ymerparagraffen?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 18:28   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg kan ikke få kontanthjælp idet jeg er gift
bare forde man er gift er ikke ensbetydende at man ikke kan få kontanthjælp
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 20:28   #7
BSB
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
BSB er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CHNEVIDE Se meddelelser
God Weekend til alle

Jeg er netop røget af sygedagpengene for 4 gang og har i den forbindelse modtaget papirer på kontanthjælp.
Jeg har anket sagen omkring mine sygedagpenge.

Jeg kan ikke få kontanthjælp idet jeg er gift men sidder og tænker på om jeg alligevel skal melde mig på kontanthjælpskontoret.
Jeg er både for og imod det da jeg ikke hvad der kan vente mig.

Jeg synes jeg er afprøvet nok og at min sag bare mangler at kommunen tager sig sammen og giver mig et flexjob
Og så tænkte jeg på om hvad jeg vil have ud af at melde mig på kontanthjælps kontoret???

Nogle der kan give mig nogle gode råd, måske både for og imod??

Knus
For!

Kommunen kan afklare dig færdig og indstille dig til fleksjob.
Hvis du bliver hjemme og er ægtefælle forsørget sker der ikke noget.
BSB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 21:26   #8
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Tak for alle jeres svar

Jeg har som sagt både noget imod det fordi jeg synes at kommunen burde have afklaret mig inden jeg røg på kontanthjælp.
Jeg er derfor bange for at jeg skal komme i aktivering/praktik hvis jeg melder mig på kontanthjælpskontoret.
Alle de praktikker jeg har været i ender alle med at jeg psykisk går ned med flaget og derfor har jeg nok en lille knude i maven på mig der siger Nej hvad angår kontanthjælp Ja lidt svært at forklarer men jeg har mange angst anfald og derfor er alt nyt meget svært for mig.

Jeg kan godt se som flere af jer skriver at jeg forhåbentlig bliver hjulpet i tiden indtil anken er gået igennem om den bliver med negativt eller positivt svar.

Jeg har intet at miste ved at melde mig på kontanthjælpskontoret blot skal jeg bekæmpe angsten.

Tak til jer alle
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 23:09   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
altså, hvis din læge siger du stadig er syg, så melder du dig til på kontanthjælpskontoret og siger du fortsat er sygemeldt, så får du nogle papirer som du skal have lægen til at udfylde.

er du uheldig ligesom mig, så laver de ikke en dyt i kontanthjælpsafdelingen sålænge sagen er i beskæftigelsesankenævnet. fordi de derved ville sige at de har lavet fejl på sygedagpengekontoret. hm...

men du kan også måske være heldig at kunne få lidt i kontanthjælp, det afhænger jo af din mands indtægt, (eller kone)..

jeg er gift, har hus og børn og biler.. jeg får nedsat kontanthjælp nu i over 2 år.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 01:20   #10
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Huldra det lyder da opløftende men nu må vi se, jeg tror ikke på noget før jeg ser/hører med egne øjne

Jeg tror desværre at jeg ender i den uheldige ende af skalaen hvad vedrører aktiveringe eller bare at komme vidre i min sag.
Jeg har så dårlige erfaringer med kommunen(som så mange andre) at hvis jeg skulle være så heldig at møde en forstående sagsbehandler så ville det være første gang
Det er så sammenspist det system vi har at der temmelig sikkert ikke vil ske en hujende fis før anken er behandlet

Tak for svar.
Knus
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp eller ledighedsydelse meb Spørgsmål ang fleksjob 9 12-06-2012 16:42
- Tab dig 30 kilo eller bliv på kontanthjælp Webmaster K10 Nyheder 0 04-07-2011 11:10
Revalidering eller kontanthjælp? kirsten01 Alt det andet 2 16-12-2010 23:03
syg eller ej, kontanthjælp Huldra Alt det andet 8 17-07-2008 11:25
Kontanthjælp eller ledighedsydelse? zuza Nyt om loven 0 08-01-2008 00:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension