K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 20:39   #41
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Oprindeligt indsendt af Andersine85
Nu har jeg også kigget lidt på siden, og jeg synes på ingen måde at den holder!!

Den dokumentation der åbenbart kræves for at hænge f.eks. en sagsbehandler ud, er en klage og en afgørelse, som vi så må gå ud fra giver borgeren helt eller delvist medhold.
Citat slut.


Jamen sagsmishandleren kan da bare klage - og vente på afgørelsen - over man reagere på en ulovlig afgørelse... -men det gør de jo ikke, for det vil jo kun vise de - og deres bagland - ikke magter deres job


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:41   #42
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Nu har jeg også kigget lidt på siden, og jeg synes på ingen måde at den holder!!

Den dokumentation der åbenbart kræves for at hænge f.eks. en sagsbehandler ud, er en klage og en afgørelse, som vi så må gå ud fra giver borgeren helt eller delvist medhold.
Men det er da ikke nok til at sige, at folk laver magtmisbrug eller pligtforsømmelser...

Jeg har da også fået en enkelt sag retur, hvor borgeren fik en smule medhold, fordi at der i denne situation åbenbart kunne bruges en forlængelsesparagraf, hvad jeg ikke vidste (har tidligere skrevet en tråd om det) - men det handlede faktisk ikke om hverken pligtforsømmelse eller noget som helst som jeg kunne gøre for, men om, at praksis blev ændret - til noget stik modsat af hvad jeg ellers havde fået at vide.
Men dette grundlag alene ville vel være nok til at få mig på denne hjemmeside???

Jeg synes det er grimt det skal være på den måde, kommuner, og ja selv ledere, jo de kan vel godt nævnes med navn, men da ikke de personer, som bare prøver at lave deres arbejde... Hvor godt kan jo så være subjektivt, alt efter hvilken side man sidder på bordet.

Jeg har da haft borgere, som virkelig ikke kunne døje mig - og borgere, som har givet mig kram og tak for hjælpen - og det er altså ikke fordi jeg har to personligheder...

Sager er forskellige, afgørelser kan gå for eller imod, og nogle er bedre end andre til at se, om det handler om personer, eller om systemer...

Men det kunne da være, at vi offentlige personer skulle lave en liste over borgere som udnytter systemet eller som er trælse at være i nærheden af Så kan vi jo advare andre instanser, sådan at lægerne/advokaterne eller hvem det nu kunne være, kan sige nej tak til denne borger. Det skulle vi da nok kunne finde noget dokumentation på nogen som vi kunne advare om!

Nej vel?
Ja, tænkte selv på hvis situationen var omvendt - at kommunens folk kunne hænge borgerne ud, på en eller anden hjemmeside.

Man er nødt til at bruge det demokratiske klage og ankesystem er man uenig i en afgørelse, eller føler sig dårligt behandlet.

Den holder ikke, at der sidder èn person og laver sorte lister, og leger selvbestaltet dommer.

Men det er nok uundgåeligt, i disse computertider - så enhver må gøre op, om de har et moralsk ansvar eller ej - tænk om man fik hængt en person ud, som bare passede jobbet.

Den side er så absolut ubrugelig - hævnfølelser o.l er bare så usundt, selv om de kan være forståelige nok.

Vi er meget enige, den side burde nedlægges.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:58   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Men det kunne da være, at vi offentlige personer skulle lave en liste over borgere som udnytter systemet eller som er trælse at være i nærheden af Så kan vi jo advare andre instanser, sådan at lægerne/advokaterne eller hvem det nu kunne være, kan sige nej tak til denne borger. Det skulle vi da nok kunne finde noget dokumentation på nogen som vi kunne advare om!
Nej vel?
Et af problemerne er jo, at sb'ere kan videreformilde erfaringer med en borger via interne notater (og disse "erfaringer" behøver ingen dokumentation), den mulighed har borgerne selvsagt ikke.

Så allerede dér er der en skævvridning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 00:33   #44
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Den dokumentation der åbenbart kræves for at hænge f.eks. en sagsbehandler ud, er en klage og en afgørelse, som vi så må gå ud fra giver borgeren helt eller delvist medhold.
Men det er da ikke nok til at sige, at folk laver magtmisbrug eller pligtforsømmelser..."

"Problemet med dette "register" er at alle kan melde alle for alt muligt, uden der er dokumentation for påstandene. Det holder jo ikke...". citater.

Kan kun sige, at I ikke har læst det ordentlig.

Retsligt betyder det at borgere der melder uden dokumentation, kan retsforfølges.
Og at dokumentationen SKAL vedlægges og godkendes før det bliver udlagt på hjemmesiden.

Jeg har i min egen sag flere eks.på at der bliver lavet om i dokumenter, lavet om i fakta, både lægeligt, og i funktionsevne, herunder hvad jeg foretager mig, og sidstnævnte uden at kommunes sagsbehandler har set mig eller for den sags skyld andre, fra kommunen i over 2 år???

Jeg kunne personligt IKKE drømme om at skrive noget der ikke fuldt ud var/er dokumenteret.

At jeg godt ved, at juristerne i kommunerne laver afgørelser, grundlag mv., og sagsbehandlere, visitatorer mv bliver bedt om at skrive under, er jo ikke mit problem, men måske kan åbenlys/real dokumenterbar debat skabe den nødvendig diskusion og stillingtagen til dette problem, hvor borgere i den grad bliver udsat for magtmisbrug.

For borgere har ofte lidt eller ingen, mulighed for at få ret, da kommunen altid, retsligt står stærkere.

Det bedste der kunne ske, var at flere sagsbehandlere og andre ansatte under kommunen, vil sige fra overfor den slags grove former for magtmisbrug.

Og jeg mener bestemt IKKE, at dette kan sammenlignes med fejl, som selvsagt altid kan ske, men som ikke er for at snyde nogen.
Dette kan der normalt undskyldes for, og man finder sammen en løsning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 00:40   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sagsbehandlere har hængt borgere ud i årevis, bla ved at mistænkeliggøre dem, sylte dem, tro det værste om dem, ignorerer dem, fifle med lægepapirerne og få papirer til at forsvinde og trække dem rundt i manegen som hunde i snor....

Kan fandeme godt forstå folk råber STOP!

Det eneste der undrer mig ved listen er, at den er RET mangelfuld. Jeg kan personligt føje flere til listen, men da jeg har fået to af dem fyret (flyttet til andre opgaver), så har de fået den straf de så rigeligt fortjente..............
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 01:09   #46
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Problemet med dette "register" er at alle kan melde alle for alt muligt, uden der er dokumentation for påstandene. Det holder jo ikke...

For øvrigt så gør Dansk Socialrådgiverforening en del for at få socialrådgivere/sagsbehandlere til at sige fra når politikerer og/eller chefer forsøger at presse dem til at bryde loven...

Se her!
Tak for interessant link, Ricky!

Ved du mon om socialformidlere, diplomformidlere, sagsbehandlere generelt og socialrådgivere, der ikke er organiseret i Dansk Socialrådgiverforening er bekendt med denne og lignende "pjeceopfordringer"?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 01:18   #47
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
carmen, det har vi jo lov at håbe, eftersom denne pjece har eksisteret længe, efterhånden...
-men må desværre sige at jeg tvivler!

Hmm...gad vide om man som ganske alm borger kan få disse pjecer? Véd jo godt at man ikke bare lige kan ligge hvad man vil på de offentlige steder meeeen man kunne jo komme til at tabe et eksemplar eller to sådan et sted...

(uanset om alle offentligt ansatte sagsbehandlere, for der er jo en forskel på sagsbehandlere og uddannede socialrådgivere, så må man jo nok erkende at enhver er sin egen lykkes smed også indenfor denne verden og det er desværre kommunekassens økonomi der mange gange afgør sagen, suk..)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 02:53   #48
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Tak for interessant link, Ricky!

Ved du mon om socialformidlere, diplomformidlere, sagsbehandlere generelt og socialrådgivere, der ikke er organiseret i Dansk Socialrådgiverforening er bekendt med denne og lignende "pjeceopfordringer"?
Jooo da, alle i brancen er i den grad bekendt med denne pjece, og arbejdsforholdene iøvrigt

Alle ordentlige socialrådgivere har jo sagt stop forlængst, i nogle kommuner har de jo sagt op i bunter... -så det er stort set kun HK'er der sidder bag skrivebordene... -de er p!ssegode til at formidle, men deres menneskesyn ligger helt til venstre for langtbortistan... -som man jo også kan se/læse herinde



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 09:16   #49
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vi har får haft denne Pjece, samt det faktum at sagsbehandlere kan anmelde ulovligheder i kommunerne!

Man skal dermed huske, at problemet og dermed omfanget ER STORT, ellers var der aldrig blevet udarbejdet alt dette!

Og desværre ses problemet i min kommune, kun at blive værre og værre.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 11:48   #50
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
-så det er stort set kun HK'er der sidder bag skrivebordene... -de er p!ssegode til at formidle, men deres menneskesyn ligger helt til venstre for langtbortistan... -som man jo også kan se/læse herinde .
Jeg må jo så sige, at den værste der nogensinde var inde over min sag (ca. 15 år) underskrev sig som "diplomsagsformidler".

Og nej, det var ikke bare fordi vi ikke var enige om tingene, for hende var alt tilladt, i kassetænkningens navn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
"Skandale at sagsbehandlere er ukvalificerede" L.S. Politik og Samfund 9 27-05-2013 01:22
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension