K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2016, 17:00   #1
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Smile salg af invalidebil / genbevilling af handicapbil

Jeg har fået genbevilling på invalidebil ( trivselsbil )og skulle sælge den gamle.
På indretningsmødet om den nye, var Handicare kommunens samarbejdspartner.
Det hele foregik næsten pr. automatik og Handicare var efterfølgende både køber af den gamle og sælger af den nye.

Men jeg var nær gået bag over, da jeg fik slutsedlen til underskrift.
Handicare ville kun give 7500kr. for den gamle, (nysynet og rigtig godt plejet).
Jeg ringede og spurgte til om det kunne være rigtigt. Det var det og prisen lod sig ikke ændre.

Efter et godt råd, tog jeg kontakt til en opkøber af handicapbiler i ( valgte den nærmeste i Harboøre ) og spurgte om han måske var interesseret og hvad han da ville give. Han svarede promte 13.000 ubestet.

Jeg ringede omgående til Handicare og bad om en ny slutsedde, da jeg ikke ønskede at sælge bilen til dem.

Vi var efterfølgende i området og lagde vejen forbi opkøberen, så vi lige kunne hilse på hinanden og han kunne se bilen. Han sagde, at det var sjældent at se så velholdt en en bil og at han ALDRIG før havde set en handicapbil til salg uden ridser eller buler.
Jeg sagde da, at der jo også var anhængerkobling på. hvilket han allerede havde bemærket da vi kom.
Jeg var i hopla og snakken flød og han gik op i 15.000kr.

Han var endda så venlig, at være mig behjælpelig med meget andet, i forbindelse med den nye bil, som handicare blankt afviste.

Man er hårdt presset i sådanne situationer, men det lønner sig, når man kan finde kræfter til, at gå imod.

Jeg håber så, at denne solstråle historie kan hjælpe andre i samme situation.

Lige et hint mere:

Hjælpemiddelafdelingen afviste blankt, at jeg både skulle kunne køre selv og bruge bilen som passager med hjælper. I henhold til kommunens serviceniveau, skulle jeg vælge og fik da ikke mulighed for at bruge bilen, når jeg selv er for ringe til at kunne køre.

Den argumentation er nu skudt ned, i den sidste afgørelse jeg har fået fra ankestyrelsen ( i forbindelse med §100 ), hvori der står:

"Kommunens serviceniveau skal fraviges, hvis dine forhold efter en
konkret og individuel vurdering nødvendiggør det. Dette vil være
tilfældet, hvis du oplyser ikke at kunne få udført håndsrækningen til det
fastsatte prisniveau, og kommunen samtidigt ikke konkret kan pege på
en løsning af dit hjælpebehov til det fastsatte prisniveau.
Vi er enige med kommunen i, at udgiften til professionelt uddannet
arbejdskraft ikke i sig selv kan anses for at være en nødvendig
merudgift, da det afgørende er, at dit behov for hjælp bliver
dækket.
Kommunen skal dog pege på et andet konkret tilbud, hvor du kan
få hjælp til at varetage de opgaver, som du er bevilget støtte til."

Det er ordlyden, der definitivt sender kommunernes afgørelser til hjørne, når de begrunder et afslag med henvisning til "serviceniveauet".

Du kan se hele afgørelsen her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=33944

majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension