K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2015, 18:10   #1
Hovedpine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Lokation: København
Indlæg: 21
Styrke: 11
Hovedpine er ny på vejen
Besyndeligt brev efter ansøgning om ftp...

Jeg har modtaget et brev med ordlyden nedenfor, efter at have søgt førtidspension på det foreliggende grundlag. Nogen der kan gøre mig klogere på, hvad meningen er med brevet, hvilken slags samtale der er tale om og hvordan jeg bedst reagere på brevet ???

Tak :-)

"Du har givet udtryk for at du ønsker at modtage råd og vejledning vedrørende ansøgning om førtidspension på det foreliggende grundlag.
Derfor inviterer vi dig nu til en vejledningssamtale, som samtidig også er en jobsamtale.

Formålet med vejledningssamtalen er at vejlede dig om ansøgning førtidspension på det foreliggende grundlag.

Formålet med jobsamtalen er, at vi sammen udarbejder en plan for, hvordan du kommer nærmere job eller uddannelse.

Samtalen forventes at vare ca. 1½ time."
__________________
Arbeit macht frei
Hovedpine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 19:14   #2
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Vejledningssamtale:
Da jeg søgte pension på det foreliggende, i Københavns Kommune, kom jeg ind til en samtale på ca. 10 minutter med rehabiliteringsteamet, hvor de sikrede sig at jeg var klar over hvilke konsekvenser en sådan ansøgning kunne få.
Jeg blev efterfølgende indkaldt til et "rigtigt" møde med teamet, hvor sagen blev afgjort.

Jeg var ikke udsat for at de ønskede mig til jobsamtale, men kan det have noget at gøre med at de måske ikkekender din sag så godt...?
Hvor meget har du været i kontakt med kommunen i denne process ?
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 20:44   #3
Hovedpine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Lokation: København
Indlæg: 21
Styrke: 11
Hovedpine er ny på vejen
Hej pif og tak for dit svar :-)

Jeg har sendt min ansøgning per mail og kan ikke prale af at være i "kontakt" med KK udover kontrolsamtaler og diverse aktiveringscirkus - senest en såkaldt mentor.

Hvilke konsekvenser kan en sådan ansøgning da få?

Den eneste mulighed KK har tilbage er vel at fratage mig min kontanthjælp...
__________________
Arbeit macht frei
Hovedpine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 20:54   #4
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Jeg blev orienteret om hvad der som minimum skulle være afklaret for at jeg kunne komme i betragtning og at konsekvensen af manglende dokumentation kunne være afslag, som så også økonomisk ville få nogle konsekvenser
(som jeg ikke lige kan huske, idet jeg ville miste min lejlighed under alle omstændigheder hvis jeg ikke kom på pension inden en bestemt dato)
Jeg fik pension fra 1/12 og fra 1/1 ville alt i min pensionskasse være gået tabt.
Men det skete heldigvis ikke.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 21:57   #5
Hovedpine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Lokation: København
Indlæg: 21
Styrke: 11
Hovedpine er ny på vejen
Ja, det har fandme alvorlige konsekvenser, når folk bliver syge. Tillykke med pensionen, pif.

Jeg tror næppe, at jeg skal regne med alverden her i 2015. Dog stadig et utroligt besynderligt og uforståeligt brev...
__________________
Arbeit macht frei
Hovedpine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 22:21   #6
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Hovedpine .....

Nu gik dit spørgsmål på det brev du har modtaget, og det ved jeg intet om, sådan er det ikke i min kommune........men

tænk dig om, fordi

før end en førtidspension er inden for rækkevidde, så kræver det at der er
DOKUMENTATION, for at din arbejdsevne er varigt nedsat til det ubetydelige i ethvert erhverv.

uanset hvor mange sygdomme du har så er det udelukkende din arbejdsevne det kommer an på mhp fp.

der skal ligge dokumentation på at din arbejdsevne er afprøvet i praksis, eller at der er lavet en funktionsevnebeskrivelse af dit funktionsniveauet i hjemmet(dette sidestilles med en arbejdsprøvning).

Har du søgt aktindsigt, i alt hvad der ligger på kommunen i din sag?

Har du sørget for at kommunen har ALLE lægepapirer i din sag?

er din sygdom færdigbehandlet, alle behandlingsmuligheder udtømte?

hvis ikke alle disse ting er på plads er du langt fra en fp. idag bliver folk visiteret til fleksjob ned til 3 x 13 minutter om ugen......

sorry, det var nok ikke hvad du ville høre men det er de barske realiteter.

ønsker det bedste for dig
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 11:47   #7
Hovedpine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Lokation: København
Indlæg: 21
Styrke: 11
Hovedpine er ny på vejen
Hej sortepigen og tak :-)

Nej, jeg har ikke helt overblikket over de ting du nævner, og nej nærer heller ingen illusioner om, at det bliver nemt, men så kommer de da i det mindste i omdrejninger.

Hvad brevet angår, må jeg jo kontakte min sagsbehandler og hører, hvad det menes - selvom jeg får spat af jobcentret (man får som regel blot et beskidt svar) - nu når ingen andre umiddelbart kender til ordlyden.
__________________
Arbeit macht frei
Hovedpine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 12:31   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nu ved vi jo ikke, hvad du har skrevet i din "ansøgningsmail".
Har du klart skrevet: Jeg søger fp efter 17.2
eller noget med, at du påtænker

Fint kommunen tager hånd om dig og gerne vil guide dig, så du ikke står med håret i postkassen, hvis alle formalia ikke er opfyldt og du får afslag, som desværre mange gør.

Håber du kan tage det positivt.

PS Finder ikke brevet besynderligt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 17:17   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
IT-fejl eller psykisk terror fra forvaltningen

Brevet ER besyndeligt, og absurd.

Der er (igen) en eller anden u-uddannet 'sagbehandler ' der har klumret i copy-paste-funktionen, og fejlagtigt har klippet to standard-svarbreve sammen til ét.

Skulle dette ikke være tilfældet, er det den mest modbydelige 'underforståede' trussel - der skal tjene til at få dig til at trække din (endnu ikke afleverede?) ftp-ansøgning tilbage - jeg endnu har set!

MAIL tilbage, at du gerne kommer til vejledningsmødet om ansøgning af ftp......., og at du anser de andre linjer som en teknisk fejl i deres korrespondance, idét ingen i din tilstand, vil kunne forberede sig på to så modstridende mødeemner, i en og samme session.



husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 19:52   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Da jeg søgte § 17.2 fik jeg præcis det samme brev. Jeg reagerede på det og fik at vide, at det bare var en standardskrivelse.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension