K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2013, 14:25   #1
Lejeko
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
Lejeko er ny på vejen
At optage samtaler /møder?

Hvad gør borgere der ikke kan huske fra næse til mund? Hvad er god skik / lovgivning på området?

Kh Lejeko
Lejeko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 14:33   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det er lovligt at optage samtaler til møder, du selv deltager i - også uden at oplyse om dette på forhånd. Hvis du derimod vælger at spørge om lov, skal du respektere et afslag, så derfor kan det her bedre betale sig, at undlade at spørge.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 14:33   #3
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Det er fuld ud lovligt, at optage et møde med SR, og lign. Man behøver ikke at oplyse om det først, når det er for, at man selv skal bruge det.

En bisidder er også en god ting, så er der da flere ører der hører det, der bliver sagt.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 02:31   #4
Bønne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2013
Indlæg: 45
Styrke: 11
Bønne er ny på vejen
Hej

Tak for jeres svar/råd, jeg vil anskaffe mig en diktafon og
Så optage de møder jeg skal til
På jobcenter el kommunen. Tror at jeg vil gøre det uden at spørge om lov, for det siger i jo er fuldt lovligt. Og jeg skal også ja en bisidder med til alle møder, det første er i næste uge��
Bønne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 11:47   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bønne Se meddelelser
Hej

Tak for jeres svar/råd, jeg vil anskaffe mig en diktafon og
Så optage de møder jeg skal til
På jobcenter el kommunen. Tror at jeg vil gøre det uden at spørge om lov, for det siger i jo er fuldt lovligt. Og jeg skal også ja en bisidder med til alle møder, det første er i næste uge��
Når man vil optage møderne, så synes jeg, man skal gøre sig nogle overvejelser om, hvad man vil bruge optagelserne til.

Jeg kender en fagforeningsmand, og iflg. ham vil en lydoptagelse ikke kunne bruges i en retssag.

Men man kan bruge optagelsen til at skrive en mail til sb, med et referat fra mødet, og bede sb om, at af-eller bekræfte det skrevne.

På den måde får man på skrift, hvad man har at rette sig efter, men det forhindrer ikke sb i, at løbe fra et evt. løfte.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 16:56   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Validering af udskrift af (skjulte) optagelser

Jeg ville sende udskriften til SB, og blot skrive:

__________________________________________________ ______

"her er en udskrift fra vores møde dags dato, så vi begge husker hvad der blev aftalt og hvem der skal handle på hvad."

venlig hilsen
Navn Navnesen.
__________________________________________________ _____


når man ikke spørger, kan man jo ikke få et nej - det gælder selvfølgelig også her.
(Ved at spørge om SB er enig giver du straks magten over situationen tilbage til dem!)


Og så er byrden med at protestere - helt rimeligt - lagt over på i forvejen travl SB.

(Eventuelt kan du indskrive en meget kort deadline for reaktion fra SB, hvis du ikke har mod på den helt stramme ovenstående)

Så kan du sige senere, hvis det bliver nødvendigt - "jamen SB godtog ved sin manglende protestest/reaktion udskriften - og jeg har selvfølgelig optagelsen, hvis I tvivler på rigtigheden ???"

At undlade at handle er nemlig også en handling - og Borgeren bliver jo netop altid presset på reaktioner med korte tidsfrister - så hvad er problemet?

Sidst redigeret af L.S.; 04-01-2014 kl. 16:59.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 23:55   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Jeg ville sende udskriften til SB, og blot skrive:

__________________________________________________ ______

"her er en udskrift fra vores møde dags dato, så vi begge husker hvad der blev aftalt og hvem der skal handle på hvad."

venlig hilsen
Navn Navnesen.
__________________________________________________ _____


når man ikke spørger, kan man jo ikke få et nej - det gælder selvfølgelig også her.
(Ved at spørge om SB er enig giver du straks magten over situationen tilbage til dem!)
Du har selvfølgelig fuldstændig ret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det lovligt at optage samtaler? Fiselback Alt det andet 36 25-05-2018 07:52
Diktafon til at optage samtaler med offentlige? stoffer Alt det andet 22 21-05-2012 17:40
Samtaler tjele88 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 06-01-2012 10:35
Aalborg - lægekonsulent - optage samtaler zuza Det er da strengt ! 4 26-06-2008 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension