K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2015, 12:27   #11
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Jeg skiftede til Det faglige hus.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 12:36   #12
heltinde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Århus
Alder: 58
Indlæg: 47
Styrke: 14
heltinde er ny på vejen
Tak for svar, Tristan
__________________
Førtidspensionist før 2003
heltinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2015, 18:57   #13
Tareko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
Tareko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Jeg var medlem af Krifa, og havde været det i 27 år.

Da jeg så sidste år fik en arbejdsskade, ville de på ingen måde hjælpe mig. De mente jeg var selvstændig . Min mand har taxi firma, og der kan kun være en ejer.

Skiftede så fagforening og de hjalp mig næsten omgående. Min sag skulle lige forbi chefen, det tog kun 2 dage. Var fordi man normalt skulle være medlem i 2 md. inden de hjalp og at min arbejdsskade sag var anmeldt.

Men det er en kæmpe hjælp at have en jurist til min arbejdsskade sag og en sagsbehandler der kan hjælpe med kommunen.
Det lyder godt nok mærkeligt at de ikke ville hjælpe dig. Jeg havde på et tidspunkt en sag hvor jeg fik brug for en fagforening, men jeg havde ikke nogen på det tidspunkt hvilket var noget rigtig møg fordi at de fleste først tager sager hvis man har været hos dem i længere tid. Jeg skiftede da til KRIFA efter at have snakket med en kammerat der havde udsat for noget lignende og de var behjælpelige lige så snart jeg havde meldt mig ind.

Og @heltinde du spørger hvordan de hjalp mig; jeg var syg og blev fyret på dette grundlag, hvilket er en urimelig grund. De hjalp med at køre sagen, jeg skulle ikke rigtig gøre så meget andet end at give dem informationer, det var en rigtig god oplevelse med fagforening. Derefter hjalp min a-kasse mig med at komme på benene igen og ind på arbjedsmarkedet.

I forhold til sygedagpenge @heltinde så synes jeg at min a-kasse har været mere behjælpelig ift. min fagforening. Jeg har valgt at have to forskellige fordi at jeg fandt ud af at man kan spare en del penge ved at have en anden a-kasse ift. fagforening. Jeg søgte en masse information på nettet og fandt frem til en guide der hjalp mig til at forstå hvad man skal bruge a-kassen til og hvad man skal bruge fagforeningen til. Har fundet den frem til dig her samlino.dk/a-kasser/guide
Men husk på når du leder efter fagforening og a-kasse så er der nogle som kun tager imod dig hvis du er inden for et bestemt fag.
Jeg synes altid at man skal beskytte sig både med en a-kasse og en fagforening, man ved jo aldrig hvad der kan ske. Men det er selvfølgelig op til dig og dine behov @heltinde
Tareko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2015, 19:39   #14
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tareko, jeg var også selv noget forundret. Da jeg kom til skade i 2007 ringede kommunen til mig og sagde hun havde snakket med min fagforening og jeg var jo selvstændig så der var andre gældende regler.

Forklarede hende at jeg var altså ikke selvstændig, og fik fat på Krifa og sagde det var min mand.

Derefter troede jeg egentlig de havde rettet det.

Men der skal åbenbart være over 20 ansatte i min mands firma for at de ikke ser mig som selvstændig også.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2015, 10:12   #15
heltinde
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Århus
Alder: 58
Indlæg: 47
Styrke: 14
heltinde er ny på vejen
Har været til møde med HK

Vil blot fortælle jer, at mit møde med HK i fredags forløb rigtig godt.

Mit sigte var at gøre dem opmærksom på, at der i disse tider er et kæmpe behov for hjælp, når medlemmer skal kæmpe med kommunen. Udover det var formålet også at fortælle, at det, i følge min optik, kunne bruges til at få nye medlemmer, hvis disse kender den tryghed og hjælp, som deres fagforening kan tilbyde.

Jeg fik så til gengæld at vide, at HK i øjeblikket bruger en masse krudt på at hjælpe medlemmer, der kommer i klemme pga. ressourceforløb. De gør desværre bare ikke opmærksom på det på f.eks. deres hjemmeside. Det har jeg efterfølgende anbefalet.

Jeg er spændt på, om der sker nogle ændringer på baggrund af mit møde - man ved jo aldrig

Tak til @Tareko for indlæg
__________________
Førtidspensionist før 2003
heltinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2015, 11:17   #16
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Godt initiativ Heltinde

forhåbentlig er HK mere fornuftig end BUPL og KRIFA.

Da jeg blev syg i 2010 var jeg medlem af BUPL, og der var absolut INGEN hjælp at hente i forbindelse med min fyring pga. sygdom, da jeg jo ifølge dem havde valgt at arbejde i en virksomhed uden overenskomst. MEN sagen var den at jeg ikke kunne sige nej til at arbejde i virksomheden, da det var her der var job, og jobcentret havde tippet mig om det.

så skiftede jeg til KRIFA, og her var heller ingen hjælp at hente, de ville dog gerne kigge på min sag i kommunen , men kun hvis jeg kom til møde hos dem, og det var altså i NOrdjylland hvor de havde flyttet alt vedr. syge medlemmer hen. Jeg bor på Falster så det var ikke en realistisk mulighed for m ig

dette blot for at fortælle, at flere fagforeninger kan stramme voldsom t op, mht. at hjælpe medlemmerne. så forhåbetnligt har du Heltinde sat konstruktive tanker igang hos HK, jeg håber på deres medlemmers vegne.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2015, 11:22   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men mener også her gælder, jo mere man betaler, jo flere ydelser omfatter kontingentet.

I al fald en god ide, at tjekke det med småt, hvad man i en given situation kan få for pengene.

Ikke LO-fagforeninger er generelt billigere, men heller ikke så omfattende.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2015, 11:25   #18
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Stampe du har helt ret.............men når man er på sygedagpenge, og har store udgifter til medicin og behandling, så er pengene små og der er ikke råd til at bruge 1000.kr pr md. til fagforeninge, og så må man nogen gange vælge noget andet og håbe det bedste.

så det er dilemmaet.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2015, 11:48   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Helt forståeligt, men bare man ikke bliver overrasket over, hvad man kan få for pengene.

Som regel er det jo et valg, man har taget, mens man stadig var i såkaldt normalt arbejde. Oftest umuligt at tilmelde sig en forsikring, når skaden er sket.

Helt ok fx at fravælge juridisk hjælp, men så er den der heller ikke.

Men absolut et dilemma at spå om fremtiden og vid,e hvilke forsikringer, man kan få brug for.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2015, 12:19   #20
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heltinde Se meddelelser
Hejsa

Jeg er førtidspensionist og stadig medlem af HK. Forleden spurgte jeg dem, om de kunne være interesserede i at tiltrække nye (arbejdende) medlemmer ved at love, at disse ville få hjælp i en evt. kamp med kommunen i forb. med sygdom og udløb af sygedagpenge.

Jeg spurgte også, om HK kunne tænkes at hjælpe i forb. med meningsløse ressourceforløb og urimelig nægtelse af førtidspension.

Er I nogen herinde der har oplevet at få hjælp af deres fagforening? I givet fald hvordan?

Jeg er inviteret til møde med HK pga. mit brev og vil gerne være så velforberedt som muligt. Det er mit håb, at nogen herinde kan fortælle om deres erfaringer.

På forhånd tak.
Mvh. Lise
Jeg forstår ikke rigtig problematikken.
Jeg er medlem hos HK og jeg havde igennem dem en jurist til hele min pensionssag.
Sagen kørte 2011-2013 og jeg havde adgang til juristen omkring alle spørgsmål, og også vejledning omkring hvordan jeg kom udenom det ellers tildelte ressourceforløb.
Jeg blev på baggrund af den juridiske vejledning fra HK tildelt pension.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension