K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 22:38   #1
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Matchgruppe 3 kontanthjælp

Efter lægekonsulenten har lavet en journal, er jeg kommet i matchgruppe 3.
Han konkluderer:
"Det må således konkluderes at denne klient har et varig psykisk handicap der ikke kan kompenseres i et omfang der kan medføre selvforsørgelse uden fortsat støtte og ordinær beskæftigelse anses for urealistisk"

Nu skal det siges at der manglede nogle oplysninger, så der skal en eller samme lægekonsulent indover igen, hvor alle oplysninger forelægger.

Det er mit håb at nå en førtidspension, inden reformen engang træder i kraft. Som 81'er jeg er et godt stykke under de 40 år. Matchgruppe 3 er også i søgelyset, men om ikke andet giver det trods alt noget ro.

Der står i min ressourceprofil:
10/01/12

"På baggrund af helbredsmæssige oplysninger vurderes TB til at være match 3.
Jf. LAB § 13 nr.4. stk. 2 - TB står ikke til rådighed."

Jeg kan ikke lige finde pågældende på retsinformation, hvad det nærmere betyder "Jf. LAB § 13 nr.4. stk. 2". Er der nogen af jer der ved noget om det?

Men jeg ved dog at der kun tilbydes samtaler i match 3 (midlertidig passiv), og at der ikke er samme ret og pligt krav, som i match 2, hvor jeg hidtil har været. Og det er virkelig rart at jeg vurderes til ikke at være til rådighed. Det kunne jeg ikke selv være mere enig i.

Det er i hvert fald et skridt i den rigtige retning.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 23:41   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ikke til rådighed betyder simpelthen bare at du ikke kan/må aktiveres...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 00:16   #3
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Og at du er friholdt fra denne aktivering grundet egen sygdom.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 00:32   #4
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Tak skal I have

Så er jeg i hvert fald hjulpet så godt som muligt lige p.t.
Nu er det ressourceprofil, lægekonsulent igen, og så tage den derfra.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 11:57   #5
Adi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2006
Lokation: 7430 Ikast
Indlæg: 94
Styrke: 19
Adi er ny på vejen
hejsa

Hej thomas

Jeg står også i match 3 og jeg er også glad for jeg ikke kan aktiveres. Lider også af en psykisk lidelse og ved ik rigtig hvad jeg håber for min fremtid. går i intensiv terapi 2 gange om ugen. jeg ved bare en ting og det er at det er et ******* at være afhængig af det danske sygstem. Jeg håber jeg slipper fri af det en dag enten via pension, fleksjob eller hvis jeg får det meget bedre en revalidering. sygstemet har faktisk gjort mig mere syg end jeg var i forvejen og jeg ved ik om det at være på kontanthjælp ligefrem bidrager til min bedring idet jeg ik tåler særlig godt ik at vide hvad der skal ske med hensyn til de sagsbehandlere jeg skal møde. Hvad vil de have mig til med mere. Jeg har lige fået en ny igen for mere en tiende gang i denne her kommune. Har også haft privat socialrådgiver hyret imod min kommune fordi de ik ville give mig et forsørgelsesgrundlag fordi jeg har et lille rækkehus. Men jeg fik da kontanthjælp. desuden fik kommunen mig lige indlagt på psykiatrisk af tre omgange fordi de tog min bostøtte fra mig. FLOT af dem når jeg ik har været indlagt på psykiatrisk før i mit liv. Så sygstemet er helt sikkert med til at gøre folk mere syge end de i forvejen er. Det er FLOT!
Adi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 13:24   #6
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
"På baggrund af helbredsmæssige oplysninger vurderes TB til at være match 3.
Jf. LAB § 13 nr.4. stk. 2 - TB står ikke til rådighed."

Jeg kan ikke lige finde pågældende på retsinformation, hvad det nærmere betyder "Jf. LAB § 13 nr.4. stk. 2". Er der nogen af jer der ved noget om det?
Ricky og Andersine har allerede fortalt, hvad det betyder.

Så bare for en god ordens skyld, så kan jeg se, at din sagsbehandler har lidt rod i lovgivningen her, så der er ikke noget at sige til, du ikke kan finde det.

LAB er en forkortelse for Lov om aktiv beskæftigelsesindsats.

Den rigtige lov ville imidlertid være Lov om aktiv socialpolitik, som forkortes LAS, og så § 13, stk. 4 nr. 2 - evt. jf. stk. 5.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 13:39   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
LAB er en forkortelse for Lov om aktiv beskæftigelsesindsats.

Den rigtige lov ville imidlertid være Lov om aktiv socialpolitik, som forkortes LAS, og så § 13, stk. 4 nr. 2 - evt. jf. stk. 5.
som siger:

Citat:
§ 13. Det er en betingelse for at få hjælp efter § 11, at ansøgeren og ægtefællen ikke har et rimeligt tilbud om arbejde, og at de aktivt søger at udnytte deres arbejdsmuligheder.
(...)
Stk. 4. Ønsker ansøgeren eller ægtefællen at modtage eller modtager ansøgeren eller ægtefællen hjælp alene på grund af ledighed, har de dog ikke pligt til at udnytte deres arbejdsmuligheder ved at tage imod et tilbud om arbejde efter stk. 1 eller tilbud eller beskæftigelsesfremmende foranstaltninger efter stk. 3, hvis
(...)
2) den pågældende ikke kan arbejde på grund af sygdom eller der er risiko for, at helbredet forringes, hvis det hidtidige arbejde fortsættes
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=127214
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 13:45   #8
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
Ricky og Andersine har allerede fortalt, hvad det betyder.

Så bare for en god ordens skyld, så kan jeg se, at din sagsbehandler har lidt rod i lovgivningen her, så der er ikke noget at sige til, du ikke kan finde det.

LAB er en forkortelse for Lov om aktiv beskæftigelsesindsats.

Den rigtige lov ville imidlertid være Lov om aktiv socialpolitik, som forkortes LAS, og så § 13, stk. 4 nr. 2 - evt. jf. stk. 5.
Nå, ja den (formentlig lille slåfejl??), havde jeg ikke lige lagt mærke til, jeg "ved" jo hvad der burde stå, men du har helt ret og det duer jo ikke når man så ikke selv kan slå det op!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 20:23   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
(formentlig lille slåfejl??)
Andersine, S og B sidder da langt fra hinanden på tastaturet :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 20:36   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hah... den fangede jeg heller ikke, men igen nok fordi man læser det man egentlig ved der skal stå der...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Matchgruppe 2/3 Dame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 20-06-2013 04:54
Hvad matchgruppe er du frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 15-01-2009 14:23
Matchgruppe 4 skal plukke tomater zuza Det er da strengt ! 0 11-05-2007 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension