K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2012, 16:37   #11
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hmmm, nu er omdrejningspunktet jo ikke om sagen ender i BAN, eller ikke!

Dét, der er det spændende i udfaldet af sagerne er vel; resultatet ???


.
Og hvis en advokat gjorde nogen forskel, tror du så ikke jeg havde skrevet det?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 18:36   #12
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stiglic Se meddelelser
Hej
Jeg vil lige høre om man kan få en god advokat som kan hjelpe i førtidpensio eller flexjob sager.
Er der nogen herinde som har erfaring om man stå bedre med avokat eller hvordan.
Jeg synes ikke min a-kasse kan gør ret maget ud over at rådgive mig.
Nu er spørgsmålet jo ikke kun hvad du personligt har opnået ved din advokathjælp, men trådstarter spørger, om der er nogen der kender en god advokat, som kan hjælpe i førtidspension- eller fleksjobsager.
Derfor spørger jeg tilbage, hvad sagen drejer sig om, og om h*n har kontaktet sin fagforening.

En fagforening har også ansat jurister og advokater, netop for at bedømme, om der er belæg for at rejse en sag evt. ved en domstol.
Hvis man er medlem af en fagforening, kunne man lige så godt bruge dem. Du betaler jo i forvejen for det.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 18:57   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Korrekt Sniffe ;-)

Og der er MEGET MEGET langt de sager hvor en borger har vundet over en kommune i en decideret retssag vedr. svigt indenfor den sociale lovgivning.

Men fagforeningerne (dem der kan/vil) og de private socialrådgivere vinder dagligt små kampe på vegne af borgerne... Så ja, rådet er at starte ved fagforeningen
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 19:24   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Korrekt Sniffe ;-)

Og der er MEGET MEGET langt de sager hvor en borger har vundet over en kommune i en decideret retssag vedr. svigt indenfor den sociale lovgivning.

Men fagforeningerne (dem der kan/vil) og de private socialrådgivere vinder dagligt små kampe på vegne af borgerne... Så ja, rådet er at starte ved fagforeningen
Når man anlægger en retssag mod kommunen for domstolene , så gøre man det ikke vedr. svigt indenfor den sociale lovgivning, men med henblik på en erstatning i kroner og ører eller med henblik på, at domstolene vil pålægge kommunen udførelse af en bestemt handling, som kommunen skal foretage sig i forhold til den som anlægge sagen, fks. tilkendelse af FP eller flexjob og samtidigt kræver man en erstatning.

Man betaler også et gebyr til retten, før sagens påbegyndelse. Gebyret er også udregnet på baggrund af det beløbet som man ønsker sig i erstatning.

Det vil ens fagforening ikke gå ind i, fordi de sager er ikke af principiel karakter længere.
Små kampe? Hmm..., jeg med kun det resultat, at man få medhold i sine klager, men hvad kan man bruge det til på længere sigt, når sagerne drejer sig i realiteten om tilkendelse af FP, fleksjob fks, eller dagpenge mv.

Personligt ville jeg aldrig drømme om, at bruge en privat socialrådgiver. Sorry.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 20:03   #15
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det skal du skam ikke undskylde for... Det er jo helt op til dig

Og jo man anlægger sag på grund af svigt, og nedlægger så påstand om erstatning på baggrund af dette svigt.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 20:27   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
...Og jo man anlægger sag på grund af svigt, og nedlægger så påstand om erstatning på baggrund af dette svigt.
Tråden handler om brug af en advokat i sager om FP og flex.

Hvis kommunen kommer med et afslag på fks. fleks eller FP, betyder det ikke at kommunen har handlet svigtagtigt ( ikke i juridisk forstand ), og det vil retten slet ikke forholde sig til, fordi man anlægger sagen ikke fordi kommunen kom med et afslag men fordi man vil, at det er retten som vurderer ens ret til FP eller fleks og tilpligter kommunen at tilkende en, FP eller fleks.

Kommunens svigt kan man evt. bruge som en af argumenterne i sagen men ikke som begrundelse for at bevise sin ret til FP. fks.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2012, 23:09   #17
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Måske burde vi have nogle advokater ind her... -både for at fortælle hvor mange sager de vinder for deres "syge" klienter... -og selvfølgelig også for at promovere sig selv, som alle andre(med behov for dette)


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat Blondie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 109 11-01-2013 18:35
Advokat Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-10-2011 14:04
Advokat! raunde Alt det andet 1 23-02-2010 15:14
Advokat ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 13 23-09-2008 19:19
Advokat Hejdien Politik og Samfund 0 18-05-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension