K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2013, 16:57   #1
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
Mini-fleks

Jeg er visiteret til fleks og er jobsøgende nu. KAn max arbejde 9 timer om ugen.

Jeg har søgt nogle stillinger som netop er på meget få timer og hvor jeg har god erfaring inden for. Jeg skriver også jeg er fleksjobber i ansøgning.

JEg er ikke blevet taget til samtale. Min mand tror at det med fleks skræmmer arbejdsgiver. Hvad tror I??

Og skriver I i ansøgninger at I er flekser.
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 18:48   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg har engang fået tilbagemelding om at de ikke kunne bruge en med ondt i ryggen, da jeg søgte fleksjob.
Jeg har en psykisk sygdom, så det har været uvidenhed hos arbejdsgiveren.

Til sidst skrev jeg ikke noget om fleksjob, med mindre det var i det offentlige de søgte, for der skal man jo til samtale hvis man har et handicap og søger (man beder om en attest på jobcenteret, det er sjældent jobcenteret kommer med den selv)

Jeg vil til enhver tid vente og fortælle det ved samtalen i stedet for i ansøgningen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 19:48   #3
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Som arbejdsgiver vil jeg blive irriteret hvis det ikke fremgår i en jobansøgning!

Hellere skrive tingene som de nu engang er !

Du kan også gøre opmærksom på de fordele der vil være ved at ansætte en fleksjobber.

Pt. er der jo mulighed for arbejdsgiveren modtager en bonus hvis du får et job under 10 timer/ugen.

Osv .
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 20:09   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg skriver jeg er fleksjobber og at der ikke er papir arbejde med den nye lovgivning og så skriver jeg at jeg ikke er syg hver 2 dag
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 21:37   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klukdad Se meddelelser
Som arbejdsgiver vil jeg blive irriteret hvis det ikke fremgår i en jobansøgning!

Hellere skrive tingene som de nu engang er !

Du kan også gøre opmærksom på de fordele der vil være ved at ansætte en fleksjobber.

Pt. er der jo mulighed for arbejdsgiveren modtager en bonus hvis du får et job under 10 timer/ugen.

Osv .
Jeg kunne sagtens forestille mig at arbejdsgiver får vilde fantasere om hvad man ikke kan, og man søger jo ikke et job som man ved man ikke kan magte pga. skånehensyn.

Det handler ikke om at man skal holde noget hemmeligt, men om at det i alle henseender i livet er smartest at offentliggøre hvad man kan, før man kommer til begrænsningerne.

Jeg ville ikke reklamere for meget med de bonusser der forbundet med at ansætte på få timer... det bliver lige pludselig til at man har en pose penge med og derfor ikke behøver være helt kvalificeret som andre... i den anden ende kan det betyde at arbejdsgiveren finder ud af at han hellere vil køre i enspiral med at ansætte fleksjobber, score bonus, og så var fleksjobbren alligevel ikke dygtig nok, så ud med hende og ind med en anden med en pose penge.

Personligt bryder jeg mig overhovedet ikke om at man har penge med, jeg synes det er nedværdigende og gør fleksjobbere til en andenrangs arbejder.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2013, 22:42   #6
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Nu er bonussen jo ikke nogen herrergård set over 6 måneder. Men den er stor nok til at give arbejdsgiverne et incitament til at prøve en fleksjobber på få timer.

Så er det jo op til den ansatte at bevise sit værd og at man sagtens kan yde en god indsats få timer om ugen.

Jeg kender flere som er startet på denne måde og sidenhen er blevet guld værd for firmaet.

Nogle arbejdsgivere er skeptiske da de ikke kender til det at have en som er ansat i flex, men de fleste bliver overrasket over den energi en flexjobber ofte udviser på arbejdet. Jeg er ihvertfald .
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension