K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2011, 21:19   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helen_44 Se meddelelser
Ja det har jeg men hun svarede at på en lægeatest fra reumatolog stå at jeg kan arbejde men ikke på fuldtid, og derfor min sag er ikke afklaret ,,derfor ved ikke hvad skal jeg gøre
Denne "lægeattest" (jeg går ud fra, at det er en speciallægeerklæring burde ligge i det du har fået via aktindsigt.

Tjek lige om sagsbehandleren har ret i det hun siger.

Hvis du ikke har lægeattesten, så bed sb om en kopi af den, alternativt kan du få den af egen læge hvis denne har været inde over.

Hvis sb så har ret, så henvend dig til din læge og få en snak med denne, om ikke det er på tide at få lavet en ny spec.lægeerklæring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 21:20   #12
helen_44
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
helen_44 er ny på vejen
det skal jeg nok gøre men ved ikke om at det er god for mig at søge førtidpension ?
helen_44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 21:24   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helen_44 Se meddelelser
det skal jeg nok gøre men ved ikke om at det er god for mig at søge førtidpension ?
Det kan muligvis være en god idé, men inden du gør det er du nødt til, at sørge for, at der ligger de rigtige papirer i din sag, derfor skrev jeg som jeg gjorde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 21:25   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helen_44 Se meddelelser
det skal jeg nok gøre men ved ikke om at det er god for mig at søge førtidpension ?
hvis der stå dette
stå at jeg kan arbejde men ikke på fuldtid
og du ikke har andre lægepapir
så er FP ikke et valg


ellers er vovse kommet med et godt råd om ydeligere dokumentation
omkring din funktionsevne

dokumentation er den eneste vej i dette system
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 21:34   #15
helen_44
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
helen_44 er ny på vejen
min reumatolog er ny ,har haft en mand reumatolog han sku gå på pension så fik jeg en kvinde reumatolog og hun skrev i min læge atest det ,ja jeg har læst det i aktinsigt om det hvad hun har skrivet . jeg må bede hende at kige på min jurnal en gang til

jeg har fra alle læger papir-dokumentation.læegeatester fra alle min sygdome men min lædegigt primære sygdom og de kiger kun på læddgigt ikke på de andre lægeatester

Sidst redigeret af Webmaster; 27-06-2011 kl. 11:24. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
helen_44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 06:52   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helen_44 Se meddelelser
jeg har fra alle læger papir-dokumentation.læegeatester fra alle min sygdome men min lædegigt primære sygdom og de kiger kun på læddgigt ikke på de andre lægeatester
Er du helt sikker på, at kommunen har alle lægepapirer?

Ligger de i din aktindsigt?

Det hænder, at ting forsvinder på kommunerne.

Ellers må du have fat i din læge og få denne overbevist om, at du skal have lavet en spec.lægeerklæring.
Når du så kommer til en ny reumatolog kan du gøre denne opmærksom på, at det er meget vigtigt hvordan papirerne til kommunen formuleres.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 08:04   #17
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Helen-44.

Du har da noget at døje med! Først vil jeg høre om du evt. kunne få en til at skrive for dig på pc'er, altså du diktere og personen skriver, såeldes at du kunne lave mere udførlig beskrivelse af din sag fra start til slut?

Men bedre endnu om du ikke har nogen, fagforening el. lign., som dels kan gå ind og hjælpe i forhold til kommunen og dels evt. være med som bisidder på dine møder m. kommune og måske ikke mindst hjælpe med at skrive breve til dem.

Det er meget svært at konkret vurdere om du skal søge pension på det foreliggende grundlag, når der ikke er en mere fyldig beskrivels af din sag.

Men en ting du kan gå i gang med straks, er som Vovse skriver, at tjekke om alle papirer OG oplysninger er i din sag. Dvs. minitiøs gennemgang og nærlæsning og sammenholde din viden/dine papirer med ders skrift. Der hvor der ikke er overenstemmelse må du sætte ind, enten via kopi af lægeudtalelse el. vis skriv om korrektion i din sag.

Du skriver flg:
Citat:
de kiger kun på læddgigt ikke på de andre lægeatester
. Det er desværre en kendt ting, at der fokusere på en enkelt sygdom, nogle gange fordi den er den sygdom der udløst SDP i sin tid, men alle de sygdomme der påvirker din arbejdsevne skal de forholde sig til, så derfor er det væsentlig at der i din RP står listet samtlige netop disse sygdomme under helbred, hvis der ikke gør det, ja, så få lavet et brev, hvori du beder om at få dem tilføjet til RP, under helbred, og hvis de lægefaglige papirer på disse sygdomme også af en el. anden grund ikke er i dine sagsakter, ja, så vedlæg dem i kopi.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 09:47   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Væsentligt:
Hvis speciallægeerklæringen er lavet FØR din afprøvning af arbejdsevnen, kan det jo godt være at afprøvningen viser et andet resultat end lægen havde regnet med.

Dette bla fordi speciallæger IKKE må udtale sig om arbejdsevne.

Så derfor, kan dette ikke bruges som argument.
Konfronter din sagsbehandler med dette, helst SKRIFTLIG, og forlang skriftlig svar.

Hele denne metode med godkendelse til enten fleks eller pension, handler om ARBEJDSEVNE, hvorfor det er besynderligt at sagsbehandler bruger speciallæges udtagelse, som værene korrekt ift arbejdsevne.

Hvis speciallægeerklæringen er lavet FØR arbejdsprøvningen, skal der er en NY TIL NU!
Spørg også om dette skriftlig.

Så kan speciallægen bedre skrive at den vidste arbejdsevne svare til dine sygdomme/handicap.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 10:44   #19
helen_44
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2011
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
helen_44 er ny på vejen
Tak for svaret men jeg har ikke in rp i min sag,og jeg spurgte om de vil lave den ,,svaret var at ikke i alle sagerne skal laves ei resurseprofil hils til ale de søde og mennsker her inde
helen_44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 10:50   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helen_44 Se meddelelser
Tak for svaret men jeg har ikke in rp i min sag,og jeg spurgte om de vil lave den ,,svaret var at ikke i alle sagerne skal laves ei resurseprofil hils til ale de søde og mennsker her inde
det er rigtig nok
men så regner kommunen også med du kommer tilbage til det ordinær arbejdsmarkedet igen.

når du har været i arbejdsprøvning skal der laves en RP
så skal der laves en ressourceprofil og de 12 elementer
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Sidst redigeret af Webmaster; 27-06-2011 kl. 11:23. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret... challe Alt det andet 8 29-05-2011 22:55
Forvirret §17 & §18 Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-12-2010 23:22
Forvirret jabma Alt det andet 2 23-03-2010 07:22
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 14:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension