K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2009, 00:54   #1
Cezam
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
Cezam er ny på vejen
Husstands indkomst når barn bliver 18

Hej, jeg prøver lige at stille et spørgsmål for en ven.

Hun får førtidspension efter de nye regler, og hendes datter bliver snart 18.

Hun har fået at vide på kommunen at hendes datters indkomst vil tælle med i hendes husstands indkomst, også selvom datteren flytter på kollegie. (det gælder hvis kollegiet ligger mindre end 20 kilometer fra hendes bolig)

Kan det virkelig passe. Og hvor længe vil det gælde. Indtil datteren bliver 30 år ?

Mvh Claus
Cezam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 05:15   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg keder ikke lige til dette....men...

Personligt ville jeg gå på kommunen og få dem til at skrive det ned til mig med § angivelse og hvor de finder det i lovgivningen...

Jeg har svært ved at tro på at datterens indkomst skulle tælle med....men men...de laver jo de mest vanvittige regler for tiden...

Så få kommunen til at skrive det ned på et stykke papir med paragraffer og hvilken lov det står i...

Hvis det nu skulle forholde sig sådan at det faktisk er rigtigt...så ville det være dejligt hvis du lige gad at skrive det herinde...

Måske der er andre her på siden der har en viden om dette forhold...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 09:35   #3
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Hej Cezam

Jeg går ud fra din ven's datter får SU. Der er de sidste år kommet nogle sindsyge regler der, og jeg ved, at min lillebror skulle underskrive en masse stykker papirer på, han boede længere væk end de 20-30 km.

Gå ind og tjek SU-reglerne.

Pøj pøj
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 10:50   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej den tror jeg ikke på ... så skulle det være noget der var kun for førtidspensionister og det har jeg aldrig hørt om heller ikke fra dem jeg kender som er førtidspensionister og hvis børn er flyttet hjemmefra ...

Så den holder godt nok ikke vand, men nemt at finde ud af ring til kommunen og spørg jeg er 99.9 % sikker på at den ikke holder så var der et rama skrig af rang lige nu blandt pensionisterne ....

Jeg er selv på ledighedydelse og har to sønner der bor henholdvis rundt om det ene hjørne og rundt om det andet hjørne og har aldrig hørt noget der nærmere sig den påstand ...

børn har endnu ikke forsørgerpligt over for forældrene så nej den tror jeg ikke på


Hvis vi finder ud af noget andet så skriver vi lige her så vi kan gå meget længere med det her ikke

Men som sagt jeg tror ikke at der er noget at gå længere med og som jeg forstår det så er det heller ikke noget din veninde har fået oplyst på kommunen vel ?
  Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 10:53   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af jdp Se meddelelser
Hej Cezam

Jeg går ud fra din ven's datter får SU. Der er de sidste år kommet nogle sindsyge regler der, og jeg ved, at min lillebror skulle underskrive en masse stykker papirer på, han boede længere væk end de 20-30 km.

Gå ind og tjek SU-reglerne.

Pøj pøj
De 20-30 km længere væk har noget med udeboende su at gøre ...

Hvis du bor over 20-30 km væk så kan du få udeboende su hvis det er pga dine forældres forhold at du er nød til at flytte så langt væk (der ikke er plads til dig derhjemme feks ) og flytter du tættere på uddannelsestedet så udløser det også udeboende su ... den kan man jo normalt ikke få før man er 21 men er der noget i hjemmet eller bo forhold der taler for at man ikke kan bo hjemme så kan man få bevilliget udeboende su ...

så mon ikke det er det der gør at din bror skulle skrive under på en masse papir .. kiggede lige på su siden og heller ikke her står der noget om at ens indtægt modregnes i forældrenes pension, det er kun hvis man er hjemmeboende ....
  Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 12:21   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hvis det er SU datteren får så er det da noget sludder af kommunen at sige, skulle jeg mene.

Det ville jeg bestemt også få på skrift m diverse henvisninger tl lover og §.

Herhjemme er vi på både nye og gamle ordning af ftp og vi har en hjemmeboende søn over 18 år.
Han får SU og størrelsen -altså hvor meget han kan få -bliver bestemt udfra vores husstandsindtægt dvs han får max beløb og dette har vi tjekket er korrekt vha styrelsens hjemmeside. Denne nævner iøvrigt intet om det du/veninden har fået oplyst.
Jeg kan da også anbefale at hvis datteren studerer så henvend jer til skolen for ofte har de stor erfaring udi hvordan man skal forholde sig.


Jeg har endnu ikke set at hans SU bliver indregnet i vores skatteopgørelse mm men jeg ville da helt bestemt henvende mig hvis det lige pludselig skulle ske
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 26-02-2009 kl. 12:24.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fjernelse af barn stribe Alt det andet 38 09-02-2013 12:31
jeg er på kontanthjælp og mit barn bliver 18 østerbro Alt det andet 14 13-10-2012 08:23
indkomst knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 31-01-2010 14:58
D-vitamin burde jo husstands-omdeles... Ninja Den nyttige viden vi alle har 34 19-11-2009 20:28
Du bliver behandlet som en ting der bliver talt ned til dig. Stella Politik og Samfund 3 01-09-2009 19:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension