K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2010, 16:04   #1
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
vil nogen kort forklare

hvordan og hvad der skal til for at få flex. Vil nemlig gerne hjælpe en der har meget svært ved at klare sig i forhold til kommunen. Hun har været i 3 arbejdsprøvninger der viste max 3 t dagligt. Læge og fys støtter hende i det. Men det gør kommunen ikke der afvser og blot tilbyder en seng på arbejde så hun kan hvile sig.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 16:29   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
havde skrevet et klagebrev over hvad kommunen havde tænkt sig, for at komme op på fuld tid. Nej en seng er ikke nok. Utroligt hvad man snart høre.

dernæst hvilken læger har set på hende. Hendes egen læge er ikke nok.
For at få flex skal alle behandlingsmuligheder være udtømte, lige som til pension?
det skal hun have lægepapir på.
ET ordenligt pres på lægerne, så de kan dokumentere ingen behandlingsmuligheder.

ved godt det er arbejdsevne man kigger på, men har endnu ikke hørt om flex eller pension uden en eller anden form behandlingsmuligheder er udtømte

læger er lige som en kommune, man skal presse på, med mindre det er en gang influenza

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-01-2010 kl. 16:33.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 17:28   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Flexjob iht §70....

Kære frupia1.

Gå ind på aktuelt kommunes hjemmeside og find sagsbehandlingsfrister.

Eksempelvis http://www.herning.dk/sitecore/shell...008%20pdf.ashx her finder du en kommune, hvor politikerne har besluttet at sagsbehandleren må være 3 mdr om en afgørelse til enten flexjob eller afslag.

Hvis aktuelle kommuner HAR offentliggjort en sådan frist til flexjob skal der gøres opmærksom på denne frist.

Denne problematik arbejdes der på bag kulisserne da mange kommune selvfølgelig ikke ønsker at vedtage frist for flexjob.

Men at tilbyde en seng på arbejdspladsen for at få klienten op i tid er fuldstændigt uacceptabelt. Få det på skrift! Klag, omgående.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 23:44   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lige mine ord, Peter.

Få den afgørelse på skrift og forlang at få en forklaring på, hvordan man bliver selvforsørgende i ordinær beskæftigelse på fuld tid, hvis man skal ligge i sengen på en arbejdsplads 5 timer hver dag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 03:02   #5
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
jeg tror der er mange dårlige steder folk bliver arbejdsprøvet. hvis der er et rreva center tæt på , vil jeg anbeale at blive arb prøvet der.

det lyder helt utroligt at man skulle ha en seng på sit arbejde, det er der jo ingen arb giver der vil acceptere.
så jeg mener der skal klages over behandlingen .

Det er rigtigt svært for mange at blive visiteret til flex og det kan tage flere år. og ja det kræver faktisk en masse tålmodighed og at man sætter sig lidt ind i loven. der er flere links til gode sider om flex her på k10. og så skal man ikke finde sig i hvad som helst men klage over uretfærdig behandling, kræve en ny sagsbehandler.
det er dejligt du har energi til at hjælpe din veninde !!
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 06:16   #6
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Nu ved jeg godt det er flex, hun gerne vil ha', men måske hun skulle prøve at søge førtidspension § 17, på foreliggende dokument, for så skal de tage stilling inden for 3 mdr, og give hende hende konkrete arbejdsfunktioner. Og hvis der ellers er klarhed i lægeparpir'ne over at hendes tilstand ikke bliver bedre, og hendes arbejds-prøver også siger det, burde hun næsten bliver tilbudt flex, hvis hun får afslag på pension.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 07:59   #7
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Hej

Der er et par stykker, som siger noget i retningen af, at man ikke skal finde sig i at blive tilbudt en seng på praktikstedet med det formål at få timetallet op.

Jeg er selv i arb.prøvning. Døjer med mange smerter, og liggende hvile er en smertelindring for mig. Min jobkonsulent har gentagende gange opfordret mig til at bruge en seng og holde pauser (måske ½ time), så jeg kan arbejde flere timer (pt. 6 timer fordelt på mandag-fredag, men forventer at komme længere op i timer, da arbejdsprøvningen næsten lige er begyndt).

Mener I jeg har ret til at sige: "nej, jeg hviler bedre hjemme, og jeg kommer kun en gang om dagen". Hvis ja, vil jeg gerne at I uddyber det. Det lyder nemlig interessant.

I øvrigt vil jeg gerne høre om der et mål eller lignende for hvorlange pauserne kan være? Kan jeg fx sige, nej nu har jeg brug for en pause (siddende, gående eller ligende) på 1 time, før jeg kan arbejde videre, og det er ikke acceptabelt, derfor tager jeg hjem i stedet for at holde 1 times arbejde. (hvis jeg holder mindre end 1 time, hjælper pausen kun minimalt på mine smerter). Skal pause og efterfølgende arbejdstid ikke stemme lidt overens?

Kærlig hilsen
Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 13:43   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
En seng på en arbejdsplads er ikke at forbedre ens arbejdsevne.
det er rigtig nok noget som hedder powernap, men det er til raske mennesker.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 14:06   #9
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Øhh, jeg tror nok Hejdien engang havde en seng på et praktisksted, hvis jeg husker ret.
Der er adskillige som i arbejdsprøvninger har haft et sted at kunne hvile( f.eks. en seng) på praktikstedet, men det er beskrevet under skånehensyn( som seng/hjælpemidler) og har intet med powernap at gøre.
Det der spiller ind er mere om man kan magte sin dag derhjeme efter en samlet dag på arbejdsprøvning incl .hvilepauser. Kan man ikke det er timetallet nok for højt, eller skånehensynet (seng/hjælpemidler) bare ikke nok.
Det er derfor en dagbog er et rigtigt godt værktøj til at beskrive, også for en selv, om hvordan det egentligt går.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 14:13   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nøvsen

vi er enige.

Problemet er bare hvis man bruger en seng i en arbejdsprøvning eller pratiksted og man så vuderes til at kunne måske arbejde en 1 time mere om dag. fordi man har mulighed for at sove eller hvile flere gange på en dag. i stedet for måske 15 timer skriver de 20 timer
har endnu ikke om hørt om nogen der ansætter en i flex og som har en seng som ens skånebehov.
Den holder bare ikke.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som kan forklare om afstålelse af gæld til kommunen Indiansummer Alt det andet 6 25-09-2013 09:21
Kan man nogen forklare dobar Politik og Samfund 0 03-03-2012 00:18
kan nogen forklare hvad der måske skal ske nu Guldfax Alt det andet 6 08-02-2012 21:37
Falck skal forklare sig i Ministeriet ang sygedagpengesager! buster Politik og Samfund 5 22-04-2011 22:37
Kan nogen forklare mig, hvorfor? forvired Dit og Dat 8 19-08-2009 00:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension