K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2008, 15:35   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hjort roser sig selv skamløst .

Bla bla bla Hjort ææææææælsker at rose sig selv

http://www.bm.dk/sw25227.asp

hey er der nogen fleksjobber sygemeldt herinde der har fået job og jeg mener et RIGTIGT job , IKKE AKTIVERING gennem " ny chance til alle"


De svageste ledige kommer i arbejde

Med NY CHANCE.TIL ALLE fik landets kommuner i 2006 to år og en halv milliard kroner til at gøre en særlige indsats for at hjælpe de svageste ledige i job eller tættere på arbejdsmarkedet. Kampagnen har nu kørt i halvandet år, og på to af NY CHANCEs tre indsatsområder er kommunerne på sporet til at være i mål.

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen siger:

- Jeg er utroligt glad for, at NY CHANCE har gjort en forskel. Når vi sammenligner med tiden før, kampagnen blev skudt i gang, får de svageste ledige i dag langt flere muligheder. Kommunerne gør simpelthen en større og mere målrettet indsats for at give dem fodfæste på arbejdsmarkedet.

( stella siger Aktiveringsmarkedet)

- Resultaterne viser, at der på alle kampagnens tre mål er sket store fremskridt. Det er stærkt opmuntrende, at så mange ledige har haft glæde af indsatsen, for alle har fortjent chancen for et liv med arbejde. Mulighederne for at få de sidste ledige med er bedre end nogensinde, og det er flot, at så mange har grebet den ekstra chance. Nu gælder det om at fortsætte de gode takter, så resultaterne fra de bedste kommuner når ud i hele landet.

( heil... )

Fakta:

Resultaterne efter halvandet år med NY CHANCE.TIL ALLE.

* På landsplan var 17,0 pct. i beskæftigelse eller uddannelse ved udgangen af 2007 (mål 1). Det betyder, at 8.600 personer var i beskæftigelse eller uddannelse ved udgangen af 2007. Kampagnens mål er 25 pct. De 11 bedste kommuner har allerede på nuværende tidspunkt opnået målet for hele den to-årige periode.

* På landsplan har personer i målgruppen været selvforsørgende, dvs. i beskæftigelse eller uddannelse i 11,3 pct. af den tid, de har indgået i bruttomålgruppen (mål 2). Kampagnens mål er 15 pct. Der er allerede nu 27 kommuner, som har opnået målet for hele den toårige periode.

* På landsplan har personer i målgruppen været aktiveret i 22,4 pct. af den tid, hvor de har hørt til målgruppen for NY CHANCE og modtaget offentlig forsørgelse (mål 3). Kampagnens mål er 40 pct. De 11 bedste kommuner har på nuværende tidspunkt opnået en aktiveringsgrad på mere end 30 pct.

* Ser man desuden på andelen af målgruppen, som har fået et aktiveringstilbud, har 48 pct. af målgruppen deltaget i aktivering af kortere eller længere varighed inden for indsatsens første halvandet år. Det betyder, at 27.000 personer, som har modtaget passiv offentlig forsørgelse i lang tid, har været i aktivering.


DE ER ALTSÅ IKKE KOMMET I ARBEJDE HJORT, MEN I AKTIVERING!!!!!
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 15:48   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Talking hehe

ja aktivering
det er en stor forskel

er der slet ikke nogen her inden fra der er kommet i ny chance som jeg

syndes det kunne være lidt spænden at høre
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 16:56   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
BVAAADR den mand er bare for meget

Ja man jager mennesker rundt i et stort aktiveringscirkus i uendelighed og så er der ansat en masse jobkonsulenter til at flytte rundt på bunker af papir... og det var så hvad der kom ud af de penge... meget dygtig mand...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 17:01   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
F***han er træls! Og det værste er da næsten, at han selv tror på det. Tør vædde på han sidder med tårer i øjnene over hvor god og dygtig han er.....****face.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 17:06   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Manden er gal..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 18:11   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Han er den største slyngel dansk politik nogensinde har haft.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 18:20   #7
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Nå, nu kom jeg altså til at maile dem:

God eftermiddag.



Læser med stor interesse artiklen om at "De svageste ledige kommer i arbejde"



Nu er det jo menneskeligt at fejle, selv jeg må erkende det, og når der fejles, så må der korrekses, så det vil jeg tillade mig at gøre:



På landsplan har personer i målgruppen været aktiveret i 22,4 pct. af den tid, hvor de har hørt til målgruppen for NY CHANCE og modtaget offentlig forsørgelse (mål 3). Kampagnens mål er 40 pct. De 11 bedste kommuner har på nuværende tidspunkt opnået en aktiveringsgrad på mere end 30 pct.



Ser man desuden på andelen af målgruppen, som har fået et aktiveringstilbud, har 48 pct. af målgruppen deltaget i aktivering af kortere eller længere varighed inden for indsatsens første halvandet år. Det betyder, at 27.000 personer, som har modtaget passiv offentlig forsørgelse i lang tid, har været i aktivering.

*****



Aktivering er altså IKKE arbejde, og det kan undre mig at I ikke ved det??



Venlig hilen Maj-Britt
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 18:39   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Nå, fandt lige denne:

Bragt i B.T., den 1. marts 2008
--------------------------------------------------------------------------------

Jobsøgning: Ingen hetz mod ledige
Kære Dorte Nielsen. Tak for dit brev til mig her i B.T. 26/2. Lad mig gøre én ting klar med det samme: Jeg kører ingen hetz mod de ledige.

Regeringens beskæftigelsespolitik er derimod rettet mod et mål og menneskesyn, som i høj grad kommer de ledige til gavn, nemlig at alle har fortjent chancen for et liv med arbejde.

Det mål er en af grundene til, at vi i dag har den laveste ledighed i 33 år. Bagsiden af medaljen er, at vi står i en situation med akut mangel på arbejdskraft. De seneste tal viser, at vi har 66.000 ubesatte stillinger. Det koster vækst og velfærd, og det er bl.a. derfor, at vi skal have de sidste ledige med.

Det kræver, at de ledige er aktive og søger de mange ubesatte stillinger. Det betyder helt konkret, at man som udgangspunkt skal søge fire job om ugen - det er jo ikke rimeligt, at nogle a-kasser stiller krav om to jobsøgninger og andre a-kasser om femten.

Så spørger du, hvor mange job, der findes i Nordjylland, når du er uddannet teknisk assistent. Her må jeg svare, at der selvfølgelig ikke er nogen garanti for, at du kan finde fire job om ugen, der passer som fod i hose til din uddannelse. Men overalt i landet er der løbende ledige job, som kan søges.

Jeg forstår godt, at du helst vil arbejde med dit eget fag- og uddannelsesområde, men hvis ikke det er en mulighed, må du søge bredere.

Claus Hjort Frederiksen

HVOR er der en bræk ikon??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 10:51   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
pis , pis nu er mine udregninger forsvundet 2 gange.

Nå, kort version, folk under Ny Chance har kun været i aktivering i 1-2 mrd(ses af tallene)
Det er da ikke et flot resultat.

tallet for ledige på landsplan, overstiger langt de tal vi før har fået.Alene på Ny Chance er der over 50.000tusind ledige.

hvis de der står under Ny Chance kun har været beskæftiget 1/5 af tiden(22.3%), er det flot?
Tallet siger ikke noget om, hvor lang tid de har været under Ny Chance. hvis det kun har været 6 mrd, og de har været arktiveret i 22.3% af tiden, giver det som sagt lidt over en mrd. arktivering.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 10:53   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ny cahnce har ved undersøgelsens kun varet et år. og uanset hvor lang tid folk har stået der, har de max været i arktivering i 1-2 mrd.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sjældne roser fra Venstre til Socialdemokraterne. Ninja Politik og Samfund 5 05-04-2013 23:59
Kommunerne roser reform af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 01-07-2012 21:50
Hjort: Find selv et nyt job. Thelma Politik og Samfund 3 20-02-2009 18:36
Høje-Tåstrup kommune roser sig selv. Maj-Britt Alt det andet 6 12-11-2008 11:31
Nyt fra Hjort. Maj-Britt Politik og Samfund 0 05-06-2008 13:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension