K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2008, 12:37   #1
ButterflyGirl
På vej til at lære K10
 
ButterflyGirls avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Lokation: Slagelse
Alder: 40
Indlæg: 11
Styrke: 16
ButterflyGirl er ny på vejen
At søge om førtidspension

Hej derude
Jeg har nu været syg i lidt over tre år med angst, depressioner og personlighedsforstyrrelse. Pga en elendig jobkonsulent/sagsbehandler er min sag så mangelfuld at jeg nærmest skal starte forfra med den jobkonsulent jeg har fået nu. Jeg er smidt i aktivering for sygemeldte og har et stort fravær fordi jeg psykisk ikke kan klare det.
Jeg har så siddet og overvejet om jeg skal få søgt førtidspension men kan jeg f.eks godt gøre det via min læge som man kunne førhen eller skal man selv søge/få sin jobkonsulent til at søge det.
Jeg har fået lavet diverse psykiske evalueringer og helbredsattest men har aldrig fået lavet en resourceprofil eller noget. Jeg har ventet i de tre år nu på at der skulle ske noget men jeg må indrømme at min psyke har fået det værste knæk og jeg kan ikke mere nu. Jeg er nødt til at erkende min grænse og den er nået
Håber nogen kan hjælpe. Tak
ButterflyGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 12:58   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ButterflyGirl hvis jeg var dig ville jeg allerførst søge aktindsigt sådan at du ved hvilke papir de ligger inde med og hvilke de ikke ligger inde med, du når ikke langt i en ansøgning uden feks lægepapir og ved at søge aktindsigt kan du se hvad der mangler og selv sende det til sagsbehandler du kan finde en erklæring om aktindsigt her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html


Når du søger førtidspension så kan du søge efter en §18 det er hvor kommunen selv indstiller dig , men det lyder ikke lige som om de er i færd med det (begrundelsen til at jeg tror det er at der endnu ikke er lavet en ressourceprofil på dig )

du kan også vælge at søge efter § 17 det er på forliggende grundlag men det kræver at du ved at alle relevante papir er der og at du kan få en pension på det grundlag ...


derfor er aktindsigten vigtig...

Hvis jeg var dig så ville jeg skrive et brev til sagsbehandleren hvori du anmoder om at man nu tager dig alvorligt, skriv at dit helbred bliver værre og værre og at det er beklageligt at der fra kommunens side ikke bliver lavet tiltag til at finde ud af noget vedr din fremtidig arbejdsmarkeds situation og at du stiller dig undrene over for at der end ikke er påbegyndt en ressourceprofil da det i lang tid har været kendt at du led af (nævn så de diagnoser du har )

din egen læge skal ikke skrive noget, enten kan kommunen indstille dig til pension eller du kan selv søge det...

Uanset om det er det ene eller det andet så skal din ressourceprofil laves først og her kan det være en mulighed for at sparke dem igang at søge en §17


Håber du kan følge mig ellers må du skrive igen

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 13:37   #3
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
En §17 kan være udmærket i din situation men hvis du kan få lavet ressourceprofilen inden du søger en §17 er det langt at foretrække, ellers risikerer du ressourceprofilen bliver skræddersyet til et afslag.
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 14:24   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er helt klart at foretrække at få lavet sin ressourceprofil først.

Desværre er der nogen kommuner der ikke engang kan give en tid til at få den lavet før om 6 mdr og i sådan et tilfælde kan det godt betale sig at søge en §17 ikke så meget for at få pensionen men for at de overhovedet kommer i gang med sagen ...

Og med en ansøgning af § 17 ja så skal der falde en afgørelse inden for tre måneder, derfor vil man tvinge dem i gang med sagen.

Men helt klart skriv til sagsbehandlerne og hør om ikke du kan få en hurtig tid med henblik på at komme igang med den lovbefalet ressourceprofil og i tilfælde af negativt svar eller intet svar , så skriv en klage til borgmesteren med en klage over sagsbehandlingen ....

Og sidst men ikke mindst husk parts høringen hvor du kan rette evt fejl og "misforståelser"
  Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 21:52   #5
ButterflyGirl
På vej til at lære K10
 
ButterflyGirls avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Lokation: Slagelse
Alder: 40
Indlæg: 11
Styrke: 16
ButterflyGirl er ny på vejen
Så fik jeg afleveret et brev oppe hos min sagsbehandler om ikke vi kan få sat skub i sagen og har samtidig bedt om en ny akt indsigt da jeg mangler nogle informationer.
Så må vi se hvad der sker
ButterflyGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 22:47   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ButterflyGirl skide godt husk at lade os følge med og husk ikke at finde dig i for lang svar tid (ti dage for aktindsigten )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
søge førtidspension på § 17 pimpek Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 06-02-2012 22:15
Ville I søge om førtidspension? KMH22081990 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 45 13-12-2010 17:26
Kan man søge § 34 på Førtidspension? Indiansummer Alt det andet 6 07-12-2009 21:14
Søge Førtidspension dittemor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-07-2009 16:44
begynder at søge førtidspension julle At søge førtidspension 2 14-04-2008 21:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension