K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2008, 22:04   #1
grenen13
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2008
Lokation: vejlej
Indlæg: 8
Styrke: 0
grenen13 er ny på vejen
Cool synshandicap

Jeg kan ikke finde ud af hvornår man kan sige man er synshandicapet, jeg har mistet mit store kørekort på grund af grøn stær, jeg er blind på højre øje og har 80 pct. af synet tilbage på mit venstre øje, jeg søgte hjælp fra min kommune men fik afslag med begrundelsen du er ikke dårlig nok inu påtrods af at de kyndige skriver det kun gåer en vej uden at sætte en tids længde på
grenen13 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 22:06   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikke da en besked, du har fået.

Har du prøvet at søge hjælp i en forening for synshandicappede?

De ved sikkert en masse om det, om hjælpemidler osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 22:15   #3
grenen13
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2008
Lokation: vejlej
Indlæg: 8
Styrke: 0
grenen13 er ny på vejen
Ja jeg har haft kontakt til dansk blinde samfund men er ikke svagsynet nok til at de kan hjælpe mig, og hjælpe midler ved jeg selv en del om (har en kone der arbejder med hjælpe midler)
grenen13 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 22:34   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis kommunen konstaterer og bekræfter, at dit syn bliver værre, så skal der laves en plan for din fremtid.

Denne plan kan være omskoling, revalidering, eller andet, som kan forebygge, at du kommer længere væk fra arbejdsmarkedet.

Har du en ressourceprofil?

Den skal indeholde denne plan.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 22:47   #5
grenen13
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2008
Lokation: vejlej
Indlæg: 8
Styrke: 0
grenen13 er ny på vejen
Ja der er lavet en ressoureceprfil og den indeholder ingen plan jeg kunne bare smutte ud og få et job. Vi spurte hvem der ville antage en som mig de mente ikke det var nogen problem efter at de havde talt med deres jobkonsulent i jobcenteret. selv om fagforening sage det var et problem. at de ikke var blevet hørt.

det er min øjenlæge og deres lægekonsulent der har konstatret hvad vej mit syn går og dem skal man da stole på, men kommunen stoler ikke på nogen af dem, men heller en optmistisk udtageles der er faldet i en anden sammen hæng hvor min ejen praktiserene læge siger 10 til 15 år i bedste fald

Så vi hat naturligvis anket den afgørelse og afventer svar der fra
grenen13 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 22:56   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det bliver spændende at læse, hvad ankenævnet skriver til jer og kommunen.

Det er desværre alle slags sygdomme og skavanker, der behandles sådan i kommunerne.

Jeg vil krydse fingre for, at din sag forløber bedre efter en afgørelse i ankenævnet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 22:57   #7
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Man er synshandicappet når man ser mindre end 6/18.
Du har sandsynligvis mistet det store kørekort pga. af du er blind på det ene øje, da man skal have syn på begge øjne for at have stort kørekort.
Værn om Synet har nogle udmærkede foldere bl. a. om trafiksyn og grøn stær.
http://www.vos.dk/

At du hr 80% syn tilbage lyder ummidelbar rimeligt godt og du er ikke synshandicappet, den manglende afstandsbedømmelse er nok det der giver størst problemer.
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 23:11   #8
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Systeminvalid

der er mange andre ting end det med afstandsbedømmelse, når man har grønstær har man meget ondt når der er udbrud med forhøjt tryk

og synsforstyrrelser, og man har frygten for lægerne ikke længer kan styrre det med medicinen staver ikke så godt


håber du får medhold i din anke grenen13
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 07:06   #9
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Hej Systeminvalid,

Du skriver: "Man er synshandicappet når man ser mindre end 6/18".

Der vil jeg så godt lige tilføje, at det faktisk ikke er helt rigtigt!

Et synshandicap kan have flere andre årsager, eks. dobbeltsyn, samsynsproblemer o.lign.

Personligt har jeg selv et alvorligt synshandicap efter en ulykke.
Via ekspert på en øjenafd. på sygehuset, blev mine brillerecepter derfor videreformidlet til kommunens synsafdeling.

Herefter fik jeg uden problemer bevilget hjælp til mine 3 hold briller med prismer.

Hører man under reglerne for synshandicap, er det en ordning der er gældende for alle borgere.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 11:14   #10
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Hej Peacock og Trine

Jeg er fuldstændig enig med jer i at der er mange nuancer i det her. Dog vil jeg stadig mene at grøn stær og et syn på 80% ikke kan betegnes som et synshandicap, ret mig hvis jeg tager fejl

Definationen af synshandicap kan læses her
http://www.kennedy.dk/default.aspx?id=94


Trine skriver "Hører man under reglerne for synshandicap, er det en ordning der er gældende for alle borgere"

Man kan så godt være synshandicappet uden at være berettiget til briller hvis man "kun" er nærsynet eller langsynet.
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension