K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2012, 22:54   #21
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej,

Har lavet min egen lille beregning ud fra min indtægt i mit nuværende fleksjob, sammenlignet med et nyt efter 1/1 2013. Jeg arbejder 16 timer om ugen og min løn er 21.400 kr. Inklusiv pension 23.800 kr.

Med dette timetal og denne løn, vil jeg oppebære samme indtægt med de nye regler. For mig vil der blive tale om lønnedgang hvis jeg kommer under 12 timer pr.uge, og dette forværres for hver arbejdstime jeg går mere ned.

De nye regler indebærer, at man kan bevilges fleks helt ned til 2 timer om ugen. Folk med en meget ringe arbejdsevne vil derfor blive stavnsbundet på en meget lav ydelse. I mit tilfælde ville 2 arbejdstimer blot udløse 17.500 kr. Altså ganske nær satsen for FP.

Knopf......
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 22:57   #22
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tilskuddet beregnes som hovedregel ud fra en ugentlig arbejdstid på 37 timer.

Mystiske regler, men den er god nok, desværre.

http://www.dsa.dk/Medlemsservice/Sel.../Fleksjob.aspx
Ja det kan jeg godt se der står, men det er jo ikke de nye regler der er beskrevet? Som jeg lige kan se, er det nuværende regler? (og i øvrigt også for selvstændige erhvervsdrivende, ved ikke helt om der gælder de samme regler)

Link til beskæftigelsesministeriets hjemmeside, hvor reformen er beskrevet klik her
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 23:11   #23
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Hej jasch. Hvis jeg har forstået forklaringen på beskæftigelsesministeriet hjemmeside rigtig og mine beregninger passer, kommer man heller ikke til at have mindre end dagpengesatsen. Man vil typisk ligge på 18-20000 kr brutto. Måske lidt mindre, men i hvert fald ikke mindre end dagpengesatsen.
Helt enig
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 23:25   #24
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 55
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Ja det kan jeg godt se der står, men det er jo ikke de nye regler der er beskrevet? Som jeg lige kan se, er det nuværende regler? (og i øvrigt også for selvstændige erhvervsdrivende, ved ikke helt om der gælder de samme regler)

Link til beskæftigelsesministeriets hjemmeside, hvor reformen er beskrevet klik her
Jeg har nu forstået at man IKKE kan blive flekser som selvstændig!!!???
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 23:36   #25
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Jeg har nu forstået at man IKKE kan blive flekser som selvstændig!!!???
I det oprindelige forslag fra regeringen ville retten til fleksjob for selvstændige bortfalde. Dette blev dog taget ud af aftalen under forhandlingerne. Så der er også efter 1/1 2013 mulighed for fleksjob for selvstændige ( skal dog lige endeligt vedtages i Folketinget )

Knopf......
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 09:19   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Ja det kan jeg godt se der står, men det er jo ikke de nye regler der er beskrevet? Som jeg lige kan se, er det nuværende regler? (og i øvrigt også for selvstændige erhvervsdrivende, ved ikke helt om der gælder de samme regler)

Link til beskæftigelsesministeriets hjemmeside, hvor reformen er beskrevet klik her
Jo men de nye regler er jo ikke vedtaget og godkendt endnu, regnestykkerne for fremtidige løn/ydelser, kan nå at skifte flere gange endnu før end vi ved helt nøjagtigt hvordan regnemodellen kommer til at se ud - vi har stadig finansloven (på næste Mandag), og der skal der også forhandles......

Indtil videre har vi kun vores nuværende regler mht 37 timer.
Og får man, eller HAR man jobbet nu, så er det de regler der gælder, også efter 2013 hvis man stadig er i jobbet.

Den nye reform er jo bare regeringens ideudkast - nu skal de andre først til at stemme for eller mod den, og selv komme op med bedre løsninger....

Så mit råd er, VENT med at regne på de fremtidige satser, for et mere pålideligt resultat. Ingen ved med garanti hvordan det kommer til at se endeligt ud.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 12:59   #27
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jo men de nye regler er jo ikke vedtaget og godkendt endnu, regnestykkerne for fremtidige løn/ydelser, kan nå at skifte flere gange endnu før end vi ved helt nøjagtigt hvordan regnemodellen kommer til at se ud - vi har stadig finansloven (på næste Mandag), og der skal der også forhandles......

Indtil videre har vi kun vores nuværende regler mht 37 timer.
Og får man, eller HAR man jobbet nu, så er det de regler der gælder, også efter 2013 hvis man stadig er i jobbet.

Den nye reform er jo bare regeringens ideudkast - nu skal de andre først til at stemme for eller mod den, og selv komme op med bedre løsninger....

Så mit råd er, VENT med at regne på de fremtidige satser, for et mere pålideligt resultat. Ingen ved med garanti hvordan det kommer til at se endeligt ud.
Det har du i princippet ret i, men der skal vist skal ske noget meget grelt for at reformen IKKE bliver godkendt i sin nuværende form. (og mit oprindelige spørgsmål gik jo i øvrigt også på hvordan løn-regnskabet ville være med den nye reform, ikke hvordan det er nu *smil)

Sidst redigeret af Stuen; 25-08-2012 kl. 13:03.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 13:28   #28
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Dansbo

Måske kan dette link bruges til udregning:

http://k-doktor.dk/fleksjob/

Mange hilsner

Guvnor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 14:51   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Det har du i princippet ret i, men der skal vist skal ske noget meget grelt for at reformen IKKE bliver godkendt i sin nuværende form. (og mit oprindelige spørgsmål gik jo i øvrigt også på hvordan løn-regnskabet ville være med den nye reform, ikke hvordan det er nu *smil)
Jamen vi er enige, du spørger bare om hvor der står skrevet noget omkring de 37 timer - det er jo såmænd bare stedet hvor det står, jeg linker til,og skriver, man kun kan linke til de nuværende regler, da de nye endnu ikke er godkendt ved lov.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 15:15   #30
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Dansbo

Måske kan dette link bruges til udregning:

http://k-doktor.dk/fleksjob/

Mange hilsner

Guvnor
Hej gunvor, tak for link Har prøvet den, men forstår ikke helt hvad man skal taste ind i det første felt (basisløn ved 37 timers arbejdsuge). For jeg ville aldrig have 37 timer, jeg ville ligge på ca. 15. Der står at beløbet vil fremgå på ens lønseddel, men sådan en har jeg jo ikke, og eftersom det handler om et fleksjob man vil få EFTER 1. januar 2013, forvirrer det mig at de skriver man skal kigge på ens lønseddel. Jeg tolker det som om det er en beregning på hvad man vil få i løn i det fleksjob man allerede HAR, INDEN reformen træder i kraft. Eller hvad?

Nu har jeg sgu skrevet til beskæftigelsesministeriet og spurgt lige ud af landevejen hvordan et regnestykke i mit eksempel ville se ud. Spændende om de svarer
Jeg gætter på jeg får et brev der henviser til dét der allerede står på deres hjemmeside tsk tsk MEN...man har jo lov at håbe at mailen falder i hænderne på én der gider tage sig tid til at lave en reel udregning ud fra de nye regler 2013. Håb koster jo ingenting

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen vi er enige, du spørger bare om hvor der står skrevet noget omkring de 37 timer - det er jo såmænd bare stedet hvor det står, jeg linker til,og skriver, man kun kan linke til de nuværende regler, da de nye endnu ikke er godkendt ved lov.
Vi misforstod vist bare hinanden. Jeg mente hvor der stod noget om de 37 timer i henhold til de nye regler 2013. Jeg har tidligere linket til det der står på beskæftigelsesministeriets hjemmeside, der står en masse om de nye regler som reformen vil medføre.

Men nå, nu har jeg skrevet til bm, så må vi se om vi bliver klogere snart *smil
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beregning af førtidspension uden for EU/EØS efter 1/1-2013 GentleGiant Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-09-2013 18:33
Hvordan med at få tilkendt retten til fleksjob nu efter den ny reform? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 20 18-04-2013 20:42
beregning af ledighedsydelse efter job? skov trold Spørgsmål ang fleksjob 11 30-01-2013 22:16
Ny reform, og ledighedsydelse efter de 60 år aid Politik og Samfund 6 17-09-2012 12:12
Beregning af Erhvervsevnetab ASK tilkendelse med tilbagevirkende kraft??? jyden74 Alt det andet 6 15-03-2012 23:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension