K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2010, 12:59   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question I tvivl!

Hej. Måske er disse tåbelige spørgsmål, men stiller dem alligevel, og håber nogen kan svare.

Skal forsikringen kun betale advokat bistand i tilfælde af at der er en skadevolder?

Hvis nej, da hvordan forholder jeg mig, ved arbejdsskadestyrelsen sag?

Altså det er en sag imellem arbejdsskade og forsikring, svært at forklare. Jeg blev ramt af en bil imellem 2 arbejdspladser, skadevolder gik fri, jeg fik skylden på forunderlig vis, men penge kan gøre meget.

Hvor om alting er, så har jeg nu hyret en advokat da jeg ikke mener at arbejdsskadestyrelsen har vurderet min erhvervsevne erstatning som de burde, og min fagforening ikke ville støtte dette.

Jeg kan forstå så meget, at hvis man er kommet til skade, og undervejs ønsker advokat hjælp, at denne kan blive betalt af forsikringsselskab, men hvordan er jeg stillet?

Det er mange år siden jeg kom til skade helt tilbage til år 2000, og sagen køre nu med advokat, som koster kassen for mig.

Så mon nogen kan forklare mig om dette?. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2010, 14:07   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Måske er disse tåbelige spørgsmål, men stiller dem alligevel, og håber nogen kan svare.

Skal forsikringen kun betale advokat bistand i tilfælde af at der er en skadevolder?

Hvis nej, da hvordan forholder jeg mig, ved arbejdsskadestyrelsen sag?

Altså det er en sag imellem arbejdsskade og forsikring, svært at forklare. Jeg blev ramt af en bil imellem 2 arbejdspladser, skadevolder gik fri, jeg fik skylden på forunderlig vis, men penge kan gøre meget.

Hvor om alting er, så har jeg nu hyret en advokat da jeg ikke mener at arbejdsskadestyrelsen har vurderet min erhvervsevne erstatning som de burde, og min fagforening ikke ville støtte dette.

Jeg kan forstå så meget, at hvis man er kommet til skade, og undervejs ønsker advokat hjælp, at denne kan blive betalt af forsikringsselskab, men hvordan er jeg stillet?

Det er mange år siden jeg kom til skade helt tilbage til år 2000, og sagen køre nu med advokat, som koster kassen for mig.

Så mon nogen kan forklare mig om dette?. Kh Indiansummer
Du er dårligt stillet, da du ikke har en modpart der kan erkende skyld og ansvar, og dermed så heller ingen, udover dig selv, til at betale regningen (delvist) for advokathjælp.

Men din advokat burde da have rådgivet dig om mulighederne - f.x via din husstandsforsikring m.m. Visse forsikringstyper giver muligheder for retshjælp m.m så det ville absolut være en god idè at undersøge på alle dine forsikringer for muligheder.

Selvom man har en modpart og modpartens forsikring til at tage ansvar for et uheld, så vil de som regel "kun" betale for RIMELIGE advokatomkostninger mens en sag står på i ASK.

Det betyder, at når en sag er afsluttet i ASK og man ikke accepterer dèt ASK finder frem til og når alle klage/ankemuligheder er brugt op dèr, at en sag kan ende i retssystemet - for egen regning og risiko, taber man sagen dèr også. Vinder man en retssag mod ASK og deres afgørelse, og har en modparts forsikring, så vil de også dèr betale alle rimelige advokat/sagsomkostninger.

Ellers er det, desværre, en privatsag om man ønsker hjælp fra en advokat.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er stadig i tvivl Frk. Olsen Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 12 25-04-2019 09:07
er i tvivl om søge ord??? maja-bell Alt det andet 21 02-03-2011 07:56
I tvivl Ghia Alt det andet 4 25-11-2010 16:42
Boligsikring i tvivl Diva Alt det andet 3 17-12-2009 00:55
Lidt i tvivl. johanschmidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 19-05-2009 13:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension